Fortnite får fem nya lägen innan nästa månadsslut

Robot
Fortnite får fem nya lägen innan nästa månadsslut

Blitz Mode och Floor is Lava bland annat.

#epic-games, #fortnite


Skägg.
10 Chambers

Känns som Fortnite har all chans i världen att verkligen bräda Battlegrounds, som känns trögt utvecklingsmässigt jämförelse med Fortnite som det pumpas ut innehåll till.


signatur
Medlem

Inget ont om Fortnite's spellägen mm. men jag köper inte alls att de har planerat det här under utvecklingen, spelet är ju inte alls vad utvecklarna avsåg innan Battle Royale blev populärt (Alltså zombieöverlevnadsspelet som ingen vill betala för).

Möjligtvis insåg de att det är för likt 7D2D och att det inte är värt att försöka konkurrera på den fronten hehe.

Medlem

@Ahris:
Verkar som man måste "smutsa ner händerna" för att lyckas i spelbranchen idag...

Medlem
Skrivet av Welo:

@Ahris:
Verkar som man måste "smutsa ner händerna" för att lyckas i spelbranchen idag...

Tja, det beror nog på om målsättningen är att tjäna pengar eller att skapa något man brinner för. Sony gjorde ju exakt samma sak med H1Z1 och om man kollar på vad Epic sade när de först berättade om spelet 2011 så är det för mig uppenbart att de bara ville göra något lönsamt genom att kombinera de vid tillfället två mest populära spelgenrerna och räkna med automatisk profit, vilket bevisligen funkar ganska bra eftersom hypen var enorm.

Men vi har ju numera även en del exempel på mer unika indiespel som har haft en mycket tuffare utveckling men lyckats tack vare unika idéer och att de har lagt ner långt mycket mer kärlek i produktionen. Dessa spel drar inte in lika mycket snabba cash men är mycket mer långlivade och minnesvärda.

Om ett par år kommer Battle Royale inte att vara lönsamt längre medan en stadig publik antagligen fortfarande kommer att spela Rimworld, Subnautica och Elite: Dangerous minst lika mycket som de redan har gjort de senaste 4-5 åren.

Skribent

@Ahris: Nej, jag tror inte heller det. Däremot att Fortnite-utvecklarna gjorde så att spelet hade förutsättningarna för att snabbt kunna bygga unika spellägen var utan tvekan ett medvetet val under designprocessen.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

denna 60fps tillägg, är det för pro versionerna eller även för fattiglappen (mig själv alltså) som snålar med ps4?

1
Skriv svar