Gammal Bioware-profil flirtar med CD Projekt och Cyberpunk 2077

Robot
Gammal Bioware-profil flirtar med CD Projekt och Cyberpunk 2077
Medlem

Tror inte CDPR behöver gamla Bioware folk

Medlem

Aurora engine som användes till witcher 1 var den engine som användes till neverwinter nights, inte dragon age.

Puss <3


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Mike Laidlaw verkar ju helskön, brukar kika in när han streamar på Twitch.

Medlem

Dragon Age II och Dragon Age: Inquisition är ju tyvärr inget att hänga i julgranen så för min del får han gärna stå och titta in genom fönstret på Cyberpunk.

Ambassadör
Xbox

How the mighty have fallen. Bioware-folk fjäskar för CDPR, haha.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Aurora engine som användes till witcher 1 var den engine som användes till neverwinter nights, inte dragon age.

Puss <3

Dragon Age använde dock en variant av Aurora Engine också, kan man väl säga.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

How the mighty have fallen. Bioware-folk fjäskar för CDPR, haha.

De känner väl vart vinden blåser?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Nej tack, Bioware-folk är det sista CDPR behöver.

Medlem

@Loxus: Nej, det var frostbite ifrån dice.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

@Loxus: Nej, det var frostbite ifrån dice.

BioWare used an updated version of the Aurora, titled the Odyssey Engine, to produce Star Wars: Knights of the Old Republic in 2003 and their first original intellectual property role-playing game Jade Empire in 2005. The Odyssey Engine was the first BioWare engine to allow developing for video game consoles, with both Knights of the Old Republic and Jade Empire originally released for the Xbox before being ported to the PC platform. Obsidian Entertainment used the Odyssey Engine to develop Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2004), a sequel to the original Knights of the Old Republic. BioWare maintained limited oversight on Obsidian's development of The Sith Lords, as well as Neverwinter Nights 2.[45]

The Eclipse Engine, also known as the Lycium Engine, succeeded the Odyssey Engine and, among other things, supported PhysX hardware acceleration.[46] It was used to produce Dragon Age: Origins (2009) and its expansion pack (2010). Like Neverwinter Nights, Origins was released with a toolset to allow the players to run their own adventure modules on the Eclipse Engine.[47] An upgraded version of the Eclipse Engine, internally known as the Lycium Engine, was used to produce Dragon Age 2 (2011).[48]

Medlem

@kaealy: Yes, så var det. Fick fel info.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@kebbe: Vad har ME: Andromeda med Laidlaw att göra? Han var aldrig inblandad i ME-serien. Han höll sig till Dragon Age, där han gjorde ett väldigt bra jobb, anser jag. Inquisition var kanske inte det bästa, men Origins och 2 var väldigt bra spel för sig, gameplay-mässigt och story-mässigt.

Medlem
Skrivet av Breger:

@kebbe: Vad har ME: Andromeda med Laidlaw att göra? Han var aldrig inblandad i ME-serien. Han höll sig till Dragon Age, där han gjorde ett väldigt bra jobb, anser jag. Inquisition var kanske inte det bästa, men Origins och 2 var väldigt bra spel för sig, gameplay-mässigt och story-mässigt.

Dragon Age-serien har endast en bra del; Origins. Resten står med samma utveckling som ME-serien (stadigt nedåt) vilket visar mer än något att Bioware och dess personal inte vet vad de håller på med. Andromeda är endast symboliskt för var de står idag.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Dragon Age-serien har endast en bra del

Nej.

Medlem

@kebbe:
Origins har det sämsta stridssystemet av de alla, Tactics- var det enda bra med det systemet. Resten var gammalt redan när de använde det i KotOR.

Story-mässigt var de rätt lika av sig, grafiken gick uppåt (är iofs alltid en konstant förändring), gameplay blev bara bättre. Utom sidequests i Inquisition som var tråkiga. Men de flesta i Origins var rätt tråkiga och lika med. Och en del repetition där med.
Den serien har (än så länge) bara gradvis blivit bättre, inte sämre.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Breger:

@kebbe:
Origins har det sämsta stridssystemet av de alla, Tactics- var det enda bra med det systemet. Resten var gammalt redan när de använde det i KotOR.

Story-mässigt var de rätt lika av sig, grafiken gick uppåt (är iofs alltid en konstant förändring), gameplay blev bara bättre. Utom sidequests i Inquisition som var tråkiga. Men de flesta i Origins var rätt tråkiga och lika med. Och en del repetition där med.
Den serien har (än så länge) bara gradvis blivit bättre, inte sämre.

Håller nog inte med riktigt, men ändå lite

DA:Origins är fantastiskt, stridsystemet fungerade bra. Men story, karaktärer och världen var av högsta klass. Riktig expansion och stabila DLC. 10/10 från mig.

DA:II var inte så kass som det sägs enligt mig. Visst var miljöerna repetitiva och oinspirerade, men det hjälptes upp en del av att jag spelade med DLC från början. Storyn var bra, karaktärer bra, gameplay sådär ok bara. 7/10 från mig.

DA:Inquisition är jag kluven till. Mainstoryn var helt ok, en del karaktärer var bra. Spelvärlden var dock som att spela ett MMO men helt själv. Fetchquests, grind, repetition. Det var riktigt tradigt stundtals. Dock stabila DLC! 7/10 från mig.

Så jag skulle nog säga att serien började på topp men föll sedan neråt, på olika sätt, och hamnade i mellanmjölksläget.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar