Fortnite gick om Battlegrounds förra helgen

Robot
Fortnite gick om Battlegrounds förra helgen

När det gäller samtidiga spelare.

#battle-royale, #epic, #fortnite


Medlem

Inte alls konstigt enligt mig. Sakta men säkert lämnar folk PUBG för de inser hur rötten optimeringen är och hur efter dem ligger

Medlem

Kör detta på daglig basis, ett par rundor. Sen även "save the world" delen tycker jag är riktigt trevlig.

Geeks Gaming

Gillar både Pubg och fortnite... även om dom är "samma" så spelas dom helt olika. Pubg är riktigt intense medans fortnite är ganska chill stabilt spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Båda två rätt underhållande, även om det blir betydligt mer PUBG än Fortnite för min del. Inget fan av byggandet i Fortnite.

Har testat båda spelen ett flertal gånger, men, "kuligheten" för mig faller då man abrupt får slut på ett spel när man har klantat sig eller någon helt enkelt är bättre. Hade önskat ett Battle Royale där man åtminstone fick en "revive".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har testat båda spelen ett flertal gånger, men, "kuligheten" för mig faller då man abrupt får slut på ett spel när man har klantat sig eller någon helt enkelt är bättre. Hade önskat ett Battle Royale där man åtminstone fick en "revive".

Då finns det nog mycket bättre spel som passar din smak/spelstil

MEG
Medlem

Inte konstigt att Fortnite går om Battlegrounds, men det är en smaksak antar jag.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

För en som aldrig spelat något av dom känns det som pubg lirar mer i samma klass som ARK när det gäller prestanda, optimering etc. Medans Epic vet vad de håller på med.

Medlem

Gillar inte fortnite cartooniga stil av nån anledning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Förstår dig. Musiken med emotes är väldigt irriterande också men med byggandet kommer en intressant inlärningskurva som betyder mer än ditt sikte och sorts vapen. Väldigt fastpaced vilket är trevligt.

Jag ger spelet 7/10. Har väldigt kul när jag spelar och Vann nyss en duo


signatur

ROW, ROW, Fight the Power!

Avstängd

Fortnite hade varit mycket större än vad de redan är om de hade releasat på steam.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Fortnite hade varit mycket större än vad de redan är om de hade releasat på steam.

Kanske initialt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: tror det gäller även nu. Säkerligen många som inte pallar ge det en chans för att man behöver tanka ännu en launcher..

Medlem

@Walter S.A. Iego: Duos är svaret! Gillar varken solo eller squad i BR, men duos är jäkligt roligt om man har en "fast partner".

Medlem
Skrivet av Jerome:

@Hipshot: tror det gäller även nu. Säkerligen många som inte pallar ge det en chans för att man behöver tanka ännu en launcher..

Jag tror inte det gäller, men jag vet att många tror det. Bara denna artikeln pekar ju mer eller mindre på just detta, om det nu spelades av flera än Battlegrounds som ligger på just steam.

Men men, det är ju svårt att visa sådant här, det finns ju inga direkta siffror som jämför.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: Jag har bekanta som inte gett det en chans för att det inte finns på Steam, och jag lär ju inte vara den enda som har det.
Kanske inte handlar om jättesiffror, men klart det gör skillnad.

Inaktiv

För mig ligger det roliga i PUBG i att det är hyfsat realistiskt. Gillar såna spel som känns som att leka krig i skogen.

Medlem

@anon_306295: håller med , trycka 30 skott med ak.n i någons huvud utan att han dör. Det är precis som i verkliga livet. Sådana spel gillar jag.

Medlem
Skrivet av Jerome:

@Hipshot: Jag har bekanta som inte gett det en chans för att det inte finns på Steam, och jag lär ju inte vara den enda som har det.
Kanske inte handlar om jättesiffror, men klart det gör skillnad.

Märklig pöbel du har som bara håller sig till den största drm-tjänsten som finns. Måste vara riktigt trist att missa en mängd bra spel bara för att dom inte släpps på "rätt" platform.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Coffe81:

@Pecman: håller med , trycka 30 skott med ak.n i någons huvud utan att han dör. Det är precis som i verkliga livet. Sådana spel gillar jag.

Lär dig aima.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Lär dig aima.

Learn to sikta menar du?

Medlem

@Dumlen: Så märkligt är det nog inte. Jobbigt att tanka ännu en launcher och skapa konto för ett spel som man inte är särskilt intresserad av, hade det dock funnits på Steam så hade man bara satt det på nedladdning och "testat".

Som sagt, det är nog inte jättestor skillnad, men klart det haft ett gäng fler spelare om det fanns på Steam.
Ta Paladins t.ex lär ha fler spelare nu än när det kördes genom sin egen launcher..

Ser det snarare som konstigt om det inte skulle påverka siffrorna om det var mer "lättillgängligt".

Medlem
Skrivet av Jerome:

@Dumlen: Så märkligt är det nog inte. Jobbigt att tanka ännu en launcher och skapa konto för ett spel som man inte är särskilt intresserad av, hade det dock funnits på Steam så hade man bara satt det på nedladdning och "testat".

Som sagt, det är nog inte jättestor skillnad, men klart det haft ett gäng fler spelare om det fanns på Steam.
Ta Paladins t.ex lär ha fler spelare nu än när det kördes genom sin egen launcher..

Ser det snarare som konstigt om det inte skulle påverka siffrorna om det var mer "lättillgängligt".

Möjligtvis jobbigt ifall vi inte levt i en tid med bredband och youtube-videos. Steam är bra till vissa saker, men större delen utav dess spelbibliotek är ren skit, att sätta Fortnite bland den mängden skitspel som finns på steam i nuläget hade nog inte gynnat spelet lika mkt.

Bästa vore om vi inte var tvungna att binda upp våra spel på någon utav dessa drmtjänster.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar