Kingdom Come: Deliverance presterar "bäst" på Xbox One X

Robot
Kingdom Come: Deliverance presterar "bäst" på Xbox One X
Releasehästryttare

Pc versionen är galet buggit den med, gå upp för trappor och dörr öppningar är åt helvete atm, fattar inte hur de kan med och släppa ett sånt buggit spel.

Medlem
Skrivet av Devan:

Pc versionen är galet buggit den med, gå upp för trappor och dörr öppningar är åt helvete atm, fattar inte hur de kan med och släppa ett sånt buggit spel.

Utöver det blinkar de flesta skuggor/ljus inne i många hus, vilket ger det hela lite av en medeltida discokänsla. Ibland saknas även ansikten, och ofta ser jag insidan av folks huvuden i filmsekvenser då jag spelar på en 21:9-skärm (Officiellt stödjer spelet det formatet också, vilket gör det ännu roligare)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Releasehästryttare

@marsson90: Ja, om man jämför det med witcher 3 som släpptes för ca 3 år sen nu så är det grymt illa.

CFW
Medlem

Oj att man ska undvika att generalisera. Kört ca 15h på PC med Sli och i 21:9. Inte en bugg så långt ögat kan se (och det blir långt när man drar upp draw distance till max ).

Edit: Alltså att allas upplevelse är olika och en liten studio som Warhorse kanske inte kan QA alla PC kombos. Fantastiskt, underbart spel i alla fall, bästa kickstartern jag varit med om (hittills)

Ambassadör
Xbox

Laddningstiderna är visst kortare på Xbox också.


signatur

Jump in.

Medlem

extremt ickeoptimerat och buggigt, men har definitivt massiv potential om dom fixar den skiten. inget att köpa än på några månader minst iaf


signatur

//monster

Medlem

Efter mycket fram och tillbaka så blev det PC version istället for PS4 - på min lilla burk flyter spelet ganska bra, men jag har inga problem att nöja mig med 30-40 fps på 1080p.
Buggar hittils - bara få. Så jag håller tummarna.
Plus - på PC kan man modda, tex hela sparande grejen

Medlem

What a time to be alive.
Flyter på med inga problem på min gamla lilla burk


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

"Både PS4 Pro-versionen och Xbox One X-versionen körs i en upplösning upp till 1440p," i Videon så säger han att PS4 pro körs i native 1920x1080 och Xbox one X native 2560x1440. Han säger ju även typ att så långt han testat så har han inte sett några spår av dynamisk upplösning.
Så varför skriver ni inte bara att Xbox one X kör 2560x1440 och ps4 pro 1920x1080 så att era läsare kan läsa vilken upplösning spelet körs i? Eller säger han fel i videon varför nämner ni inte det i så fall?

@Mortaigne
ps4 1m55s
Xbo 1m13s
ps4p 1m29s
Xbox 0m53s

Så även gamla vanliga one klår ps4 pro på laddningen.
Men det blir bara "bäst" i rubriken pga det är ett Xbox antar jag, de är ju inte positivt inställda till det varumärket.

Skribent
Skrivet av jOnÄTÄn:

"Både PS4 Pro-versionen och Xbox One X-versionen körs i en upplösning upp till 1440p," i Videon så säger han att PS4 pro körs i native 1920x1080 och Xbox one X native 2560x1440. Han säger ju även typ att så långt han testat så har han inte sett några spår av dynamisk upplösning.
Så varför skriver ni inte bara att Xbox one X kör 2560x1440 och ps4 pro 1920x1080 så att era läsare kan läsa vilken upplösning spelet körs i? Eller säger han fel i videon varför nämner ni inte det i så fall?

@Mortaigne
ps4 1m55s
Xbo 1m13s
ps4p 1m29s
Xbox 0m53s

Så även gamla vanliga one klår ps4 pro på laddningen.
Men det blir bara "bäst" i rubriken pga det är ett Xbox antar jag, de är ju inte positivt inställda till det varumärket.

Några ord föll visst bort där, men nu är det åtgärdat. Tack!

Inaktiv

Xbox är den bättre lösningen, självklart. Bra att det framgår nu att även vanliga Xbox One har snabbare laddningstid än PS4.

Men min fråga är, är spelet bra? Massiv potential men ingen MP.

Ambassadör
Xbox

@jOnÄTÄn: Ja, Xbox One X har uppenbarligen både högst upplösning, stabilast frame rate och kortast laddningstider. Men det kan man ju inte skriva utan någon märklig vinkling. Vari ligger tvekan kring huruvida One X versionen är bäst? Det är som vanligt här.


signatur

Jump in.

Medlem

Spelet har fungerat bra för mig iaf, har bara fått små märkbara buggar, men inga buggar som har förstört för mig. Skyrim buggade mycket mer vid release.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Devan:

@marsson90: Ja, om man jämför det med witcher 3 som släpptes för ca 3 år sen nu så är det grymt illa.

Varför med witcher 3?
Har Warhorse samma budget som CDProject hade? Knappast.

Det enda rätta vore att jämföra med Witcher 1.

Medlem

Fixar de bara buggarna så har vi GOTY utan några problem. De har visat att det fortfarande går att göra bra rollspel. Nu vill vi ha fler av denna typ, tack.

Medlem
enligt mig

@Rh3nium: för att de är ju så kul att modda... Kom ihåg att jag gjorde de på fallout 4 de förstörde ju i princip hela spelkänslan eller så vill du bara gå runt o * one shoota * fiender idk

Medlem

@chrille_1994:
Så du säger att du installerar icke lore vänliga mods, för det är ju super roligt, inte precis.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Dominus:

Varför med witcher 3?
Har Warhorse samma budget som CDProject hade? Knappast.

Det enda rätta vore att jämföra med Witcher 1.

Roligare att jämföra med Fallout 4 som ser ut som skräp vid en jämförelse. Glömmer aldrig när jag spelade igenom Witcher 3 först och därefter satte mig med Fallout 4. Var som att gå tillbaka 5 år i tiden.

1
Skriv svar