Xbox 360 emulator

Medlem
Xbox 360 emulator

The Darkness måste nog vara det bästa single player spelet jag spelat i mitt liv, atmosfären var perfekt genom hela spelet och jag har aldrig varit så inne i en spelvärld och dess karaktärer någon gång förut.

Nu är jag sugen på att återuppleva resan igen. Jag äger en xbox 360 samt en begagnad kopia av spelet jag hade tur (som fan) att hitta på Gamestop en vacker dag efter flera år.
Min xbox är numer hos mina föräldrar och jag skulle gärna vilja slippa åka dit och trassla med konsolflytt och tänkte se om det finns fungerande 360 emulatorer någon kan tipsa om.

Vad heter dom och hur fungerar dom? Kör man in xbox skivan i datorn och emulatorn läser av den eller måste man ladda ner ROM utav spelet som på de gamla ps1 emulatorerna?

Tycker det bör vara ok att emulera då jag redan äger spelet lagligt


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Tror inte det finns någon vettig emulator för 360. Vet att det finns något som heter Xenia, men de har nog bara cirkus 60 spel som startar med den emulatorn. Inte säkert att alla körs bra heller.

Här har du en video som visar hur spelet kördes 2016


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Jag hittade precis den videon på youtube xD Ska pröva den, göra iso fil av spelet med poweriso och se om det fungerar bra


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar