Funcom avtäcker Mutant Year Zero!

Medlem

jaaaaaaaaaaaaaa!!!
blir tårögd nästan.
men hoppas man inte blir tvingad att spela med 3 tonårs gaphalsar i ett påtvingat coop.

Medlem

@Harmond: Det här blir definitivt sp first. inte ett ord om annat än och om det blir nått stöd så är det pålagt i efterhand. Tactical turnbased a'la Xcom är inte toppen i coop, möjligen mp mot varandra men här är det inte "anonyma" soldater utan en grupp av fasta karaktärer som man spelar. Här är det även fokus på äventyr och med små rpg inslag. Jag tror inte coop är på tapeten alls.

Funcom har internt börjat arbeta på en coop shooter dock, som jag misstänker också kommer vara Mutant men Chronicles. Det enda vi vet hittills som är bekräftat är att det är en coop premium shooter och ett av varumärkena på den här sidan: https://www.heroicsignatures.com/

Medlem

Xcom inspirerat och satt i det näst bästa Svenska rollspelsuniversumet. Inget kommer i närheten av EON.


signatur

// Bacon <3

Medlem

@PcKaffe: Pfff, inget kommer i närheten av:

Medlem

Det här blir kul. Precis vad jag önskade mig när det gäller spelide.

Medlem

Nu kan jag dö lycklig.
Cirkeln är sluten.

Kärlek.

Medlem

Föll aldrig för Mutant, brossan körde Mutant och jag körde D&D men Mutant som tema verkar finfint!

Medlem

@waeress: Satan(pun intended) vad kul man har haft med Kult!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hjärtevärmande nostalgisk känsla då nånting heter nåt med stoneskin.

Medlem

@waeress: inte spelat så kan inte uttala mig. Men ska helt klart ha det i åtanke för framtiden.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Lite synd att det inte kommer typ 2- eller 4-player Co-Op.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Från kartan som finns på spelets sajt så har folk sett att det är postapokalyptiska Göteborg och områdena runt där det utspelas. Arken där man har sin bas ligger i Tagene.

Här är kartan och de markeringar som finns

Medlem

Satt här och tyckte "Inte mycket spel att vänta på just nu mer än Cyberpunk och Wasteland 3".
Och så dyker det här upp. Ja jävlar!

Medlem

Har spelledat alla Mutant rollspelen fram till idag, ska bli intressant å se hur detta kan bli som ett datorspel. Hoppas man får skapa sin egna karaktär, talanger , mutationer, defekter. Livsmål , kanske vara med och påverka ett Ark

Medlem
Skrivet av waeress:

@Harmond: Det här blir definitivt sp first. inte ett ord om annat än och om det blir nått stöd så är det pålagt i efterhand. Tactical turnbased a'la Xcom är inte toppen i coop, möjligen mp mot varandra men här är det inte "anonyma" soldater utan en grupp av fasta karaktärer som man spelar. Här är det även fokus på äventyr och med små rpg inslag. Jag tror inte coop är på tapeten alls.

Funcom har internt börjat arbeta på en coop shooter dock, som jag misstänker också kommer vara Mutant men Chronicles. Det enda vi vet hittills som är bekräftat är att det är en coop premium shooter och ett av varumärkena på den här sidan: https://www.heroicsignatures.com/

Tactical Turnbased RPG passar inte i CO-OP har du kanske missat den lilla succéstudion som heter Larian som skapat Divinity 1 och 2 ?

Medlem

I den cinematiska trailern så spelas en låt i bakgrunden när de kommer in i restaurangen där roboten sitter med hagelgeväret. Det är Kicki Danielssons "Jag trodde änglarna fanns".

https://www.youtube.com/watch?v=kBme_MZ2lBM

Medlem

@Tomas Helenius
Ni kan väl vara så snälla och ha ett litet extra vakande öga på detta.
Vore ju kul om ni kunde intervjua utvecklarna eller liknande för att få reda på lite mera?

MEG
Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Skulle vara tuft om man fick göra sin karaktär själv också.

Jag hoppas verkligen det, är halva nöjet med rpg.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Priapsi:

@waeress: Satan(pun intended) vad kul man har haft med Kult!

Om du skulle ha missat det så är en ny version på G, ser verklig(heten) intressant ut


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@MEG: Jaså? Fan vad grymt, tack för tipset!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av waeress:

And thank the gods for that

Skrivet av Deliverans:

FPS skulle jag inte vilja se ett Mutantspel som, man vill ju se sin karaktär.

Är säkerligen jag som har mycket kass koll på vad för typ av universum detta är, haha. Har inte hört om detta tidigare.

Avstängd
Skrivet av Rasmous:

Är säkerligen jag som har mycket kass koll på vad för typ av universum detta är, haha. Har inte hört om detta tidigare.

Svenskt rollspel som kom ut på 80-talet. Alltså pen N paper. Äventyrsspel. Fått ett uppsving de senaste 10 åren med mängder av nyutgåvor, samt de har Simon Stålenhag med sig nu.
Detta är första gången i historien som någon gör ett dataspel baserat på något svenskt rollspel. Man vill absolut se sin egen karaktär i ett Mutantspel, tro mig!
Men det vore absolut roligast om det kom ett 3P vanligt action/äventyrsspel i stil med tomb raider, bloodborne, mad max, horizon zero dawn eller liknande, fast med tunga RPG element samt coop stöd. Men vi är hysteriskt glada att detta xcom liknande spel är på gång så länge! Det kan ju öka chansen att Fria Ligan, som äger IPt, börjar samarbeta med fler TV/dataspelsutvecklare.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Detta är första gången i historien som någon gör ett dataspel baserat på något svenskt rollspel.

Inte riktigt sant...men det är nog inget man behöver minnas

(Intressant förresten att även det innehåller en anka )

Avstängd
Skrivet av waeress:

Inte riktigt sant...men det är nog inget man behöver minnas
https://www.youtube.com/watch?v=mpJ-5bv-5gI

(Intressant förresten att även det innehåller en anka )

Haha vad är det där? Aldrig hört talas om. Har du spelat det?

Medlem

@Deliverans: Spelade det nån timme när det kom ut, tror det var en demo på en cd från nån speltidning. Kan väl säga att det inte blev ett köp

Avstängd
Skrivet av waeress:

@Deliverans: Spelade det nån timme när det kom ut, tror det var en demo på en cd från nån speltidning. Kan väl säga att det inte blev ett köp

Härliga tider. Hoppas år noll är bättre då

12
Skriv svar