Monster Hunter World-tråden, frågor/hjälp/spelare/allmän diskussion

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

@Zimpan: Det är lugnt. Hann själv aldrig ut igår.

Btw vad används steel eggs till för? Bara å casha in eller?

Tror det står "trade-in item" eller något liknande på det ägget och vissa andra items. Då är det bara för att sälja.

Tråddemonen
Testpilot

@Govein: Endast menat för att sälja

Medlem

@Zimpan: tack för svaren. Cash in alltså😂

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Nemas problemas. Alla items som har den texten är enbart för att sälja.

Medlem
Medlem

Är det någon som kan förklara för mig vad elemental damage ice (60) betyder? Har sett flera vapen med elemental damage (XX). Hur "aktiverar" jag den, med decorations?

Medlem
Skrivet av MrZteevee:

Är det någon som kan förklara för mig vad elemental damage ice (60) betyder? Har sett flera vapen med elemental damage (XX). Hur "aktiverar" jag den, med decorations?

Finns skills på vissa armordelar och charms som löser det, minns inte vad skillen heter dock.

Hittade skillen : Free Elem/Ammo Up Effect

Osäker på om den finns med bland decorations dock, inte fått någon själv ännu iaf.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Finns skills på vissa armordelar och charms som löser det, minns inte vad skillen heter dock.

Hittade skillen : Free Elem/Ammo Up Effect

Osäker på om den finns med bland decorations dock, inte fått någon själv ännu iaf.

Finns på decos också. Även hört att man med fördel ibland kan sätta in "non elemental"-decos på dessa vapen och strunta i elemental dmg.

Medlem
Skrivet av MrZteevee:

Är det någon som kan förklara för mig vad elemental damage ice (60) betyder? Har sett flera vapen med elemental damage (XX). Hur "aktiverar" jag den, med decorations?

Vissa vapen har sin elemental skada grå och då skall man "låsa upp" den med armor skills. Dessa kan komma från decos med. Om elemental skadan inte är grå är den aktiv redan från början.

Medlem

Spelar förmodligen pä helt fel sätt. Besatt av expedition och samlande🤣
Fortfarande bara HR3. Tycker det är svårt att få material för att uppgradera vapen. Armor är enklare att uppgradera.
Borde jag gå på questandet? Eller bara softa på och uppgradera i lugn och ro?

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Tycker du ska köra lite optional quests och kör helt i din egen takt. Spelet kräver ingenting från dig och du har friheten att spela precis hur du vill. Lite det som är det underbara med spelet, vill du uppleva spelet för sig och ta god tid på dig när du spelar så är det bara att fortsätta som du gör.

Medlem

@Zimpan: Tack för det. Då fortsätter jag njuta i min egen takt. Brukar vilja levla rätt snabbt vanligtvis, men inte alls känt den känslan med mhw.

Skall nog testa lite nya vapen nu. Tror det är dags för pilbåge💪💪

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Gör du rätt i, få ut så mycket speltid du kan och njut av spelet.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Finns skills på vissa armordelar och charms som löser det, minns inte vad skillen heter dock.

Hittade skillen : Free Elem/Ammo Up Effect

Osäker på om den finns med bland decorations dock, inte fått någon själv ännu iaf.

Skrivet av Govein:

Vissa vapen har sin elemental skada grå och då skall man "låsa upp" den med armor skills. Dessa kan komma från decos med. Om elemental skadan inte är grå är den aktiv redan från början.

Tack för tipsen 😊. Lyckades hitta en armor med Free Elem/Ammo Up Effect. Men har inte tänkt på vad Ammo Up gör, får man mer antal av coatings till bågen t.ex.?

Medlem

Fattar inte riktigt hur man fångar ett av de större spektaklen😁
La ut en pitfall trap. Hände inget förutom att jag aldrig hittade igen den och alltså blev av med den.

Medlem

Är rätt färsk i spelet men lägg gärna till mig på PS4, notice_

Funderar på varför jag inte kan crafta ett visst vapen även om jag har materialet som krävs.

Medlem

@notice: Kolla så att du har tillräckligt med pengar.

Medlem

@ThaSchakal: Du kan fånga alla monster förutom de som är klassade som elder dragons. Brukar stå i tips-karusellen som snurrar när spelet laddar.

Medlem

@HAND5: Går det att ta tillbaka fällan om den inte används?

Medlem

@ThaSchakal: Tror inte det, aldrig sett någon göra det. Ett tips om du har problem med att fånga ett monster är att lägga en fälla på den när den gått och lagt sig, då fastnar den garanterat i fällan.

Medlem

@HAND5: Tack. Skall prova när den lagt sig.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Fattar inte riktigt hur man fångar ett av de större spektaklen😁
La ut en pitfall trap. Hände inget förutom att jag aldrig hittade igen den och alltså blev av med den.

Alla monster jag fångat har jag fångat med paralyze trap. Ett tips är att spamma ut 2-3 gaser i ansiktet innan du lägger fällan på det sovande monstret.

Medlem

@ThaSchakal: Vilket monster va det?

Medlem

@Riah: Tror det var great Jagras😂

Medlem

@ThaSchakal: Hmm säker på att han va svag? Döskalle på minimappen, haltandes och allt det där?

Medlem

@Riah: Blir ju tveksam när du frågar så där😁😁
Men undrat vad dödskallen på minimappen betyder, så nu vet jag det iaf😂

Medlem

Fångade mitt första större monster inatt.
Skall man göra ngt särskilt när man fångat den? Eller är det klappat och klart så fort man fångat den?

Medlem

När du har fångat den @ThaSchakal så är det färdigt


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Verkar som att nästa del i Horizon Zero Dawn questen har släppts. Nu kan man faktiskt få Aloy armorn och bågen. Verkar som man behöver HR11 för att köra questen dock.

... Tror själv jag är 8 eller någonting sådant. Har inte direkt haft tid att spela de senaste veckorna :c

eventet är uppe till den... tror det var 15e mars.

Tråddemonen
Testpilot

@Bunisher: Sweet ska väl logga in och fixa den lite snabbt ikväll då!

Skriv svar