Stor läcka – Battle Royale till Red Dead Redemption 2?

Robot
Stor läcka – Battle Royale till Red Dead Redemption 2?

Onlinelägen, förstaperson, guldgrävande, ryttarskills och mycket, mycket mer.

#läcka, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Fasen vad jag längtar! Ska bli så kul att lira ihop med polarna 😃

Tråddemonen
Testpilot

Första persons läge låter lovande i ett cowboysar spel

Medlem

Så länge dem inte kompromissar på single player delen...

Medlem

Efter deras framgång med GTA V:s onlinedel så känns det som det finns en överhängande risk att SP delen får lägsta prio.

Medlem
Skrivet av werik:

Efter deras framgång med GTA V:s onlinedel så känns det som det finns en överhängande risk att SP delen får lägsta prio.

Precis :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"Det hintas om att tåg kan transportera dig genom världen, vilka du också kan utforska."

Det fanns ju till och med i första så varför skulle det inte finnas? Fanns ju även kärror som körde mellan platserna så man slapp rida och kunde ta sig en liten nap...

Medlem
Skrivet av werik:

Efter deras framgång med GTA V:s onlinedel så känns det som det finns en överhängande risk att SP delen får lägsta prio.

Ja, och det är inte bra med tanke på att online-läget förmodligen kommer vara väldigt tråkigt tyvärr, kommer vara roligt några gånger men sen lär det bli segt.

Inte samma möjligheter som med ett spel som utspelar sig i modern tid.

Medlem

Hoppas inte online tar allt fokus igen. GTA 5 känns lite sisådär när det inte har kommit någon expansion och SP får väl knappt något alls medan online hela tiden får uppdateringar?


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Blir säkert kul, men GTAV är just nu Pay to Grief och de som har råd kan jävlas med de som inte har det. Ingamevalutans värde är så högt satt att det bildas klasskillnader.

Det är inte kul att behöva betala över 50.000 kronor för allt i spelet. Inte ens 5000 är helt ok. Om de nöjt sig med 200 i månaden kanske.

Blir det lika dyrt i RDR2 så får man nog ge upp online-läget när de som har råd drar ifrån.

Att bli dödad från rymden är lite för mycket:
https://www.youtube.com/watch?v=cq4K9W1RlP8

De som har råd får roligaste vapnen. Det kanske vi borde försöka motverka?

Ambassadör
Xbox

Det skall spelas singleplayer så det står härliga till! Multiplayer kan man ju bara tänka sig hur illa det kommer att vara med tanke på GTA och jag skulle inte röra det med en tång.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hoppas att förstapersonsvydelen stämmer!

Medlem

Jadu, jag kommer nog inte ens spela online. Jag har testat GTA Online och det är hemskt. Fy fan, vad instabilt det är. Min GF stötte på en hacker som avancerade henne till nivå 100 och gav henne flera miljoner. Trist.

Gnällkuk

Mycket hat på online-delen, förvisso befogat om man ser till gta v. Min stora gripe var inte att det var mycket grind, det största problemet var instabiliteten och de SJUKT LÅNGA laddningstiderna. Minns när jag skaffade det till PC å ba ”Yeah, nu ska vi få en härlig upplevelse med en snabb ssd och CPU!” bara för att upptäcka att det var identiskt med ps4...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad för slags spel är inte mest lämpat för ett Battle-royale läge än ett Outlaw-Western?

King of the Hill, Lone Ranger os.v.

Men för min del är jag mest ute efter en stark SP kampanj.


signatur

Nämen!

Medlem

Kan nog fungera jävligt bra. Angående det om huruvida de kommer att lägga mer tid på MP delen på grund av 5:ans framgångar, om det stämmer så kommer det nog resultera i ett mycket bättre MP-läge än förgående lir.

Oavsett om de fokuserar på SP eller MP så tror jag det kommer att bli en riktigt ordentlig upplevelse Mitt personliga intresse ligger dock i SP delen. MP kommer antagligen liras efteråt.

Medlem

Gta v online är en molnsimulator för till den största tiden så spelar man inte, man tittar på moln.

Om det blir Battle Royale till RDR2 så vill man ju att det skall finnas Saloons här och där så man kan ta sig en jävel medans man väntar på att bli skjuten. Gärna extra poäng om man lyckas skjuta någon när man är i ”drunk mode” så att säga

Medlem

MP är alltid bra sålänge det görs rätt så förstår inte alla klagomål görs det fel, kvittar det för storyn kan göras fel i ett SP spel med.

allt handlar om att göra spelet rätt oavsett vilket spel.

Medlem

Alltså det finns inget spel jag längtar till så mkt som detta.
Gud ge mig detta nuuuuuuuuuuuu
Jag blir lika ledsen varje gång jag hör om dess upprepade förseningar xD..........

Det kmr nog bli det bästa spelet någonsin.

Gta online är ett skämt. Men för alla som vill ta del av vad det borde varit från början så spela dedikerade servrar och modifikationen FiveM som erbjuder allt från RPG servrar till zombie survival osv osv. Utforska.

KoP
Medlem

Trevligt. Då har mycket att ägna sig åt efter man klarat av SP delen.

Avstängd

Ser fram emot detta mycket då jag aldrig fick spela 1:an.

Men MP delen ser jag inte fram emot så mycket.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar