Dice om fuskandet i BF1: "Du kan inte råka bli bannad bara för att du är bra"

Robot
Dice om fuskandet i BF1: "Du kan inte råka bli bannad bara för att du är bra"

Utvecklarna förklarar sin strategi för att stänga av ännu fler fuskare.

#battlefield-1, #dice, #fusk


Medlem

Med tanke på hur lite folk som blir bannade och istället "straffas" genom nollade stats så känns det...
#1 självklart

och

#2 Dice har aldrig varit intresserade av att banna fuskarna. Man har den attityden utåt men precis som så många andra utvecklare är man mer rädd för dålig PR och stämningar än att stå upp för dem som betalar för sina spel och försöker spela dem ärligt. Jag skulle snarare säg att att just Dice gjort det lättare för fuskare och dessutom hjälpt dem. Ett totalt hjärnhaveri var när de gjorde folks profiler låsbara så man inte kunde se dem. Världshistoriens uslaste motivering användes och fuskarnas stats kunde snabbt döljas för vanligt folk.

Alla antifuskjägare och spelföretag har precis samma möjligheter att se vad som händer på sina servrar när de spelar spelen och därtill har de samma möjligheter som alla andra att börja jaga fusken på nätet men bara de har möjligheten att motarbeta dem. Att "anmäla" har ju i de flesta spel visat sig vara spel för galleriet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag har inte sett någon fuskare på länge i BF1 nu. Går man tillbaka till BF4 upptäcker man alltid någon fuskare i varje spel.

Medlem

Hur är det med fuskare på konsol?


signatur

Jäh!

Medlem

@Chrester: Aldrig upplevt att det är något fusk där själv (ps4) dock har man stött på en del spelare som man misstänker använder m+t men det är i mina ögon inte fusk i den bemärkelsen.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@Chrester: Aldrig upplevt att det är något fusk där själv (ps4) dock har man stött på en del spelare som man misstänker använder m+t men det är i mina ögon inte fusk i den bemärkelsen.

Kör på xbox one och har väl heller inte sett någon uppenbar fuskare. Bara undrade om det förekom över huvud taget så att man ska börja bli misstänksam.


signatur

Jäh!

Medlem

Aldrig upplevt någon uppenbar fuskare i BF1 på pc, så något gör de rätt. BF4 var mycket värre upplevde jag det som.

Gnällkuk

Var en del fuskare i början men försvann efter ett par månader, sen dess har jg inte stött på någon eller så har fusket varit väl maskerat


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag fuskar i stort sett alltid, men har aldrig blivit bannand!

Medlem
Skrivet av Kane:

Med tanke på hur lite folk som blir bannade och istället "straffas" genom nollade stats så känns det...
#1 självklart

och

#2 Dice har aldrig varit intresserade av att banna fuskarna. Man har den attityden utåt men precis som så många andra utvecklare är man mer rädd för dålig PR och stämningar än att stå upp för dem som betalar för sina spel och försöker spela dem ärligt. Jag skulle snarare säg att att just Dice gjort det lättare för fuskare och dessutom hjälpt dem. Ett totalt hjärnhaveri var när de gjorde folks profiler låsbara så man inte kunde se dem. Världshistoriens uslaste motivering användes och fuskarnas stats kunde snabbt döljas för vanligt folk.

Alla antifuskjägare och spelföretag har precis samma möjligheter att se vad som händer på sina servrar när de spelar spelen och därtill har de samma möjligheter som alla andra att börja jaga fusken på nätet men bara de har möjligheten att motarbeta dem. Att "anmäla" har ju i de flesta spel visat sig vara spel för galleriet.

+
^
Bra skrivet
-

Blå duster och ett långfinger som bara blivit längre sedan sw1 är vad ea/dice gett oss pc-spelare.

Antar antar att grundning för nästa titel och skadekontroll är ledstjärnan ihop med en insikt om att pc-marknadens värde efter PUBG ligger sanningen närmare än någon åtgärd i verkligheten.

Som ett tidigare gigant fan som följt förfallet så har jag inga problem med att utveckla vad jag menar, tyvärr verkar det ofta så som minnet är kortare än en boxernos många gånger.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Kane:

Med tanke på hur lite folk som blir bannade och istället "straffas" genom nollade stats så känns det...
#1 självklart

och

#2 Dice har aldrig varit intresserade av att banna fuskarna. Man har den attityden utåt men precis som så många andra utvecklare är man mer rädd för dålig PR och stämningar än att stå upp för dem som betalar för sina spel och försöker spela dem ärligt. Jag skulle snarare säg att att just Dice gjort det lättare för fuskare och dessutom hjälpt dem. Ett totalt hjärnhaveri var när de gjorde folks profiler låsbara så man inte kunde se dem. Världshistoriens uslaste motivering användes och fuskarnas stats kunde snabbt döljas för vanligt folk.

Alla antifuskjägare och spelföretag har precis samma möjligheter att se vad som händer på sina servrar när de spelar spelen och därtill har de samma möjligheter som alla andra att börja jaga fusken på nätet men bara de har möjligheten att motarbeta dem. Att "anmäla" har ju i de flesta spel visat sig vara spel för galleriet.

Japp. Första gången du fuskar får du en varning, andra gången en ond blick och tredje gången ett mail med en bild på en hyttande näve.

Dice har tagit sitt straffsystem från Sveriges straffsystem, inkl mängdrabatt.

1
Skriv svar