Kingdom Come: Deliverance får en matig 23GB-patch till PS4

Robot
Kingdom Come: Deliverance får en matig 23GB-patch till PS4
Medlem

Lagomt saftigt. x)


signatur

Fueled by coffee.

Tråddemonen
Testpilot

Frågan är om patchen är med i den senaste trailern. Tyckte spelet såg riktigt bra ut i den.

Medlem

Är det så här spel ska utvecklas numera? Som de själva beskriver det så har de skrivit om nästan hela spelet. Alltså vad hände med "släpps när det är färdigt?" De där e ju nästan gränsen på ett early access spel som lämnar beta stadie.

Medlem

Jag anser att spel som behöver en första dagen patch inte var redo för release till att börja med.

Tråddemonen
Testpilot

@Pholiage: Tror det handlar lite om resurser när det kommer till typer utav detta spel. Det är ett väldigt massivt projekt för att vara en kickstarter. Det finns mycket att tänka på inom innehållet så presteringen kring vissa saker kan vara riktigt bra medans de andra kan halka efter. Nu tror jag att en hel del kring spelet och dess system handlade om research och då i praktiken är det ganska svårt att få det så verklighets baserat som möjligt. Dessutom kommer en deadline som gör att man kanske inte har tiden att tänka på allting och måste arbeta upp vissa funktioner eller fel som kan ske efter en release. Men nu var de snabba med patchen så det bådar gott.

Du kan ju göra försöket att testa på och skapa egna saker i spel så får du en inblick i det hela.

Medlem

Ni som klagar på "färdigt" spel som innehåller day 1 patch ska också komma ihåg att om de väntade tills den punkten som patchen var klar och med i skivan skulle det ta längre tid. MS och PS måste ju verifiera, eller fan vad det heter, patchen innan de släpper patchen till allmänheten.

Gissar på att devsen kände sig bekväma med att släppa spelet och att hinna med den stora patchen tills release datumet. Om devsen vet vad dom håller på med och spelet ser färdig och bra ut så är det bara till vår fördel att det släpps tidigare (än att de väntade på att integrera patchen med main spelet för att sedan verifiera i ett senare datum).

Medlem

Oj, det blir saftig storlek på PS4 det. Är i valet och kvalet vilken apparat man ska köpa spelet till. På PS4 blir det en mycket mysigare spelstund, det blir verkligen som att "nu jävlar har jag en tv-spelssession här och ingenting kan störa mig". På PC, även fast jag också kör den genom tv:n och har handkontroll, så är blotta faktumet att datorn har miljoner andra funktioner, och internet som är nån knapptryckning bort, lite utspädande för spelupplevelsen. Jag känner liksom att det är så nära till hands att göra nåt annat.

Jag har ett GTX 970 i datorn och det är ju ett litet snäpp under GTX 1060 som är det rekommenderade. Frågan är vilka inställningar det räcker för utan nåt lagg?

Det som hade talat mest för PC är om det skulle funka dåligt på PS4, och om det kommer moddar som förbättrar prestandan/rättar till problem på PC. Dock är jag inte intresserad av moddar som förändrar grejer "som inte utvecklarna tänkt sig" så att säga (förrän man spelat sig less).

Medlem

Jag minns när Gothic 3 släpptes 2006 med en 65 mb dag 1-patch och vilket skit de fick för det. Recensenterna hudflängde spelet sida upp och sida ner för att det var ospelbart direkt ur lådan. Ingen brydde sig om att lilla Piranha Bytes inte hade samma resurser som Blizzard att styra produktion och utgivning. Detta var när spel fortfarande till största delen köptes i butik. Piranha Bytes satt fast i en utgivningsplan som var tvungen att följas eftersom lådor och manualer skulle tryckas, skivor pressas etc. Att Kingdom Come kommer med en dag 1-patch ska ses som nåt positivt. Det betyder att företaget fortfarande vill förbättra produkten till sina ursprungliga ambitioner. Alla företag kan inte göra som Blizzard som har råd att skjuta upp utgivning och fila på en produkt tills de är helt nöjda.

Medlem

Folk verkar inte förstå att spelbolag idag MÅSTE nästan göra såhär. För att få släppa spel till konsoller så måste de skicka in en release candidate som ska bli godkänd ett par månader innan datumet spelet ska släppas. Alltså måste de nånstans bestämma att NU är spelet stabilt nog att klara den kontrollen. Men om det då är fortfarande 2-3 månader till release så har man en hel team som inte gör något då och ska antingen få betalt för inget eller få sparken? Det självklara är ju att då fortsätta finslipa på allt som går i spelet, så att den kan vara ännu bättre tills den släpps. I stort sett alla spel idag har patchar första dagen. För spel idag är så stora och komplexa att det går inte göra något buggfritt, det finns alltid nåt att finslipa.

Ska ni klaga på något så klaga på Sony, MS och Nintendo som ska ha sina release candidates och sen inte vill tillåta de att trycka en mer uppdaterad version på skivan.

1
Skriv svar