Efter år av förseningar – Camelot Unchained får en stängd beta i juli

Robot
Efter år av förseningar – Camelot Unchained får en stängd beta i juli
Medlem

När man ser på den där trailern från DragonCon 2016 så känns det som de redan då var minst 10 år sena bara med grafiken. Hoppas naturligtvis på det bästa men det är svårt att inte vara (hälsosamt) skeptisk.

Medlem

jag vet inte.. Blev väldigt hypad när man hörde om detta första gången, för typ 300 år sedan i data-år. Beating a dead horse är ett amerikansk uttryck som liksom poppar upp.

Underligt nog är det inte alltid så, då många spel ju har lång utveckling och man gladeligen väntar, men med vissa känns bara som att, ja det tåget har gått, ni skulle varit på banan för flera år sedan med det där.

Men det är alltid bra att vara skeptisk, då finns ju möjligheten att blir positivt överraskad


signatur

K9
:.:

Medlem

DAoC är mitt absoluta favorit mmo genom tiderna - men detta tvekar jag tyvärr med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

DAoC vart mitt absolut första MMO! Var säkert runt 10 års åldern och min storebror lärde mig allt! Vi hade en guild som hette korpen flyger, så mycket nostalgi när jag kollar på det här! Dock så känns det inte som detta kommer gå hem, hur mycket man än vill återvända :/

Medlem

Jag har spelat en hel del olika MMOn sedan DAoC, men jag längtar alltid tillbaka till min skald och min gamla guild. Red Guard @ Excalibur.

Har aldrig känt mig så inne i ett spel eller så stolt över min guild som i det spelet. Trots den relativt dåliga grafiken och alla buggar så var atmosfären och känslan helt sagolik. Likaså gemenskapen och engagemanget för ens egna realm. Fyfan så roligt det var!

Om Camelot Unchained blir hälften så bra som DAoC så är det ändå en vinnare.

Medlem

Vad står bokstäverna DAoC för?

Medlem

@zevile: Jag var med i Hrafnin Flygur också, vad hette du? (Utgår från att du spelade på Percival?)

@Witchfinder: Dark Age of Camelot.

Medlem

Public enemies represent! @alb prydwen!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Public enemies represent! @alb prydwen!

Äckliga alb!
Clan Chaos Prydwen, Mids ftw!

Medlem

Fick Såna jävla Flashbacks nu både till daoc och det ja tycker kommit närmast i pvp-feeling .. hade så jävla kul med faderullan i warhammer online och daoc . Finns du här nånstans faderullan? /paithan/bullet/bullsai:)

Medlem

Hur många månader kommer det gå innan det går f2p?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Glore:

Äckliga alb!
Clan Chaos Prydwen, Mids ftw!

Avskum!

The Ashen Circle, Prydwen. Hibernia for the win!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Avskum!

The Ashen Circle, Prydwen. Hibernia for the win!

Trädkramare!

Medlem

DAOC gjorde mig nästan arbetslös då Trials of Atlantis släpptes och man följde med på raider fram till 4 på morgnarna för att få till de dära Master Levels, i några veckor försov jag mig ett antal gånger som var för länge...
Jag började spela det redan på Usa betan och fortsatte sedan där, mina vänner bytte till europeiska server och från Midgard till Hibernia för att det var enklare. Så jag blev ensam även om jag var med i en liten Svensk guild.
Jag spelade mestadels Kobold Shaman och Shadowblade och Darkness Falls var nog överlägset den bästa instansen jag varit med om, så många olika saker som kan hända, dels för att alla tre realmer kan mötas här, npc mobs attackera fienden och bla Legion var en tuff rackare.
Det bästa PvP som någonsin skapats, då det fanns spelare inom räckvidd om någon blev gankad.
Det var sådant här som jag gillade med Dark Zone i the Division, man märkte av andra spelare när de var i närheten då de måste bråka med mobs på vägen

Ute i den "riktiga" PvP världen i daoc så blev man oftast överkörd för det är ingen som vet på förhand hur många motspelare man möter så oddsen är alltid ojämna, så det är riktigt synd att de fokuserade på PvP i denna kickstarter och därav ett helt ointressant spel för mig där de kunde gjort något bra. Men troligtvis är de redan etablerade PvE spelen för starka då daoc var lite av hardcore när det gäller mmo, det tog sin tid att levla upp, ens vapen och armor tappade durability och det var inte alls lätt då stridssystemet i början kunde falera med många miss i rad. Man litade mer på spelarna på den tiden, det fungerade oftast men ibland kunde ju en raid ledare logga ut med allt loot och då var det många som började grina för att de slösat bort sin tid.

