10 år med World of Warcraft i Europa!

Medlem
Medlem

Kan inte spela detta och ha ett riktigt liv. Det är WoW eller riktiga livet så att säga. Slutade runt Wrath of the Lich King med min Elemental Shaman. Det var riktigt roligt och ibland saknar man det men nej, det går inte.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Har haft otroligt roligt med WoW, riktigt roliga och fina minnen.

Jag spelar det inte aktivt idag, men jag kör alltid alla expansioner tills man tröttnar återigen.

Ungefär som jag. Brukar vara kul de X timmarna expansionerna har quests. Så fort endgame-grindet kommer blir jag avtänd.


signatur
Medlem

@Frux: Fast jag tycker helt tvärt om, jag tyckte det gav mervärde i spelet att sitta och chatta och leta folk. Alltså det sociala spelet var ju en så stor del i spelet, och du var ju tvungen att ha lite sociala skills annars kom du ingen vart.

Minns min första Dead Mines, tog flera timmar. Vi alla var noobs och dog hela tiden, efter 2 timmar så skulle en äta middag, då bestämde vi oss för att ta en timmes paus. Så vi alla afkade en timme i grottan och återupptog spelandet efter en timme. Nu för tiden ragear folk sönder chatten om man ens nämner ett snabbt toalettbesök.


signatur

IDKFA

Medlem

@Remus: wow är riktiga livet...


signatur

IDKFA

Medlem

Började spela Blizzards spel runt 1994 när Warcraft : Orcs and Humans kom ut till DOS, har alltid tyckt om fantasy och även sci-fi vare sig det är i spel, böcker, filmer/tv-serier etc. Fastnade direkt för Warcraft och drog igenom andra spel utav Blizzard som Lost Vikings etc och hakade på Warcraft 2 samt Diablo direkt när dem spelen kom ut och senare Starcraft. Några år senare så var Diablo 2 och expansionen Lord of Destruction det enda som spelades på lanen vi hade här i stan och även Warcraft 3 med när det väl kom ut. I våran gemenskapskrets fick vi nys om att det skulle komma ett MMORPG utav Warcraft. Själv var jag för ung för att ha spelat Everquest när det kom ut och jag hade inte ADSL på den tiden ändån. Däremot hade jag ADSL när Star Wars Galaxies kom och det spelet spenderade jag en hel del timmar på. Bytte sedan över till WoW när den betan kom 2004 och spelade WoW aktivt mellan 2004-2010.

När Cataclysm kom ut så var jag aktiv i början av expansionen men tappade intresset/stinget för WoW. Kändes som att mycket utav WoW dog efter Wrath of the Lich King. Känns som att WoW började försöka anpassa sig till en annan sorts spelare runt 2010 än vad dem gjort till tidigare och det fanns även en hel del andra spel som fångade mitt intresse mer efter det, inte bara MMORPGS utan spel av andra genrer etc också.

Har dock alltid köpt tilläggen till WoW som kommit ut genom åren och spelat, de första veckorna efter en ny expansion kommit ut har alltid varit roliga men efter det finns det inget som håller mig kvar. Istället började jag som en hel del andra spela på Nostalrius när den servern kom ut och det är verkligen den versionen av WoW som jag vill spela, skulle även vara glad med TBC och WOTLK också.

Har aldrig varit en inbiten wowspelare, skaffade faktiskt inte ens spelet innan cataclysm, och har kört lite on off sen dess.

Det jag minns däremot med wow i början var hur det grep tag om alla mina vänner, plötsligt var jag den enda i hela gänget som inte körde wow.

Medlem

Fattar jag fel eller var det inte 13 år sedan det släpptes? 2005?

Skägg.
10 Chambers

@Redstar: Jo, men artikeln är från 2015, då vi firade 10-årsmilstolpen.


signatur
Medlem

bara 13 år, känns mycket äldre

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ducci:

bara 13 år, känns mycket äldre

Släpptes samma år:

  • Guidar Hero

  • Shadow of the Colossus (originalet)

  • God of War

  • Splinter Cell: Chaos Theory


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Aha, tyckte att det kändes fel nånstans:)

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Spelade på samma server där Dives var och härjade med Wipe Club, men som alliance dock. (Wipe Club var horde) Minns att en guildmember i Wipe Club skickade den där ljudfilen till mig som MP3 via IRC, man kunde aldrig tro att den skulle bli så legendarisk som den blev.

Heathstone kortet "Raid leader" är tänkt att vara Dives antar jag, dom har dock failat lite då Dives spelade Tauren och inte Orc.

Jag vart på deras server med dock horde mötte dom när vi sprang in till mc osv, dock vart den en "alt" hade en polare på den servern så hade en alt jag lirade med honom där.

Lirade i någon casual guild där med min vän ibland blev paff när jag dök på dom, sen en dag puggade jag fan ta mig och satt i ts med nöttan med haha, det vart ubrs vart pug i det sättet bara stora guilder, vart även en guild på servern som hete beep beep im a jeep hahahahahah!

kanske du minns med?

Medlem

Började lira på privat server nyss igen. Ett gäng som kör på en tbc server, det är faktiskt riktigt roligt även fast man inte kan spela som förr! Raidar 1 dag i veckan clearat karazhan nyss. Vi är ca 13000 pers på servern tror att de va runt 3000 cap i retail på den tiden.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hör till en av dem som aldrig spelat WoW mer än någon gratis trial för en massa år sen. Gillar tanken med MMO och har många gånger testat på diverse titlar, men av någon anledning lyckas de aldrig hålla mig fast.

Avstängd

Spelade från betan till pandaria, hade något litet uppehåll på några månader någon gång. Men pandaria var inget som föll mig i smaken, wow var roligast under vanilla, men det blev hela tiden sämre och sämre efter det.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Spelade från betan till pandaria, hade något litet uppehåll på några månader någon gång. Men pandaria var inget som föll mig i smaken, wow var roligast under vanilla, men det blev hela tiden sämre och sämre efter det.

För mig peakade det nog med Wrath of the Lich King. Med instanseringen behövde man inte stå och köa på vanliga questmobs, Death Knight-introt kändes fräscht.


signatur
Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

14 snart 15 bast var man när betan och spelet släpptes. Känslan man hade då, när ska man få tillbaka den?

Svårt att slå.

När man blir far, farfar eller morfar?

Medlem
Skrivet av Ducci:

bara 13 år, känns mycket äldre

Blir 14 i november, men tänk på att spelet även fanns som alpha/beta 2-3 år innan dess release, så ja spelet känns äldre, bygger dessutom på en modifierad grafikmotor av Warcraft 3.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av muSPK:

Blir 14 i november, men tänk på att spelet även fanns som alpha/beta 2-3 år innan dess release, så ja spelet känns äldre, bygger dessutom på en modifierad grafikmotor av Warcraft 3.

Ja, detta avser EU-släppet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, detta avser EU-släppet.

Du menar när dom europeiska servrarna slog upp dörrarna? För den riktiga releasen var 23 nov 2004. Spelade själv på releasedagen!

Skägg.
10 Chambers

@muSPK: Japp, men kom ett par månader senare till EU ”officiellt”.


signatur
12
Skriv svar