Hissa seglen! Nu börjar helgens Sea of Thieves-beta

Robot
Hissa seglen! Nu börjar helgens Sea of Thieves-beta

Och Rare lovar en beta med mer innehåll närmare releasen.

#beta, #microsoft, #rare, #sea-of-thieves, #windows-10, #xbox-one


Ambassadör
Xbox

Perfekt till helgen!


signatur

Jump in.

Luddigt i artikeln, men vilka får tillgång till detta? Bara de som medverkade i förra betan?

Inaktiv

Pelson...ja. Man har fått ut mail om det

Medlem

Om man går in i microsoft store och tankar ner Xbox Insider så kan man genom den få tillgång till spelet. Jag och 3 andra kompisar har gjort det och vi har inte fått något mail om det.

Medlem

Om de vill "stressa" servrarna så vore det ju en bättre ide att låta alla spela en open beta, på så vis så får alla som är lite skeptisk till spelet en chans att prova själv. Allt som ser roligt ut är ju inte nödvändigtvis roligt när man själv gör samma grej.

Inaktiv
Skrivet av Halvars90:

Om de vill "stressa" servrarna så vore det ju en bättre ide att låta alla spela en open beta, på så vis så får alla som är lite skeptisk till spelet en chans att prova själv. Allt som ser roligt ut är ju inte nödvändigtvis roligt när man själv gör samma grej.

Problemet är att är den öppen så kommer folk att tro att det är den färdiga produkten och då den samtidigt stresstestas så kommer det bara att ge ett negativt intryck där de som inte är insatta tror att detta kan man förvänta sig när spelet har släppts.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Om de vill "stressa" servrarna så vore det ju en bättre ide att låta alla spela en open beta, på så vis så får alla som är lite skeptisk till spelet en chans att prova själv. Allt som ser roligt ut är ju inte nödvändigtvis roligt när man själv gör samma grej.

Räcker inte en två veckor lång testperiod av Xbox Game Pass (som kommer innehålla bland annat detta spelet) för att du ska besluta dig om vad du tycker om spelet? Det släpps när spelet släpps och du behöver en Xbox one, one S, one X eller en dator med windows 10
Spela betor förstör ofta mer för mig för man får uppleva en ofta rätt dålig version av ett spel och det kan göra att jag inte är sugen på det när det väl kommer. Jag låter hellre de ivriga upptäcka buggarna innan jag spelar.

Medlem

@jOnÄTÄn:

Har redan kört min fria period på Game Pass tyvärr.... jag var sugen på att testa GoW men det var inget för mig...

Men den största anledningen till att jag vill ha en open beta är för att alla jag känner kommer att testa det då. Ingen kommer att palla att signa upp för gratisperioden ,då alla är lite skeptiska till hur pass enformigt spelet kommer att kännas. Om man bara kunde spela det gratis utan krångel i en stund så skulle man ju iaf kunna känna efter.

Gnällkuk
Skrivet av TyranoCyruz:

Om man går in i microsoft store och tankar ner Xbox Insider så kan man genom den få tillgång till spelet. Jag och 3 andra kompisar har gjort det och vi har inte fått något mail om det.

Tror tyvärr inte det stämmer, hade två kompisar som gjorde det senast och det enda som fanns där var Minecraft.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Halvars90:

@jOnÄTÄn:

Har redan kört min fria period på Game Pass tyvärr.... jag var sugen på att testa GoW men det var inget för mig...

Men den största anledningen till att jag vill ha en open beta är för att alla jag känner kommer att testa det då. Ingen kommer att palla att signa upp för gratisperioden ,då alla är lite skeptiska till hur pass enformigt spelet kommer att kännas. Om man bara kunde spela det gratis utan krångel i en stund så skulle man ju iaf kunna känna efter.

"Spelet ingår därtill i Xbox Game Pass, en prenumerationstjänst som lanseras samma dag "Skriver FZ? Men i värsta fall kostar en månad 79kr och då får du ju tillgång till 99 andra spel att testa.

Redaktör
Skrivet av jOnÄTÄn:

"Spelet ingår därtill i Xbox Game Pass, en prenumerationstjänst som lanseras samma dag "Skriver FZ? Men i värsta fall kostar en månad 79kr och då får du ju tillgång till 99 andra spel att testa.

Fel av mig, ska vara att Microsofts egenutvecklade spel dyker upp där med start den 20/3.


signatur
Ambassadör
Xbox

För övrigt är det i nuläget 167 spel på Xbox Game Pass. För priset av en lunch i månaden.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

"Spelet ingår därtill i Xbox Game Pass, en prenumerationstjänst som lanseras samma dag "Skriver FZ? Men i värsta fall kostar en månad 79kr och då får du ju tillgång till 99 andra spel att testa.

Tjänsten Xbox Game pass finns redan till PC idag och har tror jag två - tre spel som fungerar på PC. Fett ovärt om man är PC - spelare. Men som sagt så kommer ingen palla att signa upp sig för att testa spelet. Alla vinner på att man får testa spelet på ett eller annat sätt utan krav på registrering, förutom Microsoft-kontot då, men det har alla Win10 användare redan.

Tråddemonen
Testpilot

Har fixat en tråd till er om ni vill snacka kring spelet, och finna spelare. Posta även en guide för nykomlingar.

https://www.fz.se/forum/trad/429340-sea-of-thieves-officiella...

Inaktiv

Kan ju bara säga till er som inte tänker testa detta av olika anledningar - spel ska vara roliga- detta är roligt som attans (framförallt skiner det stort när man lirar med vänner, men även randoms är störtkul oftast. Använd mick bara, det gör en världs skillnad).

Medlem

Ladda ned Xbox-Insider genom Mircrosoft Store appen sen ansök om betan. Jag och brorsan kom in direkt.

Medlem

@pelson: Jag fick min inbjudan i mailen idag, jag har inte deltagit i någon beta innan.

Någon annan som inte lyckas få micken att funka?

1
Skriv svar