Kingdom Come: Deliverance – officiella speltråden, info/guide/frågor/allmänt spelsnack
Det finns ingen passande olycksplats utan mitt tips är att ta en titt i Thomas fickor.
Yes, ska kolla hans fickor, säker på att han har liket och vagnen där
Jo det var min andra tanke, efter sökandet, att den lille surmesen måste nog bära på svaret.
men, jag gillade tanken att ha ett quest som inte aktiveras med markör automatiskt, utan att man hör något i en konversation och om man då själv börjar undersöka vad som sas så hittar man ledtrådar som pekar på andra ledtrådar och till slut ger en ett konkret svar. Men speltekniskt inget förrän man klurat ut det hela.
Hade vare riktigt sköj med sådant detektiv mission i detta spel.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
@Sillage: Det framgår i sin tydlighet av samtalen att kroppen tagits omhand och troligtvis även den trasiga vagnen.
Men jag gjorde som du gjorde och sökte i området och hittade faktiskt en trasig vagn strax söder om staden. Inga ledtrådar – men en hop banditer som ville jäklas.
Viam inveniam aut faciam
Det enda som stör spelupplevelsen nu efter ett långt tags spelande är att striderna blir för lätta. Det var iaf tur att det tog urlång tid för mig innan jag kom till punkten att jag lärde mig riposta, för innan dess var striderna oerhört spännande och svåra. När man väl lärde sig riposte så blev striderna lätta om än ibland utdragna, men sen när styrka och vapenfärdigheter levlats upp en del så börjar ju även fienderna dö på ett hugg.
@Witchfinder: ja, enligt moddare så tillkommer där en weapon scaling effekt vid sword skill 10 elöer 15 som gör att man one hittar fiender.
Jag testar just nu en mod som försvårar spelet i ekonomi, strid och tar bort denna weapon scaling effekten. Modden heter immersive balance.
Ordo Ab Chao
Det är ju ingenting som går upp mot första fasen av ett RPG. Då gubben är dåligt utrustad och man söker med ljus och lykta efter bättre grejer. Då man är dålig på att slåss och måste tänka väldigt taktiskt.
Det måste ju vara en nästan omöjlig nöt att knäcka för spelutvecklare, hur man kan bibehålla det ett helt open world-spel igenom?
Att utrustning och fiender scale:ar helt i förhållande till spelaren, är inte heller bra.
Det bästa är möjligtvis att det finns olika ställen som är så svåra att det inte är nån idé att gå dit förrän man blivit tillräckligt bra. Som i Baldur's Gate II t.ex. Som gör att man även känner senare under spelet att det finns nåt att sträva efter.
Release Notes for version 1.3.1
Patch 1.3.1 is available on Steam and GOG now and after certification will be available on PS4 and Xbox One next week. To name just a few changes:
The game now has Save and Exit feature.
Saving is much more robust and saves won't get corrupted even if the game crashes while saving.
Performance improved
LoD switching tweaked, reducing pop-in and improving texture streaming.
Stuttering in some areas reduced.
Slightly smoother framerate on Vsync 30. (Consoles and some PCs)
Improved lockpicking
New interface design makes it much easier to hold the sweet spot while turning the lock.
Easy and Very Easy trunks are now easier to lockpick when playing with controller. (Mouse difficulty unchanged)
Improved pickpocketing
You will no longer get caught if you stop at the beginning of the minigame. (Unless someone sees you)
The risk indicator is now much more precise. When green, you are sure not to get caught.
Improved CPU load balancing - better performance.
Turkish subtitles added.
And over 300 other fixes in various quests.