Så här går det om EA inte får göra fler Star Wars-spel
"Star Wars - Fallout: Battlefront Assault of the Dishonored Assassins". Köper det spelet dag 1.
Jag tänker mig ett Star Wars-spel som utspelar sig på en planet som mer eller mindre blivit krossat av imperiet och sedan blivit övergivet. De enda som är kvar är någon sorts lokalbefolkning och scavengers/lycksökare som letar artifacts eller liknande,och du. Utvecklare skulle vara det gamla stalker-teamet, och det skulle kunna handla om att antingen samla delar till ett rymdskepp och fly från planeten eller kanske bygga upp en ny civilisation med trading posts och liknande.
Star Wars: Unknown (Bluehole)
Hundra storm troopers släpps på en öde planet med order att döda varandra. Det blir en kamp mot dödsgas, buggar, framedrops lika mycket som en kamp mot varandra. Men alla älskar det. Tills en annan tillverkare kopierar konceptet, men gör det bättre.
Star Wars: Monster World
Med lasersvärd dödar du dinosaurier i ett lika vackert som innehållsfattigt spel, där du som spelare förväntas bli så till dig av lasersvärd, dinosaurier och grafik att du bortser från att spelet varken har story eller spelmekanik värd namnet.
StarCraft (Mojang)
Ej att förväxla med Blizzard nyversion StarStarCraft. Ett pixligt spel som i första hand går ut på att nattetid gömma sig för pixliga storm troopers och dagtid hugga träd. För att i slutändan bygga pixliga rymdskepp. Endgame saknas, men det blir populärt bland kids som moddar det.
StarStarCraft II (Blizzard)
Efter att ha förlorat i rätten mot Mojan döper Blizzard om sin rymdopera till StarStarCraft. Hyllas unisont som världens bästa stategispel, utan att egentligen tillföra något nytt som inte har funnits i alla strategispel sedan WarCraft II. Fokus för storyn i detta krigsspel är Anakin och Padmes kärlekshistoria.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.