Monster Hunter World-tråden, frågor/hjälp/spelare/allmän diskussion

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Sitter och finslipar min jägare och tillhörande kattjävel as we speak! Hojta om någon är sugen på monsterjakt till helgen, @Zimpan till exempel.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Tråddemonen
Testpilot

@Gustav Höglund: Har all tid i världen i helgen, så gärna!

Medlem

Ska se om jag inte kan övertala frugan att lägga sig tidigt på lördag så man kan spela lite.....


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot

@Kvarn: Haha, spelandet verkar komma och gå för dig.

Medlem

@Zimpan: Blir så med fru och 3 barn men har ju alltid något att längta efter!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Hur snabbt går det att grinda i det här spelet? Kollat på en snubbe som streamar med HR 230+. Han spelar med någon som har HR 295 i skrivande stund. Det finns ingen svår content kvar längre säger han

Medlem

@Kruwlabras: HR 11 och spelat typ 25 timmar


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

@Kruwlabras: Jag är HR 14 och spelat 50 timmar. Lagt ner mycket tid på att skaffa vissa vapen/jaga med andra spelare och har inte mött alla monster ännu. Går man bara på HR så kan man nog nå en hyffsat "hög" rank snabbt. Högsta jag jagat tillsammans med var runt 60.

Medlem

@Kruwlabras: Om man är en streamer och försörjer sig på att spela (och därmed rimligen är rätt bra på spel generellt) går det nog rätt fort. Jag är HR 49 med 120 timmar spelat och ska snart göra questen som öppnar upp den sista och svåraste typen av content, tempered elder dragons.

Det bör dock sägas att din HR inte motsvarar "level" i andra spel på så sätt att högre HR inte faktiskt ger dig mer stats eller så. Det är bara en siffra och vissa quests är knutna till en viss HR. Har man däremot grindat så mycket att man är HR 230+ kan man nog alla monster och vapen så pass bra att spelet blir "enkelt". Notera dock att det är spelaren som blir bättre, inte karaktären. Din karaktär blir enbart bättre pga gear.

Medlem

Till alla som är med i FZ-Squadden: ANVÄND SQUAD SESSION! Skulle vara sjukt kul att spela mer med alla här men under flera kvällar spel nu har jag bara sett en person online en gång (shoutout till @Kvarn).

Medlem
Skrivet av Kvarn:

@Kruwlabras: HR 11 och spelat typ 25 timmar

Roger det.

Skrivet av HAND5:

@Kruwlabras: Jag är HR 14 och spelat 50 timmar. Lagt ner mycket tid på att skaffa vissa vapen/jaga med andra spelare och har inte mött alla monster ännu. Går man bara på HR så kan man nog nå en hyffsat "hög" rank snabbt. Högsta jag jagat tillsammans med var runt 60.

Ok. Det låter bra, är ganska "casual", så då får jag ut rätt många timmar av det här låter det som.

Skrivet av HerrB:

@Kruwlabras: Om man är en streamer och försörjer sig på att spela (och därmed rimligen är rätt bra på spel generellt) går det nog rätt fort. Jag är HR 49 med 120 timmar spelat och ska snart göra questen som öppnar upp den sista och svåraste typen av content, tempered elder dragons.

Det bör dock sägas att din HR inte motsvarar "level" i andra spel på så sätt att högre HR inte faktiskt ger dig mer stats eller så. Det är bara en siffra och vissa quests är knutna till en viss HR. Har man däremot grindat så mycket att man är HR 230+ kan man nog alla monster och vapen så pass bra att spelet blir "enkelt". Notera dock att det är spelaren som blir bättre, inte karaktären. Din karaktär blir enbart bättre pga gear.

Aha, jag trodde det var gear progression som representerades av HR. Tack för den infon.

Medlem

@HerrB: jag har försökt få en invite länge nu men inte fått någon ännu. Är det bara Zimpan som kan bjuda in eller kan vem som helst göra det? Verkar som jag och Zimpan inte spelar under samma tider.

Medlem

Hej @Zimpan är sugen på att joina squaden mitt psn är: ogwaki

Någon som lirar som kan köra street fighter eventet? är grymt sugen på grejerna där

Tråddemonen
Testpilot

@Lasrod: Ledsen att det tar tid Lasrod. Har lite annat som kommer emellanåt, men ska försöka så fort du är online vid ett tillfälle. Och svar på din fråga så är det bara Squadens ledare som kan invitea, så det är bara jag som kan. Lägger in lite FZ medlemmar i squaden titt som tätt när jag har PS4an för mig själv, samt TVn.

Medlem

@Zimpan: Finns det plats i squaden så skulle jag gärna joina. Är dock en högst medioker spelare, med ibland ont om tid att spela🤣

Medlem

@ThaSchakal: Eller förresten. Medioker var att ta i😂😂
Rätt kass skulle jag nog säga😅😁

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Det finns gott om plats

Medlem

Lätt att fastna i att man vill ha en ny vapen uppgradering eller armor... Fastnade lite igår men fick ner monstret till slut!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag och en kollega spelade om hela lowrank-upplevelsen med content-appropriate gear och helt nya vapentyper. Det var sjukt kul, rekommenderar det starkt för er som är sugna på att prova ett nytt vapen.

Hcz
Medlem

Kör alla på PS4 eller är det nån som kör på XBOX?

Medlem

Lägg gärna till mig i squaden

Andybojan

Medlem

@Zimpan: schakalthakilla
Bjud gärna in men förvänta er inga stordåd😅

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Kan fixa det ikväll om du är online. Kommer vara hemma runt 22-23

Medlem

@Zimpan: Bör gå om inte frugan envisas med att vi skall se homeland.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

@Zimpan: Rår inte ens på en Barroth😂
Men jag ger mig inte💪

Medlem
Skrivet av Kruwlabras:

Hur snabbt går det att grinda i det här spelet? Kollat på en snubbe som streamar med HR 230+. Han spelar med någon som har HR 295 i skrivande stund. Det finns ingen svår content kvar längre säger han

HR är även låst bakom story q. Dock får du exp ändå men det visas inte. När jag gjorde sista story q och låste upp fri HR så lvlades jag direkt till 28 av 29 möjliga. När jag väl. Nästa cap är 29. Vid 29 kommer ett nytt main q som låser upp 30-49 HR och då lvlade jag till 39ish direkt för jag lirat en del innan jag gjorde det main questet. Min polare som lirat bra mkt mer än mig men väntat med main q så vi kan göra dom tillsammans blev. 29 direkt och sen 49 direkt efter nästa "låsa upp q". Efter 49 finns det inte några fler HR-blockar. jag är nu HR 45 och har lirat ca 110-120h.

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Det är ingen fara! ber om ursäkt för gårdagen. Vart borta längre en förväntat

Medlem

@Zimpan: Det är lugnt. Hann själv aldrig ut igår.

Btw vad används steel eggs till för? Bara å casha in eller?

Skriv svar