Kingdom Come-utvecklare hade önskat mer tid att putsa spelet

Robot
Kingdom Come-utvecklare hade önskat mer tid att putsa spelet

Krävande som indie, snyggt som AAA, tycker utvecklarna om sitt realismrollspel.

#kingdom-come-deliverance, #releaselistan, #rpg, #warhorse


Medlem

Det kan vara så att prislappen får folk att bli mer "oförlåtande" när det gäller små buggar.. vad jag har sett så verkar buggarna framförallt handla om att det är en liten osynlig vägg i en trappa osv, alltså inget gamebreaking. Nu äger jag det inte själv utan utgår ifrån streams man sett när andra spelar

Verkar dock vara ett bra spel overall, så inväntar rea!

Moderator | Testpilot
Skrivet av baggso:

Det kan vara så att prislappen får folk att bli mer "oförlåtande" när det gäller små buggar.. vad jag har sett så verkar buggarna framförallt handla om att det är en liten osynlig vägg i en trappa osv, alltså inget gamebreaking. Nu äger jag det inte själv utan utgår ifrån streams man sett när andra spelar

Verkar dock vara ett bra spel overall, så inväntar rea!

Visst, men när man inte kan gå upp för nästan någon trappa utan att störa på problem så är det ganska gamebreaking


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst, men när man inte kan gå upp för nästan någon trappa utan att störa på problem så är det ganska gamebreaking

Haha ja är det såpass så..

Medlem

Don't we all...

Avstängd

Äh, trippel-P låt dem putsa, polera och patcha det bara i lugn och ro. "release" numer är ju bara ett datum egentligen.

Medlem
Skrivet av baggso:

Haha ja är det såpass så..

Nej det är det inte, jag har bara haft problem med en trappa och det är i Rattay. Funkar umärkt att använda shift för att komma upp.
Är 50 timmar in på PC

Moderator | Testpilot
Skrivet av baggso:

Haha ja är det såpass så..

Skrivet av garderoben:

Nej det är det inte, jag har bara haft problem med en trappa och det är i Rattay. Funkar umärkt att använda shift för att komma upp.
Är 50 timmar in på PC

Personligen har jag haft problem i flera trappor, och det är jag inte ensam om. Givetvis är det olika för alla. Min vän hade massa problem som jag inte stött på alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Buggar galore, förhoppningsvis får de tid och jobba på patcher ett tag, kan vara ett spel och köpa om några år då problem är fixade och man har en dator som förkortar laddningstiderna.

Medlem

Ända som stört mig är modellernas POPPING... står väl ut med sköldar hjälmar osv... men när huvuden poppar eller aldrig poppar fram... ja då.... får dom allt "putsa" lite till.

oh look it's the headless horsem... every other character.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag ser KCD som ett nytt New Vegas. Ett fantastiskt spel som inledningsvis kommer kännas hafsigt innan utvecklarna får lägga ett par lager patchar över spelet. Jag vet inte hur lätt spelet är att modda, men det har ju en fantastisk potential. Jag hoppas vi får se samma mod-kavalkad som till Bethesdas spel.

Själv ser jag KCD som en klar GOTY-kandidat.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Ända som stört mig är modellernas POPPING... står väl ut med sköldar hjälmar osv... men när huvuden poppar eller aldrig poppar fram... ja då.... får dom allt "putsa" lite till.

oh look it's the headless horsem... every other character.

Det har jag faktiskt aldrig råkat ut förr. Den biten funkar bra för mig.

Däremot svävar jag iväg ibland om jag stoppar undan vapnet. Det är lite mer irriterande eftersom jag inte kan landa igen...har förlorat mycket tid på det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Riktigt sugen på att uppleva detta om några månader. Passar perfekt i min nuvarande Steam-backlogg.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

jag är än av dom som i stora drag inte haft några buggar med spelet, och jag har älskat än så länge varje sekund av drygt 120 timmar speltid ^^

Medlem
Skrivet av Propy:

Däremot svävar jag iväg ibland om jag stoppar undan vapnet. Det är lite mer irriterande eftersom jag inte kan landa igen

Haha, den var kul! Jag förstår om man blir galen på en sån bugg efter ett tag, men ändå... kul bugg!

Själv så fastnade jag i ett litet rum igår i ett värdshus. Det var inga problem att gå in i rummet, men sedan när jag skulle gå ut så var det en osynlig vägg i dörröppningen. Det var helt omöjligt att ta sig ut. Jag laddade om spelet från senaste saven, gick in i samma rum och då var det inga problem att gå ut. Märkligt. En lustig liten bugg och väldigt ovanlig verkar det som för hittills har jag bara råkat ut för den en enda gång under de 30+ timmar som jag spelat hittills.

I övrigt har det varit extremt lite buggar när jag spelat får jag säga. Allt flyter på fint och spelet är ja, grymt kul!

Medlem

Väntar tills det hamnar i rea-korgen, så kanske det hunnits betatestas färdigt också...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox

Det är synd att det är så buggigt, det lär vara fler med mig som väntar på att priset ska motsvara produktens kvalitet (om priset sänks eller kvaliteten höjs). Innebär ju en hel del försenade/förlorade sålda ex.


signatur

Jump in.

