Ny Metal Gear Survive-beta på gång

Robot
Ny Metal Gear Survive-beta på gång
Tråddemonen
Testpilot

För de som undrar hur man får rewards för att ha medverkat i betan som senare kommer när spelet släpps. Så räcker det med att skapa en karaktär och spela en gång. Rewardsen kommer kopplas automatiskt med det kontot man spelade betan på.

Quake-konnässsör

Såg när AngryJoe satt och spelade detta, det känns inte Metal Gear riktigt. Jag vet att de säger att det ska inte vara ett nytt Metal Gear, men förstör de inte lite namnet Metal Gear som Hideo Kojima har skapat. Jag vet inte... men tror detta kommer vara det första Metal Gear spelet som jag inte köper... Rest in peace...

Tråddemonen
Testpilot

@almblad: Testade betan själv. Är lite sur själv över det som hände med Hideo Kojima. Var väldigt anti till spelet för en början men gav betan en chans. Skulle nog säga att om man bortser från namnet MGS i titeln så skulle jag annars säga att det är ett bra spel med potential. Spelmotorn är ju verkligen toppklass för spelet och spelet har sina moment faktiskt. Efter betan så fick spelet mig på andra tankar.

Men sen får man ju inte glömma att några som jobbar på denna titel just nu är ju då ändå de gamla veteranera som jobbade på tidigare MGS spel. Har svårt att vara hatisk mot hela studion bara för att deras chefer kanske inte har hanterat saker så bra. Folket som har jobbat på denna titel är bra utvecklare som också förtjänar beröm oavsett vem de jobbar för.

Känner för att stödja utvecklarna även om jag inte gillar cheferna på grund utav vad de har gjort på de senare åren. Men hade inget av detta hänt så kanske folk hade varit lite med acceptabla även om det inte hade varit ett Kojima spel.

Medlem

Uuh, såatte, var laddar man ner betan till PC för oss som är ofrälsta men vill prova på?

Edit: Hittade svaret på egen hand.
https://www.konami.com/mg/survive/gate

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Uuh, såatte, var laddar man ner betan till PC för oss som är ofrälsta men vill prova på?

Edit: Hittade svaret på egen hand.
https://www.konami.com/mg/survive/gate

Så betan ska släppas på Steam`?

Medlem

@Zimpan: Kul att höra. Hörde mest skit om spelet innan första betan. Har inte testat själv men har kollat lite gameplay videos och det ser faktiskt ganska bra ut.


signatur

PSN: MrOakenborn

Tråddemonen
Testpilot

@Oakenborn: Ja det är ju alltid lätt att följa med vågen utav hat mot Konami. Men tror inte folk tänker på de som utvecklar spelet som också har familjer och en ekonomi att se efter. Lite svårt att se ner på en hel spelstudio bara för att cheferna inte handskas med saker på rätt sätt.

Jora, betan innehöll mest horde mode. Men tror definitivt att resten som att bygga bas och utföra riktiga uppdrag i spelet kan bli kul!

Quake-konnässsör

@Zimpan: Älskar spelmotorn, flyter på otroligt bra på PC och aldrig haft problem med MGS5. Lite fundersam bara över vad detta kommer bidra till världen som Metal Gear är, kunde lika gärna ha haft ett annat namn. Men samtidigt förstår jag att Metal Gear är en titel som drar ögon till sig när det nämns, får vänta och se hur det ser ut när spelet släpps.

När man riktar hatet mot Studion, eller cheferna, så är ju självklart hatet inte riktat mot de som jobbar under, logistikerna, kodarna, reserchers m. fl. Har för mig att Jim Sterling förklarade dessa känslor bättre än vad jag kan göra i ett klipp och det berömda EA. Det är inte arbetarna som tar de större beslutet.

Men ändå synd att historien Metal Gear kanske har sätt sitt slut enligt Hideo Kojimas vision, så har det skapat nya vision och spelider som kan bli intressanta för oss via Death Stranding. Time will tell...

Tråddemonen
Testpilot

@almblad: Kommer göra lite research åt er andra kanske eventuellt posta ett 10 minuters klipp från betan så folk får se på spelet innan release

Ja men det är helt rätt inställning. Lite synd att studior påverkars lätt utav chefernas agerande.

1
Skriv svar