FZ:s alla recensioner i januari – sätt DITT betyg!

Robot
FZ:s alla recensioner i januari – sätt DITT betyg!
Medlem

Har endast spelat Subnautica. Stod och velade mellan en fyra eller femma, blev en femma.
Riktigt bra trots att jag är less på "överlevnadspel".
Är det någon som prövat VR läget? Hur fungerar kontrollerna?

Gen
Medlem
Medlem

Jag är grymt sugen på Lost Sphear till Switch. Men det får olika betyg och jag vet inte hur jag ska tolka det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Jag är grymt sugen på Lost Sphear till Switch. Men det får olika betyg och jag vet inte hur jag ska tolka det.

Jag kan ha fel men av det jag hört verkar det som att spelet försöker göra för mycket saker och inget blir jätte bra. Spelet är inte dåligt men kanske inte så bra som folk hoppats på.

Dock är det väl inte så konstigt att man blir besviken om man förväntar sig Chrono Trigger och Final fantasy 4-6 kvalité.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av kveldulver:

Är det någon som prövat VR läget? Hur fungerar kontrollerna?

VR-läget för några månader sedan är lite sådär, överlag ingen höjdare och ganska hög kräkfaktor. Får man rätt på kontroller och jämnheten i prestandan så är det hög ”skitigaunderkläder”-faktor på det dock.
Du kan ta den klaustrofobiska känslan och gånga med 10 i VR!

Medlem

Bra idé.

Det vore intressant om ni kunde samla in denna data ifrån oss besökare, eftersom exempelvis Steam endast hämtar data ifrån PC spelare. Andra intressanta saker som ni skulle kunna införa är:

1. användarskrivna recensioner (kopplade med länk ifrån FZ-recensentens artikel),
2. Bedömningsdata ifrån playstation store, xbox store och metacritic och liknande.

Fördelen med att hämta betygen ifrån playstation store och xbox store är att spelare förhoppningsvis också äger och har spelat spelen.

EDIT:
Jag har inte spelat Monster Hunter World, men svarade ändå 5 av 5 för att jag ser fram emot att kunna spela det. ^^;

Ett intressant tillägg till enkätfrågan i den här artikeln skulle kunna vara kryssa i om:
[ ] Jag har spelat spelet
[ ] Slutligen ge betyg mellan 1-5.

Så man kan dela på folks förhoppningar vs. erfarenhet.

Ambassadör
Xbox

Av ovanstående har jag bara Monster Hunter World och ger det en (stark) 3:a.

Jag är ny till den serien och är inget fan av japanesiska tokerier i övrigt bör tilläggas.

Spelet är dåligt på att förklara alla funktioner, 352728 st tutorial popups till trots. Kampanjen är mestadels en glorifierad tutorial i sig. Jag gillar story så den delen är ju en besvikelse.
Det är dåligt optimerat till de kraftigare konsolerna och onlinedelen är muppigt osmidigt. Achievements är sanslöst randomsvåra, någon räknade ut att ett (1!) av de svåraste skulle ta 5900 timmar att klara, haha wtf.

På plussidan: Det är kul att jaga monster! Striderna är komplexa och utmanande med betydligt mer hjärnaktivitet involverat än vanlig buttonmashing. Crafting är fläskigt med mycket att pilla med mellan jakterna. Palico-katten är skoj! Spelet är stundtals väldigt snyggt att titta på.


signatur

Jump in.

Redaktör

@Jokkepalm: tack för bra feedback! Vi testar oss fram och ser hur det här faller ut. Om intresse finns prioriterar vi sannolikt upp användarbetyg, användarrecensioner och liknande. Samtidigt ska man ha bristerna med just sån här betygsättning klar för sig, vilket syns redan nu i flera av oröstningarna: hos tre av omröstningarna är 1 det vanligaste betyget. Vi får väl lösa det genom att göra betygssskalan 1-7 , och sen stryka 1 och 7 inför sammanräkning.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Håller med FZs betyg kring monster hunter world. Det är ett väldigt bra spel med mycket potential till att bli något mycket större och bättre om utvecklarna bestämmer sig för att expandera spelet och göra om lite krångliga funktioner som menyer och göra det mer åtkomligt för spelare att samlas som t.ex. squads då det är en hel process att få in vänner och andra i squads. Men hade en stor förväntan av spelet som spelet i sig uppfyllde. Är väldigt nöjd med MHW!

Testpilot

Har inte spelat Dragon Ball FighterZ ännu men en majoritet har alltså lagt en 1: a? Seriöst?

Medlem

bra tänkt, men inget av det jag lirat/lirar är med


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Har inte spelat Dragon Ball FighterZ ännu men en majoritet har alltså lagt en 1: a? Seriöst?

Majoriteten av de som röstat har garanterat inte ens spelat spelen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Har inte spelat Dragon Ball FighterZ ännu men en majoritet har alltså lagt en 1: a? Seriöst?

Skrivet av Kerrai:

Majoriteten av de som röstat har garanterat inte ens spelat spelen

Ganska säker på att många inte spelat spelet/spelen.

Skulle inte vara förvånad i detta fall om folk röstat efter vad som känns "intressant" i viss mån också. Fighterz är ett riktigt bra fighting spel utanför sin anime-licens.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@NordhNet:
Skitiga underkläder faktorn kan jag tänka mig är väldigt hög då den redan finns utan VR 😀
Teleporterar man sig runt eller styr man med valfritt styrdon?
Går lite i tankarna att skaffa mig den nya Viven, men känner att jag måste ha några bra spel som styrker mitt inköp.
Subnautica skulle kanske vara ett utav dem.

Geeks Gaming
Skrivet av kveldulver:

@NordhNet:
Skitiga underkläder faktorn kan jag tänka mig är väldigt hög då den redan finns utan VR 😀
Teleporterar man sig runt eller styr man med valfritt styrdon?
Går lite i tankarna att skaffa mig den nya Viven, men känner att jag måste ha några bra spel som styrker mitt inköp.
Subnautica skulle kanske vara ett utav dem.

Jag körde själv med xbox360-kontroll, funkade riktigt bra

1
Skriv svar