Fortnite på konsol får 60 FPS-läge

Robot
Fortnite på konsol får 60 FPS-läge
Geeks Gaming

Kul att konsoler får mer att välja på. En av anledningarna till varför man själv inte kör mycket på konsol är just för 30fps eller extremt dålig fov.

Gnällkuk

"Fortnite på konsol får adaptivt PC-läge"

Trist att inte fler konsolspel låter än dra ned på inställningarna för att köra i 60 fipsar. Är 90% av alla grafikmotorer byggda så att fysiken är direkt kopplad till fpsen? Förstår inte varför det sällan finns som val.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Något som borde ha varit där ifrån början.
Rätt löjligt att man fokuserar på 4K upplösningar när spelet inte ens är låst till t.ex. 30fps, det dippar låååångt under det ibland.

Det är mycket bra att grabbarna hos EPIC som har skapat spel som UT har börjat förstått igen att 60FPS+ är något folk vill ha före allt annat.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

60fps borde vara standard imo, inget man bör nämna som något speciellt

Medlem

@Gaara: Helt rätt. Kan förvisso inte spela i dagens läge med så lågt som 60 fps, gör ont i mina ögon xD

Medlem

Fortnite har ju fördelen att det har designats med förhållandevis enkel grafik, ganska säker på att de började planera för konsoller och andra plattformar i ett ganska tidigt skede.

Medlem

Så 60fps spelarna får möta 30fps spelarna? Har inga problem med spelet alls gillar faktiskt inte ens för snabba spel. Är det så att jag kan välja 60 fps på min pro tex och vanliga har 30 så är det fusk. Man borde inte ens få möta andra valet av fps.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Så 60fps spelarna får möta 30fps spelarna? Har inga problem med spelet alls gillar faktiskt inte ens för snabba spel. Är det så att jag kan välja 60 fps på min pro tex och vanliga har 30 så är det fusk. Man borde inte ens få möta andra valet av fps.

Läste du artikeln? Det är inte exklusivt för PS Pro osv..

Medlem
Skrivet av tricky:

"Fortnite på konsol får adaptivt PC-läge"

Trist att inte fler konsolspel låter än dra ned på inställningarna för att köra i 60 fipsar. Är 90% av alla grafikmotorer byggda så att fysiken är direkt kopplad till fpsen? Förstår inte varför det sällan finns som val.

För Konsol är gjorda för att funka out of the box. Inte för mecka med inställningarna. Det finns självklart hardcore gamers även på konsol som är intresserade av dylikt, men på det stora hela är konsol en tryck på on och börja spela. Jag spelar själv primärt PC-spel men ack så gott det är när man är lazy och bara boota upp Switchen eller PS4an och köra utan fiddla med settings

Gnällkuk
Skrivet av Tsteken:

För Konsol är gjorda för att funka out of the box. Inte för mecka med inställningarna. Det finns självklart hardcore gamers även på konsol som är intresserade av dylikt, men på det stora hela är konsol en tryck på on och börja spela. Jag spelar själv primärt PC-spel men ack så gott det är när man är lazy och bara boota upp Switchen eller PS4an och köra utan fiddla med settings

Jaha? Vad hindrar utvecklarna för att ha ett fördefinerat läge som ger 60fps? Last of Us hade inga problem med att slänga in ett sådant alternativ.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Jaha? Vad hindrar utvecklarna för att ha ett fördefinerat läge som ger 60fps? Last of Us hade inga problem med att slänga in ett sådant alternativ.

Vadå Jaha? jag snackade inte om fördefinierade, utan valmöjligheterna.
Om ett spel klarar 60 fps finns väl ingen anledning ha 30 som alternativ?

1
Skriv svar