Assassin's Creeds historiska läge censureras

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

Om diskussionen förändrar realiteten eller inte är helt sekundärt. Om du tycker diskussionen är meningslös då den inte kommer förändra någonting är du fri att avstå från att ge dig in i den.

(Ärligt talat tror jag inte ens du jobbar inom spelbranschen då dina inlägg visar tendenser jag brukar se hos mytomaner. Att hela tiden vilja framhäva och styra diskussionen till ens jobb/position/prestation/status utan att det egentligen har någon som helst relevans i sammanhanget.)

Jag är även fri att ge mig in i den, även om jag tycker den är menlös.
Jo det gör jag, sedan 12 år tillbaka. Just därför som jag argumenterar för utvecklarnas rätt att göra vad de vill med sitt content. Oavsett om det är contra deras egen "vilja" eller enligt PEGIs standarder, så är det ändå bara det som de väljer att släppa som existerar i din/min verklighet. Vad man "tycker" om det, spelar lika mycket roll som vad man tycker om vädret.

Enligt mig är detta en av de mest respektfulla inställningarna man kan ha till det media man älskar. Istället för att angry-gamer-tycka på internet hur saker "borde" vara, så är man tacksam för att det ens existerar.
Ibland påminner gamer diskussioner om såna där svinjobbiga fotbollsanalytiker, som pausar olika lägen i matchen och ritar på skärmen hur spelaren "borde" ha gjort. Det är liksom helt ovidkommande, och rätt narcissistiskt att hålla på så.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Jag är även fri att ge mig in i den, även om jag tycker den är menlös.
Jo det gör jag, sedan 12 år tillbaka. Just därför som jag argumenterar för utvecklarnas rätt att göra vad de vill med sitt content. Oavsett om det är contra deras egen "vilja" eller enligt PEGIs standarder, så är det ändå bara det som de väljer att släppa som existerar i din/min verklighet. Vad man "tycker" om det, spelar lika mycket roll som vad man tycker om vädret.

Enligt mig är detta en av de mest respektfulla inställningarna man kan ha till det media man älskar. Istället för att angry-gamer-tycka på internet hur saker "borde" vara, så är man tacksam för att det ens existerar.
Ibland påminner gamer diskussioner om såna där svinjobbiga fotbollsanalytiker, som pausar olika lägen i matchen och ritar på skärmen hur spelaren "borde" ha gjort. Det är liksom helt ovidkommande, och rätt narcissistiskt att hålla på så.

Ingen av oss har kritiserat att spelutvecklare inte får göra vad de vill med sitt egna verk. Oavsett om det är deras egna val eller pegi som har tvingat dem att ändra så är det fel att göra så utav anledningar som redan har nämnts. Du diskuterar något annat som vi inte ens är inne på...

Nu är detta inte en så pass stor grej egentligen men det är samma princip som i det nya cod där de inte har med hakkorset i spelet (multiplayer?).

Avstängd
Skrivet av McNord:

så är det fel att göra så utav anledningar som redan har nämnts.

"Är" det? Är du säker på det? För jag kollade precis upp det och det var inte alls bra va? Nu har vi löst det.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

"Är" det? Är du säker på det? För jag kollade precis upp det och det var inte alls bra va? Nu har vi löst det.

Bara för att de kan och har lagarna med sig så betyder det inte att det är rätt. Anyway, jag orkar inte diskutera då du alltid byter till ett sidospår och jag har redan sagt vad jag tycker om vad.

Avstängd
Skrivet av McNord:

Bara för att de kan och har lagarna med sig så betyder det inte att det är rätt. Anyway, jag orkar inte diskutera då du alltid byter till ett sidospår och jag har redan sagt vad jag tycker om vad.

Nä men du claimar gärna vad som är "rätt" vilket är rätt fånigt, eller hur?

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Nä men du claimar gärna vad som är "rätt" vilket är rätt fånigt, eller hur?

Ja, jag har sagt min subjektiva åsikt om det men lagar och konstnärlig frihet är inget jag kontrollerar.

Medlem

Kommer ihåg när man var i Italien och behövde skriva på att man var över 18 år när man skulle in på en konst utställning. Härliga tider det.

