Dead Space är gratis på Origin!

Robot
Dead Space är gratis på Origin!

Dead Space är ett bra spel, nu är det också helt gratis att spela.

#Dead-space, #ea, #origin


Medlem

Har inte det här redan varit på "On the house"? Grymt spel hur som helst, och den som inte har spelat det tidigare borde ta chansen nu.

Releasehästryttare
Medlem

Det här spelet är grymt, när jag spelade det första gången var jag helt uppslukad av det. Det var lite synd att uppföljarna inte höll samma standard men om ni inte har spelat Dead Space ska ni plocka hem det direkt.

Medlem

Utmärkt sätt att locka tillbaka folk in i Origin. Ett bra spel, helt klart...

Releasehästryttare
Skrivet av B-itta:

Utmärkt sätt att locka tillbaka folk in i Origin. Ett bra spel, helt klart...

Grymt bra spel ja, men är det någon som inte redan spelat det?

Och är ju bättre att plocka upp det på steam reorna för en 2 euro är att behöva hålla på med origin!

BTW NY STEAM REA BÖRJAR PÅ TORSDAG KL 19!

Medlem

Fenomenalt spel.

Medlem
Skrivet av Devan:

Grymt bra spel ja, men är det någon som inte redan spelat det?

Och är ju bättre att plocka upp det på steam reorna för en 2 euro är att behöva hålla på med origin!

BTW NY STEAM REA BÖRJAR PÅ TORSDAG KL 19!

Precis, de flesta tror jag vill undvika origin, uplay m.m. Det är därför man behöver locka (lura) tillbaks folk.

Medlem

@B-itta: jag undviker ingen spelplattform, för mig kvittar det om det är Steam, origins osv. Ser inte vad folk ogillar så mycket kring andra spelplattform än Steam. För mig är likvärdiga, öppna upp plattformen och starta spelet du vill spela. Simpel as that.

Medlem

Jag hämtade det förra gången det var gratis på Origin (2014) och spelade det, men avinstallerade det efter ett tag eftersom jag tyckte att det var så dåligt!
Inte min typ av spel.


signatur

autograph

Medlem

Mina Dead Space spel (1 o 2) i Steam går att starta men dras av vidriga kamera buggar där kameran bara snurrar runt så det blir totalt ospelbart. Lyckades komma runt problemet i Dead Space 1 genom lite mekk i filer men inte i DS2 tyvärr.
Sedan sket sig spelandet i DS1 efter 30 minuters spelande då jag stötte på en osynlig vägg i spelet som gjorde att jag inte kunde ta mig vidare. Provade att ladda om save fil och installera om spelet men det kvarstod tyvärr.

Lirade spelet på PlayStation 3 när det kom och det är en fantastisk upplevelse. Krypande sci-fi horror med monster hämtade från filmen The Thing. Otäcka fanskap.

Skrivet av Stich:

@B-itta: jag undviker ingen spelplattform, för mig kvittar det om det är Steam, origins osv. Ser inte vad folk ogillar så mycket kring andra spelplattform än Steam. För mig är likvärdiga, öppna upp plattformen och starta spelet du vill spela. Simpel as that.

Jag vill absolut helst ha alla spel samlade i mitt Steam bibliotek då just Steam är så mycket bättre uppbyggt med sin profil som man kan customise och gemenskapsfunktionen där alla vänner kan skriva och kommentera bilder och gå med i grupper för olika intressen. Plus massor av andra suveräna funktioner. Det är så mycket större än alla konkurrenter. Stiligare uppbyggt interface. De andra har ingenting att hämta mot Steam, imo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har spelet på origin och kan bara starta det innan min karaktär dör direkt. Var i kontakt med supporten, alltså ea, och där sa dom att spelet är så pass gammalt att de inte bryr sig längre. Finns det problemet kvar som jag hade så är spelet ospelbart i dagsläget vilket kanske inte är så jättebra eller kul för de som nu får det gratis? Köpte det till Ps3 nu, för de gör inget åt att fixa spelet till PC. Supporten sa även det till mig, att har jag en konsol så köp spelet där istället. Vi har ingen hjälp att ge dig. Redigt dåligt bemött av supporten i mitt tycke.

Medlem

Skaffade aldrig dead space när det begav sig men drog ner det på origin när det bjöds på förra gången.
Dock råkade jag ut för spelförstörande bugg tidigt som gjorde att spelet inte gick att komma vidare i.
Kollade.aldrig upp nån fix för det men började spela ett annat spel ist sen har det blivigt liggandes på originkontot


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skaffade aldrig dead space när det begav sig men drog ner det på origin när det bjöds på förra gången.
Dock råkade jag ut för spelförstörande bugg tidigt som gjorde att spelet inte gick att komma vidare i.
Kollade.aldrig upp nån fix för det men började spela ett annat spel ist sen har det blivigt liggandes på originkontot

Var det den osynliga väggen som jag råkade ut för eller?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel, tyckte hela serien var grymt kul men det första är definitivt bäst.

Medlem

@CARTMAN: jag minns inte.riktigt kan ha varit.
Eller nån dörr som inte öppnades eller att spelet krasha varje gång den öppnades.
Det var väldigt tidigt i spelet vill jag minnas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar