E3-biljetterna släpps nästa vecka, kostar skjortan

Robot
E3-biljetterna släpps nästa vecka, kostar skjortan

Men kraftig rabatt om man beställer snabbt.

#e3, #e3-2018, #releaselistan


Medlem

Den som köper en skjorta för 2 papp är inte riktigt riktig.

Medlem

Nu är jag inte insatt exakt vad som man kan göra där och om det ingår mer än att bara gå till monters osv, men på tok för mycket, även om det är ett par dagar.

Btw: "Och Köln är inte Los Angeles." Är det bra eller dåligt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inga billiga skjortor du köper Thomas.

Quake-konnässsör

Frågan är... är det värt att betala 2000, för att kanske få se något från Cyberpunk 2077.... hmm... allt annat är ju ointressant, eller?

Medlem

en endagsbiljett till sweden rock festivals lördag går på 1400 kronor, 4yrdagarspasset var bra mycket dyrare. så vad är skillanden?
banden som lirar är ju också som en typ av monter-ish.
då är visserligen festivalen i sverige, så resan blir desto billigare.

edit: tredagarspass till wacken open air ligger i nuläget på 2418 som billigast.

Medlem

Har man råd att åka ca en vecka till Los Angeles så är 2000 för nöjen ingen märkbar summa. Räkna med att det kostar 1000 kr eller mer per dag på grönan tex. Kan lova er att det är svårt att hitta andra nöjen som ligger på under 700 dag. Har man inte råd med 2000 så har man def inte råd att ens åka dit. Själv så är jag för lat och gillar inte att åka så långt. Så jag nöjer mej som alltid att titta på Youtube klippen efteråt. Danmark eller andra platser i Sverige är tillräckligt främmande för mej för att jag ska få en kick av upptäckar glädje ha ha! Resten av världen kan jag med lungn och ro betrakta genom Youtube eller liknande.

Medlem

Fast 2000kr för att se årets största och viktigaste teknikmässa tycker jag är rätt billigt... precis som @Alienshade påpekar så är det ju inte mycket jämfört med dagliga nöjen på lokal mark här som Grönan eller Liseberg osv...

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Har man råd att åka ca en vecka till Los Angeles så är 2000 för nöjen ingen märkbar summa. Räkna med att det kostar 1000 kr eller mer per dag på grönan tex. Kan lova er att det är svårt att hitta andra nöjen som ligger på under 700 dag. Har man inte råd med 2000 så har man def inte råd att ens åka dit. Själv så är jag för lat och gillar inte att åka så långt. Så jag nöjer mej som alltid att titta på Youtube klippen efteråt. Danmark eller andra platser i Sverige är tillräckligt främmande för mej för att jag ska få en kick av upptäckar glädje ha ha! Resten av världen kan jag med lungn och ro betrakta genom Youtube eller liknande.

nu glider vi från ämnet och jag tar mig friheten att tolka dig som "ickeberest". jag själv är väldigt sparsamt berest både i världen och i sverige, men vårt avlånga land är ju helt fantastiskt att faktiskt åka runt och se saker i!

Medlem

Jag tycker att priset var humant och fullt förståeligt.

KoP
Medlem

Föredrar nog att stanna hemma och följa rapporterna. Bra mycket billigare och mindre trängsel. 😃

Medlem

Haha, 2000kr för att stå i kö i flera timmar. Nä tack.

Medlem

Hade lugnt betalat 2000 spänn för att komma in i fall jag ändå var i LA.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade lugnt betalat 2000 spänn för att komma in i fall jag ändå var i LA.

Samma här... 2000kr för tre dagar skulle jag verkligen inte kalla för att "kosta skjortan"...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

vafan betalar man 2000 spänn för? en mässa ska fan kosta max 500 eller nåt.. galet ju

Medlem

Denna artikel måste ju vara ett troll inlägg?

1000-2000 kr för 3 dagar inträde till en mässa är ju ingenting alls.

Vad tror du hotell + resa + mat för 3 dagar i LA kostar???

Bara boende och mat går ju utan problem på 5000. Flygresan ToR 6000 ( eller 9000 om du vill flyga direkt )

Redaktör
Skrivet av Zerp:

Denna artikel måste ju vara ett troll inlägg?

1000-2000 kr för 3 dagar inträde till en mässa är ju ingenting alls.