Medlem

Har klarat spelet, fick mig nog att spela 12-15 timmar extra på grund utav buggar som tvingade mig att göra om delar. Det är ju lite tråkigt men spelet var trots detta fantastik. Det ende två sakerna jag kan klagar på att det finns inte direkt något att göra efter att spelet är utklarat och slutet på storyn var ganska dålig, det är liksom inte ett riktigt slut. Känns mer som att det är slutet på den första boken i en serie av 2 - 3 böcker.

Medlem

spelet må tyckas vara svårt i början men det blir på tok för lätt efter att du har lvlat upp dina skills, får perks och bättre utrustning

jag i princip dödar allt på ett slag eller så ger fienderna upp

Medlem

@Halvars90: Finns Inget att göra? Hela ditt spel är nog fullt med buggar. Jag har hållit på med activites och sidouppdrag i 30 timmar. Glömde bort att det finns en story att köra också. Jag bara lever i medeltiden. Så kul!

Medlem

Ärligt talat spelet är så bra så buggarna stör mig inte. Totalt unik å fantastisk spel å idé. Har redan skapat en till career å forfarande njuter av spelet. Även om det finns massor med bugg, men det stör inte mig å göra om igen för det är lika kul trotts buggar.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Har spelat lite över 30 timmar och tycker det är riktigt kul. Det enda problemet jag har med spelet är jag inte får några random encounters när jag fasttravlar eller till fots.

Medlem

Spelat 21 timmar än så länge och bara stött på en bugg som gjort att jag fått ladda om spelet. Övriga grejer som folk stör sig på, som pop-in och trappor, stegar mm, är sånt som är lösbart bara man försöker lite. Grafiska optimeringen tål att filas på.

Är det någon som minns Skyrim när det släpptes? Detta är mindre buggigt för mig.

In alles - ett väldigt bra spel som verkligen har charm och hyfsad svårighetsgrad (i början).

Medlem

Blir "åksjuk" av motorn. Suger såna där druvklasar.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst, men när man inte kan gå upp för nästan någon trappa utan att störa på problem så är det ganska gamebreaking

Bortsett från en trappa och tre dörrar (tillfälligt, dvs någon enstaka gång förutom en dörr var dock envis varje gång) samt den legendariska questtrappan så hade jag inga som helst problem med vare sig trappor eller dörrar. Och jag klarade spelet igår efter en jädra massa timmar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Bortsett från en trappa och tre dörrar (tillfälligt, dvs någon enstaka gång förutom en dörr var dock envis varje gång) samt den legendariska questtrappan så hade jag inga som helst problem med vare sig trappor eller dörrar. Och jag klarade spelet igår efter en jädra massa timmar.

Skönt att du inte haft mycket problem iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker dom har lyckats bra med det här spelet.
Med en sån liten budget så slår dom EA och Ubisoft på fingrarna.
Har spelat ca: 50 timmar. En frysning och några trappor som man fastnar i men du kommer vidare genom att hoppa eller gå ned i smygläge.
Grafiskt sätt så är det nog det snyggaste spelet i dagsläget - Om du nu har en kraftfull PC -
Det som i mitt tycke Warhorse har totalt misslyckats med är sparsystemet. Finns en savemod på Nexus som fungerar utmärkt.
Stort plus för ett mod-vänligt spel = Kommer att vara aktuellt lång tid fram över.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag har hållit på med activites och sidouppdrag i 30 timmar. Glömde bort att det finns en story att köra också. Jag bara lever i medeltiden. Så kul!

Samma här. Jag måste verkligen ägna mig åt huvudstoryn någon gång, men jag glömmer hela tiden bort den på grund av allt annat skoj!

Medlem

@Halvars90:

Har läst mig till att tanken när projektet tog form var att skapa en trilogi, alltså 3 fristående akter, men att beslut senare i utvecklingen togs att slå ihop akt 1 o 2, så kcd är alltså de 2 första delarna av en trilogi. Nästa spel är avslutande akten och ska enligt uppgift bestå av ca 130h main story och avsluta henrys äventyr. Potentialen för uppföljare efter det är ju gigantiskt. Älskar denna oslipade diamant!

Medlem

Jag hade som tidigare person nämnt även betydligt fler och spelavgörande buggar i t,ex Fallout: New Vegas, Skyrim osv. Egentligen allt Bethesda tagit i xD.
Med måååånga fler på release.
Men "pöbeln" har en förmåga att gå stenhårt åt de allra minsta studios som lagt ned allra mest slit och jobb...
Idag får man förvänta sig buggar och smärre glitches i vissa setups vid day 1. Annars får man helt enkelt vänta. Speciellt open world spel innehåller för mycket content osv, och skulle annars likt Rdr 2 skjutas i all oändlighet för att uppnå en godtagbar kvalité. Men en indiestudio som WH har då inte råd att ha en utvecklingstid på 7-8 år som Rockstar, allt medans miljarder pumpas in genom deras nästan 10 år gamla titel :P.

12
Skriv svar