Battlegrounds tappar spelare för första månaden någonsin

Robot
Battlegrounds tappar spelare för första månaden någonsin

Har hypen svalnat eller har konkurrenterna börjat vinna mark?

#battlegrounds


Medlem

Kan ni inte vara konsekventa i valet mellan att skriva 1 miljon eller 1000 tusen (om man nu tycker om den formen).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av peggleball:

Kan ni inte vara konsekventa i valet mellan att skriva 1 miljon eller 1000 tusen (om man nu tycker om den formen).

Ja, vet inte riktigt hur jag tänkte där.


signatur
Medlem

Spelartappet är väl rimligt iom de tusentals spelare de bannat för fusk

Medlem

Tänka är överskattat. Kanske är det fuskarna som börjar ta över? Folk tröttnar? Jag vet att jag gör det. Efter antifusk-patchen så har det tillkommit fler fuskare.

eld
Medlem

Värt att notera att det fortfarande säljer runt 50-70k kopior per dag

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Värt att notera att det fortfarande säljer runt 50-70k kopior per dag

Haha, bra siffror. Men, detta borde ju innebära att bortfallet är större än inflödet. Samtidigt, bra med cashflow.


signatur
Medlem

Det är ingen WoW direkt. Två banor och spelmekaniken är inte direkt djup jämfört med spel som Tarkov. Tarkov blir iof också lite tradigt efter ett tag men det kommer väl flera områden/banor och uppdrag i det jämfört med Pugb där man bara kör samma "uppdrag" varje gång. Tror Pubg behöver lite mer djup för att behålla spelarna över lång tid.

Medlem

Bra släng skiten o börja kötta Planetside 2 istället


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Skulle tippa på att det är singel-spelarna som lägger ner. Som squad är det fortfarande roligt.

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, bra siffror. Men, detta borde ju innebära att bortfallet är större än inflödet. Samtidigt, bra med cashflow.

Kanske!

Jag funderar på ifall det har något att göra med kinesiska nyåret eller eventuell jobb/skol-start, fast någon annan har nog mycket bättre koll på det än mig.

Inaktiv

Jag och mina kompisar har spelat betydligt mindre de senaste 30 dagarna. Tycker fortfarande att det är roligt men har spelat det väldigt mycket och har en del annat att spela.

Medlem

De flesta jag känner spelar detta mindre o mindre. Men det finns fortfarande installerat ifall suget kommer på.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tänka är överskattat. Kanske är det fuskarna som börjar ta över? Folk tröttnar? Jag vet att jag gör det. Efter antifusk-patchen så har det tillkommit fler fuskare.

Håller med nils45.
Tappet sett över de sista dagarna är betydligt större än så, ett hyfsat dyk.

Tror att det är en kombination av saker, "titta medan vi ignorerar er" när det gäller ping lock, kart val, och väder effekter.
Riktigt dålig effekt av anti-fusk, läst massor av poster i ämnet och har inga svårigheter att se ekonomin med fuskare om de inte lyckas sänka spelet, ekonomin för Bluehole då fast numera är det väl PUBG Corporate nått tror jag.

Sedan är det många som upplever tystnad och brist på "roadmap" från utvecklarens sida.

---

Obs!
Detta som nu kommer är en känsla sedan sista patchen och ren spekulation.

Känns lite som "matchmake" är "off", skulle kunna förklara att man upplever mer fusk fast så kanske inte är fallet och får en " huvudet i väggen" känsla som kanske bidrar till sista dagarnas dropp som är rätt häftigt och plötsligt som jag ser det. Det har hänt förut att man pillat sönder kod.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Gnällkuk

Folk ledsnar antagligen. En ny karta är lite lite och utvecklingstakten måste jag säga är fantastiskt långsam. Med så mycket spelförsäljning borde knappast kapital vara en bristvara att hitta mer folk att anställa och utveckla. Synd att det inte vara en mer kompetent studio som utvecklade spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inte konstigt att man tappar spelar om man i år bannat 1 milj fuskande kineser...typ!?

Medlem

Hoppas att Islands of Nyne kommer till Steam early access snart då...

Medlem

Running Simulator 2018. 600 timmar spelade och är så innerligt less på det. Men är väl mest att man är rätt mätt vid det här laget. Charmen med att varje match kändes unik är ju borta och man blir mest trött på hela lootgrejen.

Medlem

Älskar spelet men hatar det samtidigt. RNG och storleken, särskilt på den nya kartan börjar bli frustrerande...

Inaktiv

Spelet är ju buggare än någonsin för mig, senaste patchen gör så att det crashar med jämna mellanrum, har gett upp tills nästa patch

Medlem

Ofärdigt spel.

Mer frustration över fysik än fusk.

Mångs av vänner som lagt ner hundratals timmar säger meh nu, metoo.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

drygt 800 timmar speltid här och tusentals till lär det bli. Kommer från Arma 3 BR så att jämföra PUBG med gamla BR är rena drömmen. Folk som kommer från att inte spela sånna här spel sen innan vet inte hur buggigt det varit innan vi hade PUBG.

Folk ska bara hitta något att klaga på hela tiden... Dom har inget bättre för sig tydligen. Visst vill vi bli av med alla buggar som finns, men det är långt mycket bättre än vad vi hade för alternativ innan PUBG kom så great work bluehole och ännu bättre jobb Brendan Greene för jag vet att det mesta är hans ideer. Han vet hur ett sånt här spel skall göras, ingen frågan om saken.

Medlem

Har själv kört spelet mycket med pollare och tycker att det är roligt men eftersom att den senaste tiden så har vi i nästan varje match blivit wipade/dödade av en hacker så har spelet seriöst tappat sin charm när man har "kämpat" i typ 5-20 minuter för att sedan utan att man har en chans bli dödad av en hacker som skjuter automat eld med perfekt träffsäkerhet på 500+Meters avstånd

Medlem

Tycker spelet är roligt fortfarande men dom skulle gärba kunna lägga in olika spellägen.
Men ombdet är problem att täcka så alla får spela med att lägga in kartcal osv så lär väll det vara en omöjlighet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@russinkungen: kan bara hålla med. Spelet har tappat sin charm. Ganska naturligt att spelet känns tråkigt efter ett tag.

Har också många hundratals timmar nerlagt på detta spel, både EA och efter release. Man tröttnar helt enkelt efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Dicez:

Kommer från Arma 3 BR så att jämföra PUBG med gamla BR är rena drömmen. Folk som kommer från att inte spela sånna här spel sen innan vet inte hur buggigt det varit innan vi hade PUBG.

Sådär brukar de säga, de som gått över från PUBG till Fortnite

1
Skriv svar