Tyvärr finns det för många spel idag så spelarna sprids ut till så många olika och de som verkligen vill spela för spelets skull och inte för sin egen vinnings skull är för få i ett PvP, där ett sånt här spel förmodligen lockar till sig fuskare då man märker av sånt i ett rent PvP spel, och blir en sida svagare flyttar förmodligen den late till den med ett övertag.

Hittade en video på en raid DAOC Level 50: Legion Raid 2015 60 fps

Medlem

Jo det var det första mmo't man spelade. USA lite och EU på Excal i NoM och Cutting Edge. Mid
Får hoppas dom lyckas med detta men tveksamt.

Medlem

DAoC var ett sjukt bra spel när det begav sig. Spelets framgång byggdes mycket på dess community skulle jag säga.

Som någon tidigare nämnde så var ju en av favoritsysselsättningarna att smyga runt med sin Shadowblade i DF och smälla på icke ont anande alber och hibs.

Körde Midgård såklart på servern Excalibur.

Medlem

Ja, DAoC. Nästan bara bra minnen från det spelet. Från beta tills jag lade ner. Mid på Excal så klart, NoM och sedan Blizzard då vi slog ihop oss med någon guild jag inte längre minns Skald, Hunter och Thane (samt ett myller av småttingar) blev det även om det primärt var skald som var mitt kall

Hittade faktiskt några gamla filmer jag testade att ta då vi lirade (~2002, hemsk kvalitet). Om nu inte minnet sviker helt, så sprang vi rakt in i ett par betydligt högre levlade Albs^^

Medlem

30 klasser? Varför inte skippa klasser helt istället å köra som Albion online eller Ultima online?

Medlem

DAoC var kul men jag undrar än idag hur utvecklarna tänkte när de gav hunters total osynlighet och förmågan att oneshotta andra spelare haha..

Tröttnade dock på RVR då det bara blev zerging och första sidan som ploppade fram en mez vann..

Medlem
Skrivet av hybris6:

DAoC var kul men jag undrar än idag hur utvecklarna tänkte när de gav hunters total osynlighet och förmågan att oneshotta andra spelare haha..

Tröttnade dock på RVR då det bara blev zerging och första sidan som ploppade fram en mez vann..

Var ju därför man spelade hunter hehe

Medlem

Ja känslan i daoc är svårslaget.
Jag var med i Valour på Prydwen.
Mid så klart!

Medlem

Tveklöst delad 1:a plats (tillsammans med Ultima Online) av alla mmo's jag spelat under åren. Prydwen/Albion: Order of the Knights Templar och mot slutet Order of the Unseen.
Tröttnade efter Trials of Atlantis när man behövde grinda ML's och artefakter för att kunna hänga med i RvR/PvP. Plus att många bra folk började lämna för kanske framförallt WoW.
Hade nog även jag mest skoj i DF. Alltid lika kul när man lyckades lura en SB/NS att ens Friar var en afk caster; paniken när de istället för en one-shot-kill backstab, direkt fick en quarterstaff i nyllet och blev nedbankade i backen när de försökte springa därifrån. Thidranki va också jävligt kul.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

@Glore:

Haha den hade jag helt glömt bort!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

fyfan för alber!

Medlem

@deezel: hehe deezel eftersom vi spelade i samma gille. Vad hete du då? Choan här m.m

Medlem
Skrivet av esnaks:

@deezel: hehe deezel eftersom vi spelade i samma gille. Vad hete du då? Choan här m.m

Ah, Agner här, det var inte igår ^^

Medlem

@Makkapakka: Ofta! Jag tror min char hette zevile och min bror aurorea! Minns inte så mycket tyvärr, var ju ca 15 år sen! Percival, var det servern?

Medlem

@zevile: Precis Känner inte igen namnen dock, fanns väl mer än ett Hrafnin Flygur

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@zevile: Precis Känner inte igen namnen dock, fanns väl mer än ett Hrafnin Flygur

Ja mycket möjligt! Dock så var det folk från Sverige, Norge och danmark som var med! Vad hette din char?

12
Skriv svar