En miljon Kingdom Come: Deliverance har redan sålts

Robot
En miljon Kingdom Come: Deliverance har redan sålts
Medlem

Kul! Har funderat på att köpa det. Någon som rekommenderar?

Medlem
Skrivet av nils45:

Kul! Har funderat på att köpa det. Någon som rekommenderar?

Det beror på hur mycket du tolererar buggar,för det här spelet har mycket av dom.Jag köpte det och har spelat typ 5 timmar,men nu har jag bestämt mig för att avinstallera det och ta upp det nån gång i framtiden,då buggarna förhoppningsvis är borta.

Det finns ingen som släpper ett buggfritt spel. De ska ha eloge för sina ansträngningar. Köper inom kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det finns ingen som släpper ett buggfritt spel. De ska ha eloge för sina ansträngningar. Köper inom kort.

Men ska man ta det hela i perspektiv så hamnar Kingdom Come väldigt högt upp på buggskalan. Fortfarande väldigt bra spel, men skulle ändå rekommendera folk som inte köpt ännu att vänta lite, det finns buggar som gör att man inte ens kan ta sig vidare i huvuduppdraget ganska långt in i spelet.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Men ska man ta det hela i perspektiv så hamnar Kingdom Come väldigt högt upp på buggskalan. Fortfarande väldigt bra spel, men skulle ändå rekommendera folk som inte köpt ännu att vänta lite, det finns buggar som gör att man inte ens kan ta sig vidare i huvuduppdraget ganska långt in i spelet.

Sjukt hur det varierar för folk, värsta buggarna jag varit med om efter 30h spelande är olika typer av fysikbuggar på lik/objekt & lite clipping i någon cutscene.

Avstängd
Skrivet av Robez:

Det beror på hur mycket du tolererar buggar,för det här spelet har mycket av dom.Jag köpte det och har spelat typ 5 timmar,men nu har jag bestämt mig för att avinstallera det och ta upp det nån gång i framtiden,då buggarna förhoppningsvis är borta.

32 timmar spelat här. Har inte stött på en enda avsevärd bugg. Den mest markanta har varit att en cutscene spelades upp två gånger i rad.

Medlem

Inväntar patch 1.3 sen blire åka av!

Medlem

Blir att köpa lagom till sommaren


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Sjukt hur det varierar för folk, värsta buggarna jag varit med om efter 30h spelande är olika typer av fysikbuggar på lik/objekt & lite clipping i någon cutscene.

Håller med jag har 30 timmar jag med och det "värsta" är typ dålig pathing på AI'n i bland. Och vissa säger att det är helt ospelbart?

Älskar spelet rakt av allt från save systemet till combaten. Börja miljöerna och grafiken gör det värt för mig.
Storyn är även den 10/10 so far.

Medlem
Avstängd

Kör någon av er på Ps4? Har världens beslutsångest om jag ska spela på PC med handkontroll eller på PS4

Avstängd
Skrivet av garderoben:

Håller med jag har 30 timmar jag med och det "värsta" är typ dålig pathing på AI'n i bland. Och vissa säger att det är helt ospelbart?

Älskar spelet rakt av allt från save systemet till combaten. Börja miljöerna och grafiken gör det värt för mig.
Storyn är även den 10/10 so far.

Vilken plattform kör du på?

Medlem

Nu är jag ju luttrad från tiden med Baldurs Gate II där man spenderade några månader med att ladda om spelet för att få tala med en dvärg som bara snackade en gång av 1463, men så himla buggigt är det inte (Pc), i alla fall inte nu. Som spel tycker jag det är helt fantastiskt, just för att det så tydligt blir precis vad du gör det till. Det här är tveklöst det mest intressanta jag spelat på ett decennium.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det finns ingen som släpper ett buggfritt spel. De ska ha eloge för sina ansträngningar. Köper inom kort.

Säger du det om alla spel? =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Vilken plattform kör du på?

PC

Medlem

Jag är en av den miljonen lyckliga människor som fått otaliga timmar välsignade av det här mastodontspelet.

Ambassadör
Xbox

Skall införskaffas! Inväntar dock ett par, tre patchar till. Kommer att köra på Xbox One X.


signatur

Jump in.

Medlem

Måste säga att jag gillar det som fan än så länge, det har en massa brister såklart, men stämningen och miljön och allt.. ja, jag vet inte, känner mig lite som ett barn igen, haha.