Vad tror du hotell + resa + mat för 3 dagar i LA kostar???

Bara boende och mat går ju utan problem på 5000. Flygresan ToR 6000 ( eller 9000 om du vill flyga direkt )

Spelmässor - Gamex, Gamescom, Comiccon, Dreamhack, Games Convention - brukar kosta några hundralappar i inträde. E3 har mig veterligen inget som motiverar ett flera gånger högre inträde, särskilt inte när kostanderna gissningsvis redan betalas av branschbesökarna.

Resekostnaden har väl inget med inträdet att göra? Det är ju upp till var och en, och inget arrangören kan eller ska ta hänsyn till.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Spelmässor - Gamex, Gamescom, Comiccon, Dreamhack, Games Convention - brukar kosta några hundralappar i inträde. E3 har mig veterligen inget som motiverar ett flera gånger högre inträde, särskilt inte när kostanderna gissningsvis redan betalas av branschbesökarna.

Resekostnaden har väl inget med inträdet att göra? Det är ju upp till var och en, och inget arrangören kan eller ska ta hänsyn till.

Man tar väl betalt vad man kan ta betalt. Förlägger man mässan i Los Angeles istället för Jönköping kommer man självklart kunna ta mer betalt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av Dunder:

Man tar väl betalt vad man kan ta betalt. Förlägger man mässan i Los Angeles istället för Jönköping kommer man självklart kunna ta mer betalt.

Givetvis. Men jag förstår inte varför man ser det som att inträdet inte är dyrt - det är som sagt 5-10 gånger dyrare än andra mässor, t.ex. Gamescom som är jämförbar i utställarstorlek.


signatur

nog har jag en gammal skjorta de kan få om det är det som krävs . Men sen ska man ju betala
för resa tur och retur samt uppehälle och boende i en vecka i LA . Så det blir inget i år heller.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Spelmässor - Gamex, Gamescom, Comiccon, Dreamhack, Games Convention - brukar kosta några hundralappar i inträde. E3 har mig veterligen inget som motiverar ett flera gånger högre inträde, särskilt inte när kostanderna gissningsvis redan betalas av branschbesökarna.

Resekostnaden har väl inget med inträdet att göra? Det är ju upp till var och en, och inget arrangören kan eller ska ta hänsyn till.

Nej, du bryr dig ju som privatperson ÖHT inte alls om spelmässan arrangeras i din hemstad eller på andra sidan jorden och det behövs flyg+hotell osv eller hur? Spelar ingen roll alls, irrelevant.

Om inträdet kostar skjortan eller inte beror ju på i relation till vad, och den enda logiska saken att jämnföra med som privatperson är ju vad resten av ditt besök till mässan kostar. Om jag som privatperson behöver lägga 15000 på min 3 dagars resa till LA så tycker jag inte det kostar skjortan att lägga 2000 extra. De pengarna är ju inte långt på vad jag får lägga för transfer till/från flyget!

Fast det är klart... När någon annan betalar för ens inträden och resor till spelmässor så har man ju kanske ingen verklighetsanknything till vad de kostar att åka som privatperson?

Redaktör

@Zerp: Ja, "kostar skjortan" beror på sammanhanget. Och sammanhanget här är att E3-biljetten är 5-10 gånger dyrare än motsvarande mässor. Tycker du inte det är anmärkningsvärt?

FZ betalar alla mässbesök (resor, boenden) själva. Jag har bokat åtskilliga, jag vet vad det kostar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Zerp: Ja, "kostar skjortan" beror på sammanhanget. Och sammanhanget här är att E3-biljetten är 5-10 gånger dyrare än motsvarande mässor. Tycker du inte det är anmärkningsvärt?

Nej inte alls.

Den mest logiska förklaringen är att de inte har plats för så många besökare som de skulle få om de hade biljetter till en tiondel av priset (Speciellt i en så stor spelstad som LA), eller kanske att deras lokaler är mycket dyrare än andra motsvarande mässor ( vilket också är troligt eftersom det ligger i downtown LA och inte utanför staden som de flesta andra mässor ).

Om du brukar lägga 10-20 tusen på att besöka spelmässor i USA tycker du inte det är anmärkningsvärt att kalla en 10% ökning av den kostnaden för "Kosta skjortan"?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade lugnt betalat 2000 spänn för att komma in i fall jag ändå var i LA.

