Star Fox fyller 25! Vilket spel är din favorit?

Robot
Star Fox fyller 25! Vilket spel är din favorit?

Idag är det ett kvartssekel sedan Star Fox/Starwing släpptes. Gratulerar!

#nintendo, #star-fox


Medlem

Har bara spelat 64 och Adventures så måste väl säga 64 då men tyckte Adventures var jäkligt kul som unge.

Medlem

Så 25 år sen man stod där på Åhlens och spelade det för första gången i testmontern medans mamma sprang runt och shoppade. Time flows!

Tror jag gillat 64 bäst. Har dock inte haft möjlighet att spela flera av dom.

Inaktiv

Lylat Wars! Som Star Fox 64 hette i Sverige. Fast det är det enda av dem jag spelat.
Tycker fortfarande det är ett grymt bra spel.
Var ju ett sånt old school spel som är meningen att spelas igenom på en sittning men sen finns det olika vägar till slutet och även olika slut.
Kan spela det hur många gånger som helst utan att tröttna.

Fragtjuv

Lylat Wars hade jag väldigt roligt med under lång tid. Det gick alltid att plocka fram och det fanns en viss utmaning i att hitta alla ”utgångar”.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ni som svarat Starfox zero måste fan förklara er för det var bland det sämsta som kommit ut på konsol. BE-DRÖ-VLIGA kontroller och tråkiga fordon samt icke existerade replay value jämnfört med n64.

Medlem

Star fox 64 är helt klart det bästa spelet i serien. Dock har jag mest nostalgiska minnen från star wing. Minns väl än idag hur häftigt man tyckte spelet var. Hade aldrig upplevt 3d-grafik hemma på detta sättet förut.
Enda spelet jag tjänat pengar på dessutom. Vann en resa till Disneyland paris när jag var 12.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Fragtjuv

@Balkp: Klarade du det med förbundna ögon på hard?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Bahoven:

Ni som svarat Starfox zero måste fan förklara er för det var bland det sämsta som kommit ut på konsol. BE-DRÖ-VLIGA kontroller och tråkiga fordon samt icke existerade replay value jämnfört med n64.

Jag röstade på Star Fox 64, även om jag nog tycker bättre om Adventures, men det är egentligen inte ett Star Fox-spel från början, så ser det som en spin-off.

Men anledningen till att jag valde 64 är för att jag har haft väldigt roligt med det spelet. Det är även ett av de första railshooter-spelen jag spelade på konsol. Det var till skillnad från Starwing till SNES spelbart (10-15 fps) och de fanns mycket att utforska med de olika vägarna som det gick att ta. De senare spelen har antingen känts för generiska eller för nyskapande (Star Fox Zero med motion controls). SF64 är dessutom ett av de första konsolspelen jag upplevde med voiceacting i större grad än typ "EA Sports, it's in the game". Så det bidrar till nostalgin.

Assault med sina markstrider utan fordon var inget jag riktigt fastnade för.
Jag har inte spelat Command, eller remaken av SF64 till 3DS, så de kan jag inte säga något om. Därför blir då Star Fox 64 det bästa "riktiga" Star Fox-spelet enligt mig. Men det var väldigt mycket nostalgi i mitt val av favorit.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@Balkp: Klarade du det med förbundna ögon på hard?

typ


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

När jag fick min Gamecube så var jag fast klistrad vid TV'en ihop med Star Fox Adventures, kärlek.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Redaktör
Ponny

Min snabbanalys av av röstningen: Det var bättre förr!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har bara lirat starfox 64 lylat wars så den röstningen var enkel. Älskade lylat wars även om jag minns det som ganska kort.

Medlem

Starwing var mitt första, men Star Fox 64 tar ändå hem första priset.

Star Fox Zero har jag inte provat, eftersom varenda kotte säger att det är helt värdelöst. Jag hoppas att det kommer ett nytt spel snart.

1
Skriv svar