Patchar på gång till Kingdom Come: Deliverance

Robot
Patchar på gång till Kingdom Come: Deliverance

Utvecklarna arbetar på att fixa en första laddning buggar inom två veckor.

#kingdom-come-deliverance, #patch


Inaktiv

Haha sparken var ju klockren

Medlem

Mitt nytända wowberoende har kommit lite ivägen för andra spel men kanske borde vänta på nästa patch innan jag går medeltid på nåns bak.

Medlem

Grym spark!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

De kanske har liiiite att jobba med gällande det där med realism .


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Fasen nu för tiden verkar det inte finnas några spel som fungerar som de ska vid release.

Alltid bra att vänta några veckor med köp.

Gen
Medlem
Skrivet av B-itta:

Fasen nu för tiden verkar det inte finnas några spel som fungerar som de ska vid release.

Alltid bra att vänta några veckor med köp.

Jag kan inget om programmering men man undrar ju varför det är så svårt att göra ett buggfritt spel Sen handlar det ju mycket om att snabbt få ut spelet så att utgivaren ska kunna casha in sina pengar (ROI).

Ambassadör
Xbox

Jag låter dem fixa buggar och annat ett tag innan jag skaffar spelet. Själva spelet kommer passa mig som hand i handske, det är jag övertygad om. Men med en backlogg på 200+ spel så är det ingen panik


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag kan inget om programmering men man undrar ju varför det är så svårt att göra ett buggfritt spel Sen handlar det ju mycket om att snabbt få ut spelet så att utgivaren ska kunna casha in sina pengar (ROI).

Skrivet av Mortaigne:

Jag låter dem fixa buggar och annat ett tag innan jag skaffar spelet. Själva spelet kommer passa mig som hand i handske, det är jag övertygad om. Men med en backlogg på 200+ spel så är det ingen panik

Håller med. Jag kommer också vänta med detta, men ser definitivt lockande ut. Inte Witcher3-klass kanske, men, vilket annat spel kommer nå dom höjderna? ;/

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag kan inget om programmering men man undrar ju varför det är så svårt att göra ett buggfritt spel Sen handlar det ju mycket om att snabbt få ut spelet så att utgivaren ska kunna casha in sina pengar (ROI).

Att skapa ett totalt buggfritt spel i dagsläget är näst intill omöjligt med tanke på hur stora spelen är (till skillnad mot för 15 år sedan). Proceduren är lite som "Whack-A-Mole", dvs att när du ändrar i koden för att få bot på en bugg är det mycket möjligt att det uppstår ett problem på något annat ställe. Det är förmodligen en riktig öken att hålla på med, men de gör så gott de kan.

Skrivet av LARRYLUKE:

Håller med. Jag kommer också vänta med detta, men ser definitivt lockande ut. Inte Witcher3-klass kanske, men, vilket annat spel kommer nå dom höjderna? ;/

Spelet är riktigt kul, det måste jag allt säga. Det cirkulerar en del klipp med buggar och vissa verkar ha mer problem än andra. Jag, personligen, har inte stött på något större än någon enstaka "texture pop-in". Visst, jag kan hålla med dig om att KC:D kanske inte håller precis samma mått som The Witcher 3 men det är en viss skillnad på hur mycket pengar de hade till utvecklingen av dessa spel. Warhorse Studios hade 5 miljoner dollar att röra sig med när de skapade KC:D medan CD Red Project hade drygt 80 miljoner dollar (om jag inte missminner). Dessutom är det här det första spelet som skapats av Warhorse Studios, ett väldigt ambitiöst projekt som jag någonstans känner att de klarade av väl med tanke på förutsättningarna.

Medlem

Alltså i alla gigantiska öppna världar som finns i de stora spelen i dag existerar i inledningsvis en rad dylika buggar. Hästar som galopperar genom väggar i Skyrim, Folk som kutar efter bilar i Ghost Recon, eller Mass Effect: Andromeda, men även topptitlar som The Witcher 3 (även om den är väsentligt mer välpolerad än i just detta fallet), i Skyrim osv finns oxå animationer under all kritik, osv. Men RPG-fans brukar ha en förmåga att se förbi allt detta och se saker som story, features och mekanik, inte minst världen i sig. Som i detta fallet känns oerhört levande.

Medlem

den vakten vill man inte jiddra med! han hade spöat bruce lee himself


signatur

//monster

1
Skriv svar