"Politiskt minfält" – Warcraft-regissören minns produktionen

Robot
"Politiskt minfält" – Warcraft-regissören minns produktionen

Duncan Jones lärde sig en viktig läxa av Warcraft: The Beginning.

#warcraft, #warcraft-the-beginning


Musiken kan man inte klaga på även om man kanske ser att filmen har vissa brister:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Filmen var ju ingen höjdare direkt men den fångade väl lite Warcraft-stämning åtminstone? Hade varit kul att se vad den blev om Duncan Jones fick lite friare tyglar, hans Moon är ju svinbra t.ex.

Medlem

Hoppas nästa film blir bättre.

Medlem

Äre nån som vet hur man får igång Warcraft 2 på lite modernare datorer?

Skrivet av Rackaren:

Äre nån som vet hur man får igång Warcraft 2 på lite modernare datorer?

De ska tydligen ha jobbat på detta i flera år, vet dock inte om det finns något bra tips. Har du googlat runt lite?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det var en OK film med alla mått mätt. Hade dock verkligen sett att de gjorde sig av med blandingen av animering och "levande" skådespelare. En Warcraft människa ser nästan icke mänsklig ut i deras universum så de kändes rätt fjompiga mot i orkerna i filmen.

Edit: Se tex Pandaria trailern när en människa och en ork slåss.

Medlem

Filmen blev ungefär vad jag förväntade mig. Jag är iallafall glad att den gjordes. I många år pratades det om en film och enligt mig blev den för att vara en warcraft film helt ok.
Storyn var väl inget att hurra över men effekterna var riktigt välgjorda. Tyckte orcerna såg helt fantastska ut!

Medlem

@Rackaren: Jag lirar Warcraft 2 med dosbox. Funkar bra för mig.

Medlem

Bra jobbat Bowie Jr.

ELF
Medlem

@Rackaren: Virtuel maskin med äldre OS brukar fungera prima för äldre titlar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Warcraft som film hade en enorm potential.

Filmen levde inte upp till det alls.

Får mig att tänka på The Last Jedi, undrar om den fick ett par ändringar och en massa påtvingat innehåll. Eller om det var enbart Rian Johnson som förstörde filmen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blev väldigt positivt överraskad av filmen Hoppad det kommer en till nångång!

Medlem
Skrivet av Saltanötter:

@Rackaren: Jag lirar Warcraft 2 med dosbox. Funkar bra för mig.

Skrivet av ELF:

@Rackaren: Virtuel maskin med äldre OS brukar fungera prima för äldre titlar.

Tack tack. Brukar inte vara så duktig på sånt men ska försöka få igång det.
Hade vart så nice om Blizzard kunde samarbeta med gog och släppa
de gamla spelen.

Medlem

Tyckte första filmen var helt okej! Kan inte va så lätt att veta var man ska börja berätta och vad som ska vara med. Men jag hoppas på att det blir en film serie som får mycket tid och stora budgetar!

Medlem

@Rackaren: jag körde igenom det på min dator för några år sen, och gjorde inget speciellt för att det skulle funka. Var Battle.net edition på en i7 med win8 eller 10 (minns inte vilket, haha)

FM-guru
F.d. Sisyr

Det var tyvärr en riktigt rutten film. Synd med tanke på hur bra framför allt Moon var, Duncan Jones har uppenbarligen talang. Hans nya film, Mute, verkar dock misslyckas rejält även den.

Medlem

@Rackaren:
Warcraft 2 Bnet edition fungerar för mig på windows 10 utan nå problem


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det var tyvärr en riktigt rutten film. Synd med tanke på hur bra framför allt Moon var, Duncan Jones har uppenbarligen talang. Hans nya film, Mute, verkar dock misslyckas rejält även den.

Kan inte riktigt hålla med om. Filmen var väl ingen Oscars vinnare men var ju underhållande på samma vis som alla Transformers filmerna. Tror ett stort problem var att de försökte göra filmen till två skaror samtidigt. Antingen kände man till lore eller så gjorde man inte. Filmen försökte göra lite av båda och det funkade inte. Jag själv satt under hela filmen och såg flera punkter som var "hur ska en som inte är insatt fatta vad som pågår".

En Sagan om ringen behandling var vad de skulle gjort.

Medlem

Tyckte filmen var helt ok, en mittemellan-film. Inget mästerverk, men värd att se. Med tanke på hur dåliga spelfilmer brukar vara blev jag positivt överraskad när jag såg Warcraft.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pholiage:

Kan inte riktigt hålla med om. Filmen var väl ingen Oscars vinnare men var ju underhållande på samma vis som alla Transformers filmerna. Tror ett stort problem var att de försökte göra filmen till två skaror samtidigt. Antingen kände man till lore eller så gjorde man inte. Filmen försökte göra lite av båda och det funkade inte. Jag själv satt under hela filmen och såg flera punkter som var "hur ska en som inte är insatt fatta vad som pågår".

En Sagan om ringen behandling var vad de skulle gjort.

Och jag tycker även att Transformers-filmerna är riktigt mög. Eller ja, de två första. Resten har jag av förklarliga skäl inget intresse av att se.

Olika smak, det är där skon klämmer helt enkelt.

Avstängd

Riktigt kass film.

Medlem

Utav 30 filmer i en hylla jag har att välja mellan att hyra i en hyrbutik, Warcraft är bland de 5 filmerna jag skulle välja att ta hem.
Den är inte den bäst rullen jag har sett men den är bra och är underhållande. Sy-fy, fantasy & skräck har prio före allt annat.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Releasehästryttare
Skrivet av EXPLICIT:

Riktigt kass film.

Medlem

Hade filmen inte levt på namnet hade nog flesta sagt att den är dålig. Uwe Boll hade nog gjort filmen bättre om han hade haft samma budget.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ungefär som en påkostad variant på "In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale" gjord av Uwe Boll, så nej ingen bra film.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Och jag tycker även att Transformers-filmerna är riktigt mög. Eller ja, de två första. Resten har jag av förklarliga skäl inget intresse av att se.

Olika smak, det är där skon klämmer helt enkelt.

Senaste filmerna har verkligen inte varit någon höjdare som film. Men perfekt för att testa hemmabion. Snuskigt bra ljud och bild att testa HDR och surround sound.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Warcraft filmen tycker jag var cool som fan, och resultatet blev en sevärd film. Hade kunnat vara så mycket sämre. Den höll sig bra till källmaterialet och en del fanboy "easter eggs" igenom hela filmen.

Medlem

Slöade igenom filmen en söndag häromveckan och blev positivt överraskad. Mina förväntningar var nog så låga att det inte krävdes mycket, och det är inte en särskilt bra film, men lite stämning hade den och klart sevärd när man har lite att göra.

Hade dock önskat att de animerat hela filmen istället för att blanda in riktiga skådespelare, allt ser plötsligt så plastigt och löjligt ut.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Gör en StarCraft-film Blizzard! Jag skiter i om den får 0.1/10 på IMDB så länge jag får se StarCraft-enheter i glory 8K!

Många moderna trippel-A filmer har problemet att de ska vara så hetsiga nu för tiden: saker ska hända fort, karaktärer ska introduceras och får knappt någon tid innan något annat måste hända för att den unga publiken inte ska ResidentSleeper.

Diversity har blivit viktigare att det i vissa filmer blir, "wtf gör den där karaktären där? passar ju inte i detta universum, oh well, PC gotta PC I guess!". Filmer idag är inte som de var för 10-20 år sedan när det var lugnare tempo och mer fokus på att göra en film som skaparen ville göra istället för att nå så bred mainstream massa som möjligt.

12
Skriv svar