Kingdom Comes save- och lockpick-funktioner ses över

Robot
Kingdom Comes save- och lockpick-funktioner ses över
Medlem

Hoppas att FPS-drops i städer inte sker längre efter den patchen. Jag vill spela mer men det förstör lite av upplevelsen.

Medlem

Bort-LODade huvuden verkar vara vanligt.. fixa det först kanske? (waow)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tycker dom ska lägga sin största energi på att fixa små buggarna istället för savingen och lockpick,låter ju mest som att folk gnäller på att dom inte vill ha utmaning.

Medlem

Att fixa schnapps för att spara var problematiskt i början (Har nog förlorat några timmars spelande pga misstag där jag valt att ladda om, och då har det varit långt mellan sparningarna). Nu har jag börjat hitta sätt att tjäna pengar vilket har lett till att jag har tillgång till mer spardryck och törs spara mer oftare. (Att sova på världshus har också blivit mycket lättare med pengar på fickan).

Sen låsdyrkning har även det blivit mycket lättare med tiden, ju mer man spelat. I början hatade jag systemet, men nu känns det ganska okay. Men kommer inte protestera om de kan finna ett mer intressantare system.

Inaktiv

Jag tycker lockpicksystemet i TES: Oblivon var ganska okej. Det är så förenklat i FO4 och TES5

Medlem
Skrivet av bleken:

Tycker dom ska lägga sin största energi på att fixa små buggarna istället för savingen och lockpick,låter ju mest som att folk gnäller på att dom inte vill ha utmaning.

Save systemet skapar ingen utmaning utan bara frustration. Vilket gör att man går och lägger sig och "sover" i spelet fler gånger bara för att spara spelet. Känns ju inte så realistiskt att man behöver ta en tupplur stup i kvarten.

Lockpicking tyckte jag var sjukt svårt i början, men nu har jag lärt mig de, men det är inte det bästa systemet jag varit med om direkt.

Medlem

Jag förstår vad jag ska göra när jag ska lockpicka. Men det jag inte förstår är hur reglerar jag hastigheten när jag ska vrida låset? Det finns ju bara en hastighet? Sjukt svårt att vara försiktig när jag trycker ner D och låset sticker i väg hur snabbt som helst x)

Medlem

Lockpicking är ju skitenkelt? Jag tror bara jag failade två gånger när jag första gången prövade det då jag inte riktigt förstod hur det fungerar. Sedan dess har det inte funnits ett lås jag inte lyckats öppna inom någon sekund på första försöket. Vilket förvisso leder till att jag skillar det en del som gör det lättare också vad klart. Ser fram emot när jag kan öppna very hard kistor.

Angående saves:en så eh, drick schnapps om du vill save:a. Kostar typ 30groschen om du brygger det själv. Jag gillar det som det är, att man oftast inte vill save:a för att pröva något svårt å reloada till man lyckas.

De skulle haft två modes, "Realistic" och "normal" eller liknande, så kan casuals få save:a efter varje svärdhugg om de vill and whatnot, medan vi som gillar att det är svårt kan få behålla det så.

Edit: Pickpocket å andra sidan, det är klurigt och lite väl mycket turbaserat samt vad för skilllevel (antar jag?) man har i det. Jag springer runt med 0-1 noise level, folk sover, men ändå blir man upptäckt rätt ofta. Får ut på landsbygden och skilla mer tror jag.
Men tycker det är synd/stör mig på att det är samma "stealth/thief"-system som i elderscrolls (-ish). om man råkar väcka någon när man pickpocketar så hjälper det inte om man kutar därifrån på 0.01 sekunder och personen inte borde ha en aning om vem som gjorde vad, de vet precis vem det var som gjorde det och kort därpå vet samtliga vakter det med.

Medlem
Beror på vad du spelar på

@Tamazin: på PC är det skitenkelt med lockpick men på xboxen så måste man rotera höger spak och vänster spak samtidigt i symbios med varandra. Nej. Det är inte lika enkelt.

Medlem

@Halvars90: det e bara att göra din egna snaps save, det e inte så svårt som det låter faktiskt. Men visst i början kan det ju vara så att man vill göra nån extra save. Och e man en av dom som spammar Quick save så kan man lika gott fuska till sej så man har max save snaps för det e precis likadant som att Quick save hella tiden..

Så tycket det e bättre på att lägga energin på att ta väck buggar.

Eller försöka ta väck den jävla loadingen varje gång man ska snacka med nån.. Ass jobbigt och tråkigt e det med den.

Medlem

Får kolla in spelet i början på april då har nog dom värsta buggarna polerats bort.

Klart intressant spel baserat på det jag sett och läst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av metro swe:

Jag förstår vad jag ska göra när jag ska lockpicka. Men det jag inte förstår är hur reglerar jag hastigheten när jag ska vrida låset? Det finns ju bara en hastighet? Sjukt svårt att vara försiktig när jag trycker ner D och låset sticker i väg hur snabbt som helst x)

Hehe, jag har samma problem. Det finns inget sätt att finjustera hur snabbt låset sticker iväg, så när jag trycker ned D så är det från noll till hundra på bråkdelen av en sekund. Jag brukar inte fastna i den här typen av spelmoment men av någon anledning vill det sig inte i det här fallet.