Medlem

Det här den skitnödigaste typen av vardagsmoralism där man försöker finna minsta gemensamma nämnare för att inte någon ska behöva känna sig kränkt. Fast det å andra sidan är inget nytt här i världen. När David Bowies band Tin Machine 1991 släppte sitt andra album "Tin Machine II" så tuggade de lättkränkta på mattfransarna av upprördhet över att alldeles för många kukar exponerades på omslaget.

Medlem

Ubisoft får givetvis göra vad de vill med sina virtuella modeller, men det framstår fortfarande som störtlöjligt.

Avstängd
Skrivet av Thorne:

Det här den skitnödigaste typen av vardagsmoralism där man försöker finna minsta gemensamma nämnare för att inte någon ska behöva känna sig kränkt. Fast det å andra sidan är inget nytt här i världen. När David Bowies band Tin Machine 1991 släppte sitt andra album "Tin Machine II" så tuggade de lättkränkta på mattfransarna av upprördhet över att alldeles för många kukar exponerades på omslaget.

Kränkt? Nu blandar du nog ihop det här med något annat du har läst på internet. Det är ingen som har sagt att den har blivit "kränkt" här, det var bara Ubisoft som valde att skapa content så att deras spel klassade in på den PEGI-rating de ville ha.
Blev du kränkt av att de gjorde det?

Avstängd

@conthox: Nej, jag menar som jag sa. Om man nu tillät mord och våld i originalspelet men inte naket, då hade det varit konstig. DLC:n är i utbildningssyfte, och om det användes i skolor så spelar man nog inte spelet.

Medlem

Spelföretagen anpassar spel efter PEGI om de vill sälja spel i vissa länder. Det medför en extra kostnad att göra anpassningen vilket leder till att det kan vara mer lukrativt att anpassa spelet efter minsta gemensamma nämnare.

Där gör spelföretaget x sitt val, men PEGI är fortfarande en förlängning av en samling värderingar från större kulturer i världen och ingen guds lag. Att tro att merparten anställda på Ubisoft gör detta för att de verkligen känner sig stötta när de ser nakna tuttar är nog ganska naivt.

Jag antar detta görs för att rundvandringen ska kunna säljas med en lägre PEGI till ett lägre pris vid ett senare tillfälle som stand-alone produkt.

Avstängd
Skrivet av Korken:

Spelföretagen anpassar spel efter PEGI om de vill sälja spel i vissa länder. Det medför en extra kostnad att göra anpassningen vilket leder till att det kan vara mer lukrativt att anpassa spelet efter minsta gemensamma nämnare.

Där gör spelföretaget x sitt val, men PEGI är fortfarande en förlängning av en samling värderingar från större kulturer i världen och ingen guds lag. Att tro att merparten anställda på Ubisoft gör detta för att de verkligen känner sig stötta när de ser nakna tuttar är nog ganska naivt.

Jag antar detta görs för att rundvandringen ska kunna säljas med en lägre PEGI till ett lägre pris vid ett senare tillfälle som stand-alone produkt.

Exakt. Om utbildningsanordnare vill använda sightseeing modet på storbildsprojektorn i ett klassrum så skulle de ju själva få sitta och blurra bort snopparna om de nu inte vill ha med dem på lektionen. Iallafall mellan/högstadiet. De som på högre nivå undervisar i historia eller konsthistoria eller antropologi eller vad det nu kan röra sig om, de kanske inte använder ass creed, eller så är de okej med några dongs. Men det känns ju som ett rätt safe bet för Ubisoft att bara slappa några löv på dasarna and call it a day.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Kränkt? Nu blandar du nog ihop det här med något annat du har läst på internet. Det är ingen som har sagt att den har blivit "kränkt" här, det var bara Ubisoft som valde att skapa content så att deras spel klassade in på den PEGI-rating de ville ha.
Blev du kränkt av att de gjorde det?

"Om man skriver om en synål så är det alltid någon enögd jävel som känner sig träffad..." - Fritiof Nilsson Piraten.

Medlem

Historiskt inkorrekt! :/

123
Skriv svar