Medlem

Precis som med ME:A får man vänta tills det fixats först. Blir inget köp innan spelet är färdigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

För mig är Divinity original sin 2 årtiondets rpg. Fängslar detta lika för er som spelat båda? Oavsett inväntar jag nog en GOTY-release.

@powerbuoy: Jag fängslas mer av Kingdom Come. Men så arbetar jag med militärhistoria också...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av powerbuoy:

För mig är Divinity original sin 2 årtiondets rpg. Fängslar detta lika för er som spelat båda? Oavsett inväntar jag nog en GOTY-release.

150h har jag pushat in i det och är på nameless isle. Sjukt bra, men jag tappade bort mig lite. Spelar du med mus/tgb eller handkontroll?

Medlem

Välförtjänt och uppskattat:

– Putäll på er grefvar och baroner!

Medlem

Kört i 12-15 timmar och stött på några småbuggar. Riktigt charmigt spel.

Medlem

Gillat det skarpt, förutom buggarna då, fick en bugg efter en fist fight med mina polare mot deras förman då jag efter den fighten inte kan fasttravel eller sova då den säger att jag är i en fight, och har gjort om det uppdraget 3 gånger, sen så bara struntade jag i det. Åxå lite störigt att jag får att jag ska äta sova och göra mina sysslor hos munkarna även jag inte e med där längre.

Men annars e det svin roligt spel. Gillar skarpt att där e en massa easter eggs som Wolverine arm med klorna och texten i facklan som är från sagan om ringen med mera..

Medlem

@Robez: Samtidigt har jag spelat i cirka 3 timmar och inte stött på en enda bugg.

Medlem

Varje gång jag startar den här medeltidssimulatorn så har jag extremt svårt för att stänga av den när det är läggdags för det är så himla skoj Ett riktigt gott tecken!

Jag har spelat 25 timmar så långt och spelet blir bara bättre och bättre hela tiden. Ser fram emot att få spela många sköna timmar till!

Allt sådant som jag tyckte var småknepigt i början, till exempel ridning, fäktning och bågskytte, sådant börjar kännas helt naturligt nu.

Atmosfären och ljuden när man vandrar eller rider omkring i naturen är makalöst bra gjort, det måste bara nämnas.

Andra saker som tål att nämnas är alla små detaljer som verkligen lyfter spelet, till exempel att man blir smutsigare med tiden (om man inte tvättar sig) och givetvis blir även kläderna smutsigare (tur att de också går att tvätta). Dessutom går kläderna sönder där man blir träffad i striderna, kroppsdelar tar stryk där man blir träffad, äter man gammal mat så blir man illamående eller förgiftad, äter man för mycket så blir man slö, osv.

Vad gäller buggar så har jag inte stött på särskilt många alls faktiskt och de jag sett hittills har bara varit rätt harmlösa grafiska saker. Jag undrar ibland om jag verkligen spelar samma spel som de som gnäller över buggar

KCD är redan ett riktigt bra spel och när de sista småbuggarna är fixade så kommer detta bli makalöst bra. Faktum är att det börjar lukta GOTY-material så det står härliga till.

Edit: jag spelar på PC.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

För mig är Divinity original sin 2 årtiondets rpg. Fängslar detta lika för er som spelat båda? Oavsett inväntar jag nog en GOTY-release.

har 11 timmar i kingdom come och 133 timmar i divinity 2. KC är riktigt bra hitills (bortsett från en del störande moment), men det är inte i närheten lika djupt som DOS2 när det gäller story / interaktioner / unika personligheter osv. svårt att jämföra mellan just KC och DOS2 iofs då det är helt skilda genrer. KC känns mer som en slags simulator, med realistiska strider och survival spel element (med leveling, stats och perks system).

Medlem

Att jämnföra Divinity Sin 2 och KC är båda rätt och fel. Uppläggen, kameran, perspektiv, miljön, är olika men Storyn och Känslan går i samma linje. Men efter ha sett CohhCarnage KC stream där en präst blir vän med hjälten, dricker sig berusade och gör jävelståg i den lilla byn, för att dagen efter vakna upp med skam o möta bybornas förakt i den lilla kyrkan. Men lyckligtvis träder vi, hjälten fram, och ger en sån brs berättelse varför även prästefolk behöver roa sig ibland som alla människor. Vilket gör att prästen förlåts och blir , troligen, vår vän för livet.

Sådana här stunder finns i KC. Och ingen annan stans. Det är .. världens bästa historier i världens snyggaste simulator i medeltidens vackra ålder.

12
Skriv svar