Heh, om man ändå är i LA. Ja, där är man ju ofta


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

I princip betalar du för att få stå i kö för att få testa demo-versioner av kommande spel vilket kan vara roligt för vissa som helt enkelt inte kan hålla sig att vänta på vissa spel. Personligen kommer jag att se streamsen och eventuellt Nintendo Treehouse om nya intressanta spel visas upp.

Minns hur jag som barn innan GameCube skulle komma hur jag plötsligt hittade ett demo-exemplar av ett GameCube med Super Smash Bros. Melee i en vanlig spelbutik med max 2 minuter speltid per spelomgång (var bara jag där dock) och jag spelade 110% fokuserat och glömde bort att jag fanns.

Redaktör
Skrivet av Zerp:

Nej inte alls.

Den mest logiska förklaringen är att de inte har plats för så många besökare som de skulle få om de hade biljetter till en tiondel av priset (Speciellt i en så stor spelstad som LA), eller kanske att deras lokaler är mycket dyrare än andra motsvarande mässor ( vilket också är troligt eftersom det ligger i downtown LA och inte utanför staden som de flesta andra mässor ).

Om du brukar lägga 10-20 tusen på att besöka spelmässor i USA tycker du inte det är anmärkningsvärt att kalla en 10% ökning av den kostnaden för "Kosta skjortan"?

Men du bedömer ju inte priset på biljetten (som är lika för alla), utan på vad hela besöket kostar just dig.

Ett exempel: korv med bröd, kostar 5 kr hos Ikea och 20 hos din närmsta mack. Det är likvärdiga produkter och därför jämförbara, och då är Ikeakorven billigare. Men om färdkostnaden tas med är det inte korvens pris som bestämmer vilken korv som är billigast, utan varje potentiell köpares individuella förutsättningar. Då är det inte längre korvpriser man jämför, vilket ju var poängen från början. Det innebär att för den som bor nära macken men långt från Ikea blir Ikeakorven mycket dyrare - trots att den kostar en fjärdedel.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Givetvis. Men jag förstår inte varför man ser det som att inträdet inte är dyrt - det är som sagt 5-10 gånger dyrare än andra mässor, t.ex. Gamescom som är jämförbar i utställarstorlek.

Det kanske är att vrida på orden, men jag tycker inte att en sak behöver anses vara dyr bara för att en annan är billigare, när man får ett mervärde med den första.
Eko mjölk i matbutiken är några slantar dyrare än vanlig, men jag anser inte att den är dyr på grund av mervärdet den ger.

Inget jättebra exempel kanske då det inte är en skillnad på 500% som i E3-fallet, men övriga mässor har säkert gjort egna kalkyler på vad de kan ta betalt för att fylla utrymmena med maximalt med folk. De bedriver ju inte välgörenhet direkt, de vill tjäna pengar som alla andra.

Att mässan hålls i Los Angeles ger ett ganska stort mervärde skulle jag säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör

@Dunder: fattar! Bra förklarat.


signatur
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det kanske är att vrida på orden, men jag tycker inte att en sak behöver anses vara dyr bara för att en annan är billigare, när man får ett mervärde med den första.
Eko mjölk i matbutiken är några slantar dyrare än vanlig, men jag anser inte att den är dyr på grund av mervärdet den ger.

Inget jättebra exempel kanske då det inte är en skillnad på 500% som i E3-fallet, men övriga mässor har säkert gjort egna kalkyler på vad de kan ta betalt för att fylla utrymmena med maximalt med folk. De bedriver ju inte välgörenhet direkt, de vill tjäna pengar som alla andra.

Att mässan hålls i Los Angeles ger ett ganska stort mervärde skulle jag säga.

Jo, man kan ju sammanfatta det med ett enda ord: prisvärdhet.

Även om något är dyrare så måste man ju se på vad man får för pengarna och om man tycker att det är värt det.

Som jag skrev i mitt första inlägg så vet jag inte hur mycket som ingår i respektive biljettpriser. I den billigare kanske bara inträde ingår, medan i den dyrare så är det mycket mer. Att den ena är på andra sidan klotet hjälper förstås inte, men biljettpriserna är ju inte satta efter hur långt potentiella besökare har att resa - i alla fall inte om det är x antal miljoner inom "rimligt avstånd".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

3 st. E3 biljetter för $149/st fixat


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

1
Skriv svar