Recension – Celeste

Robot
Recension – Celeste

Ett av årets bästa plattformare får även den lugnaste av norrlänningar att svära vilt.

#Matt-Thorson, #celeste, #towerfall-ascension


Medlem

Sweet blir lätt att köra igenom det här framöver.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Då blir det garanterat ett köp till switchen

Tråddemonen
Testpilot

Bra skrivet Gustav! Nu kan du äntligen få variera av det frustrerande spelet med något annat.

Medlem

Tror t.o.m. jag älskar Celeste mer än Super Meat Boy och Spelunky, mina tidigare plattform-favoriter!
Ruggigt bra designat, svårighetsgraden ökas precis nog mycket varje nivå, man pushas hela tiden till nya gränser man tidigare trott varit omöjliga att nå. En solklar 5+/5 för mig!
Kommer försöka ta mig igenom B & C-sides(svårare versioner av alla banor), men tvivlar att jag kommer klara det.

Redaktör
Ponny

Min sambo fick Celeste på alla hjärtans dag.
Har hört svordomar, kvidande och ångestvrål från soffan hela helgen = bra present.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag själv svär ganska mycket åt Mario (Switch) just nu, men detta är nog inte pga svårighetsgraden utan mer vinklar. Att tajma hopp m.m. fungerar bättre i en 2D värld, annars är det bara irriterande. Sugen på Celeste och tyckte Super Meat Boy var riktigt bra.

Medlem

Ser svårt ut...dock inte i samma nivå som Cuphead

Medlem

5 av 5 från mig.
Bästa spelet jag spelat på många år.
Svårt, grym platforming, grym kontrol, grym grafik, bra handling.
Kommer en level editor a lá Mario Maker så har jag att göra i flera år framöver!

Medlem

@Gaara: Det är svårare än Cuphead, tycker jag.

Medlem

Makalöst spel! Mysigare och har mer karaktär än Super Meat Boy. Tror inte jag tycker det är lika svårt, men svårighetskurvan är helt perfekt och man får ständigt känna sig utmanad. Jättebra bandesign och oerhört belönande när man tar sig igenom ett "rum".

Gillar det här mer än Super Meat Boy och det säger ju en hel del eftersom det är ett spel man fortfarande snackar om efter så många år.

Medlem

"Det är sällan - om aldrig..."

Heter det inte "sällan - om någonsin"?

1
Skriv svar