Men jag ser det som en del av rollspelandet - min karaktär är ju bara en enkel smed så varför skulle han ha skills i lockpicking? Jag får träna vidare helt enkelt. Man levlar som tur är i lockpick-färdigheten även när man misslyckas så det blir lite lättare för varje försök.

Medlem
Skrivet av bleken:

Tycker dom ska lägga sin största energi på att fixa små buggarna istället för savingen och lockpick,låter ju mest som att folk gnäller på att dom inte vill ha utmaning.

Ett spel är inte svårare eller mer utmanande bara för att man inte kan spara som man vill. Det gör bara att man tvingas göra om samma saker om och om igen. Det är frustrerande, inte svårt eller utmanande.
Dålig speldesign, helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: jo det kan göra det svårare om man inte kan spara hur som helst.. Speciellt för Quicksave spamande som ska save varje gång dom går in ett hus eller dom ska ha en konversation med nån och laddar om direkt för att dom inte fick pratet till en fördel eller det bästa, och laddar om för att ända val av mening.. Om man förlorar en 40min spel tid ute i vildmarken e inte direkt hella världen

Medlem

Magnifikt rollspel? Metacritic ger det 76 för tillfället, något över Mass Effect Andromeda. Själv ger ni det en trea. Det lär krävas en hel del patchar för att lyfta det till magnifikt.

ELF
Medlem

Varför lär sig inte folk att man inte spelar ett spel första månaden? Ibland bör man avvakta längre. Det får ligga här och tease mig ett tag till innan jag installerar det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av bleken:

@Newklear: jo det kan göra det svårare om man inte kan spara hur som helst.. Speciellt för Quicksave spamande som ska save varje gång dom går in ett hus eller dom ska ha en konversation med nån och laddar om direkt för att dom inte fick pratet till en fördel eller det bästa, och laddar om för att ända val av mening.. Om man förlorar en 40min spel tid ute i vildmarken e inte direkt hella världen

Nej, att tvingas göra om något man redan klarat av gör inte spelet svårare. Det har det aldrig gjort och kommer aldrig göra. Det är enbart frustrerande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: men det blir svårare när du inte kan ändra din val till din fördel genom Quick save och reaload
Det e ju det så många har save till att kunna ändra sina val till det bättre. Det gör man svårare här så att du inte kan ändra din val till din fördel.

Medlem

Äh, tycker om savefunktionen. Man får tänka en extra gång innan man hoppar in bland 3 fiender. Att hålla på att quicksavea varje gång man ska göra något, för att sedan dö/åka finkan och sedan loada precis innan man började sin handling är lite... tråkigt.

Medlem
Skrivet av bleken:

@Newklear: men det blir svårare när du inte kan ändra din val till din fördel genom Quick save och reaload
Det e ju det så många har save till att kunna ändra sina val till det bättre. Det gör man svårare här så att du inte kan ändra din val till din fördel.

Varför blir det svårare? Den enda skillnaden nu är att man får lägga tio sekunder på att googla istället, om man måste ha bästa resultatet. Inget blir svårare alltså, enbart mer frustrerande.

Det är en tråkig utveckling när folk tycker att mer extrajobb är detsamma som "svårare", istället för att göra spelen faktiskt svårare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: haha ok, vill du tro att det inte blir svårare för absolut ingen av alla som spelar på detta..

Men personligen så tror jag absolut att där e folk som kommer ha det svårare för dom inte kan spama Quick save bara för dom gör ett fel val eller förlorare en liten fight eller nåt.

Medlem
Skrivet av bleken:

@Newklear: haha ok, vill du tro att det inte blir svårare för absolut ingen av alla som spelar på detta..

Men personligen så tror jag absolut att där e folk som kommer ha det svårare för dom inte kan spama Quick save bara för dom gör ett fel val eller förlorare en liten fight eller nåt.

Du har inte gett någon anledning till varför det blir svårare, enbart att det skapar mer jobb, så jag antar att du inte har någon. Eller att du helt enkelt tror att mer jobb är detsamma som svårare, vilket är tråkigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem
Skrivet av denza:

@Tamazin: på PC är det skitenkelt med lockpick men på xboxen så måste man rotera höger spak och vänster spak samtidigt i symbios med varandra. Nej. Det är inte lika enkelt.

Jag testade att köra det med handkontroll och tyckte lockpickandet var i stort sett lika enkelt där. Sedan är combat väldigt mycket enklare med kontroll, tänker främst riktning man vill slå ifrån med vapen. Det är lite bökigare med mus om man vill få in combos och att få t.ex. ner från höger kan ibland vara lite bökigt när det är flera som bråkar med dig.

Känns som att lockpicken är lika "stort problem" som att startmenyn var borta i windows 8 för min egen del, dvs inget problem över huvud taget men folk går bananas.

Medlem

@Tamazin: Aha då ska jag testa med steam Link och se om det är skoj med kontroll.

Hmm.. jag installerade start8 då och har idag start10 till Windows, alla tänker inte likadant och ett problem för en annan kanske inte är ett lika stort problem för den första.

1
Skriv svar