Photoshop CC vs. Elements

Medlem
Photoshop CC vs. Elements

Jag är van med det klassiska gränssnittet i Photoshop CC men sitter just nu småtestar Elements.

Elements verkar betydligt mer lightweight, fast själva gränssnittet är minst sagt märkligt. Varför ska det vara så svårt att hitta vanliga funktioner?

Jag gillar främst boot-tiden och responsiviteten hos Elements...
Finns det något sätt att få Elements att bli mer likt CC funktions- och UI-mässigt?

Medlem

Själv kör jag Affinity Photo. Kom in i detta med bildbehandling sent, när Photoshop redan gått över till sin prenumerationstjänst. Ville inte pröjsa per månad så köpte Affinity Photo för 500 pix. Funkar jävligt bra för mig

För det första: "Photoshop Elements riktar sig till konsumenter som just har börjat med fotoredigering."

Det ÄR "lightweight" med färre funktioner och med fokus för att göra smärre korrigeringar på fotografier samt "ordna, redigera, skapa och dela med sig av sina bilder". Det kommer alltså INTE att ha de funktioner du förväntar dig att det har om du kommer från Photoshop CC-miljön.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tack för svar.

Jag har tittat runt lite och det finns flera plugin-program för att ge elements fler verktyg. De flesta av dem kostar dock pengar och jag har ingen aning om de ens är bra. UI-mässigt är det svårt att göra något utöver vad Adobe låter en göra.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar