Monsterstor Minecraft-stad tog 8 månader att bygga

Robot
Monsterstor Minecraft-stad tog 8 månader att bygga

Med individuellt inredda byggnader.

#minecraft


ndr
Medlem
eld
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Enligt kreatörerna krävs "en galet kraftfull dator" är det svårt att spela kartan, så njut av den i form av dessa bilder.

Att rita ut hela staden skriver dom, att spela den med vanliga settings ska nog inte skilja så märkbart från någon annan karta.

Medlem

Inte dåligt!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Time well spent...


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Det störta jag byggt var en stor borg som hade allt en borg ska ha, det tog lite över en vecka att bygga. Att bygga en massa småbyggnader är inte imponerande om de inte alla är funktionella, likadant är med spel som har hus man inte kan gå in i, USCH vad dåligt...

Medlem
Medlem

Herregud vad häftigt. 2000 x 2000 block låter väldigt lite med tanke på hur väldetaljerat det ser ut. Imponerande!

En lägenhet där måste vara dyr ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego:
Tror du man kan betala med valfri block-chain valuta?

Medlem

@PerfectCrime: De flesta hobbys är ju rätt värdelösa man gör det för man har kul.

Medlem

@Theo B: ja, det är ju "bara" 4 miljoner block.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@PerfectCrime: De flesta hobbys är ju rätt värdelösa man gör det för man har kul.

Så är det. I slutändan så handlar det om att göra det man tycker är kul. Själv har jag inget intresse för virtuellt byggande öht men vet samtidigt att dom flesta skulle fnysa åt mina hobbies likaså

Mycket imponerad av bygget dock !!

Medlem

Använder dom mods till bygget eller är det bara bildredigeringen som gör att det ser snyggt ut?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

En lägenhet där måste vara dyr ...

Äh, finns säkret kommunala hyresvärdar med 57 års kötid.

Medlem

Coolt, snyggt och imponerande

Medlem

Kan man ladda ner och köra det här på sin egen (läs: min sons) dator? Eller hur funkar det?

En annan fråga: Dom måste väl använda någon form för CAD eller annan modelleringsprogramvara när dom bygger dom här grejorna i MineCraft? Eller bygger dom sten för sten liksom?

//LD

1
Skriv svar