Twitch slog tittarrekord förra månaden

Robot
Twitch slog tittarrekord förra månaden

Gick om traditionella kanaler som CNN och MSNBC

#stream, #titta, #twitch


Medlem

Man kan ju undra vart detta kommer sluta. Live-stream på TV4 under bästa sändningstid?

Medlem

Lite knappt en miljon tittare tycker jag nog inte är speciellt märkvärdigt, i synnerhet med tanke på vilken målgruppen är och att "kanalen" är världsomspännande.

Vad fan, en del program på svensk TV beräknas ha fler tittare.

Medlem

Helt ärligt är det riktigt skumt att ni nämner att de slog rekord i tittare på en kanal men sedan nämner ni Overwatch och Sea of Thieves som inte har något med rekordet att göra.

Anledning till att det blev tittarrekord i Januari var för att CSGO hade sin major då och ett Amerikanskt-lag spelade mot Faze i en rysarfinal. Denna finalen slog nästan alla tidigare twitchrekord.

Skrivet av kEJTLiN:

Lite knappt en miljon tittare tycker jag nog inte är speciellt märkvärdigt, i synnerhet med tanke på vilken målgruppen är och att "kanalen" är världsomspännande.

Vad fan, en del program på svensk TV beräknas ha fler tittare.

Det var en miljon tittare på endast en kanal. Det var en miljon som kollade bara på Eleagues main stream. Sedan var det flera tusen som kollade på Eleages kanaler på andra språk.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Helt ärligt är det riktigt skumt att ni nämner att de slog rekord i tittare på en kanal men sedan nämner ni Overwatch och Sea of Thieves som inte har något med rekordet att göra.

Anledning till att det blev tittarrekord i Januari var för att CSGO hade sin major då och ett Amerikanskt-lag spelade mot Faze i en rysarfinal. Denna finalen slog nästan alla tidigare twitchrekord.

Det var en miljon tittare på endast en kanal. Det var en miljon som kollade bara på Eleagues main stream. Sedan var det flera tusen som kollade på Eleages kanaler på andra språk.

Om det du säger stämmer så är artikeln ordentligt felskriven alternativt handlar den om något annat.

Medlem

De skriver att det hade i genomsnitt 900k tittare om DAGEN på Twitch under januari. Det byter att det mycket möjligt kunnat haft en enskild stream som hade fler men inte varje dag.

Medlem

Ja det går ju inte dåligt för Amazon iaf.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

De skriver att det hade i genomsnitt 900k tittare om DAGEN på Twitch under januari. Det byter att det mycket möjligt kunnat haft en enskild stream som hade fler men inte varje dag.

Det har du helt rätt i, antingen kan jag inte läsa eller så är artikeln ändrad och ordet "genomsnitt" tillagt i efterhand. Jag läste den första meningen (bl.a.) flera gånger innan jag skrev mitt svar just för att försäkra mig om att jag inte skulle yra, så det hela är mycket förvirrande.

Medlem

Och med de nya riktlinjerna så kommer det inte öka!
https://help.twitch.tv/customer/portal/articles/983016
"This is one of its biggest overhauls, so Twitch is giving streamers until 12 p.m. ET on Feb. 19 to delete archived clips and videos that violate the new guidelines." https://www.polygon.com/2018/2/8/16988696/twitch-irl-rules-se...

Där det står bland annat "Sexually suggestive content or activities are also prohibited" och vad räknas detta som då?
När man dansar till musik(eller försöker iaf), när man som tjej inte bär Burka, när man som tjej fyller ut en bh eller böjer sig fram osv...
Undrar hur mycket pengar en streamer som Amouranth drar in till twitch egentligen men en sån här stream räknas säkert som sexually suggestive i vissa världsdelar: https://www.twitch.tv/videos/227640748

edit. Men det är ju klart, någon kan ju bli kränkt, hud är farligt så då anmäler vi de som streamar istället för de som skriver skit till de som kan vara flexibla och verkar klara det. "show me yo boobs" kommentarer borde bannas istället för detta, samma skit sägs ju till AnnieFuchsia emellanåt.

1
Skriv svar