Torbjorns dotter nästa Overwatch-hjälte!

Skägg.
10 Chambers
Torbjorns dotter nästa Overwatch-hjälte!

Nu blev man ändå lite sugen att börja lira Overwatch igen.


signatur
Medlem

Åh! Måste verkligen se till att fixa till PC:n tills dess, verkar vara supporten jag väntat på.

Medlem

"ALLA TILL MIG" ropar hon när man använder hennes ult. Humor. Någon som har någon som helst aning vem som kan tänkas vara Brigittes VA?


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Skägg.
10 Chambers

@joonsson: Support? Trodde hon var en tank som Johanna i Hots.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@joonsson: Support? Trodde hon var en tank som Johanna i Hots.

Support/Tank och anti-dive.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Grammatikanarkisten påpekar: Det står Brigette i artikeln på två ställen.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

"ALLA TILL MIG" ropar hon när man använder hennes ult. Humor. Någon som har någon som helst aning vem som kan tänkas vara Brigittes VA?

https://twitter.com/MSmedius Står ju i inlägget

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@joonsson: Support? Trodde hon var en tank som Johanna i Hots.

Du skrev artikeln om nya hjälten, men har ingen aning om hennes roll? Kollade du ens videon? Riktigt fin journalistik

Medlem

Najs tillskott, anti-dive behövs.

Medlem

Det är till att vara speciell i namnvalet
http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/namnsok/S...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Vercadi:
Chilla! Hon är ju support/tank. Det framgår ju inte av videon vilket hon är mest.
Personligen tycker jag Calle har gjort sitt jobb, för det här var väldigt kul att få veta: "Rösten görs av Matilda Smedius som medverkat i tv-serier som småbarnsföräldrar säkert känner till, såsom Lola i Charlie och Lola..."

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Du skrev artikeln om nya hjälten, men har ingen aning om hennes roll? Kollade du ens videon? Riktigt fin journalistik

Adblock plus surig kommentar, vad mer har du att tillföra?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Haha, info-rutan är bäst.

Visste du att:
Medelåldern för tilltalsnamnet Brigitte är 65”

Jag antar att namnet låter som ”Bring it” på amerikanska?

Medlem

Riktigt cringe in-game, replikerna verkar vara skrivna i bästa Google translate-anda.

Medlem

@Hipshot: Döpt av en tysk enligt loren hörru


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det känns som att de har slarvat med hennes voice lines, de borde ha lagt lite mer tid på att se till att det faktiskt är svenska och inte endast en nästan rak översättning från engelska fraser. Alla till mig fungerar, men ta lite skydd känns inte direkt svenskt, utan är endast en försvenskad version av take cover. Samma sak med jag fixar dig (den klart värsta) från I'll fix you. Torbjörns svenskhet var redan rätt meh, och de verkar inte göra det bättre i detta fall.

Flera av de andra icke-amerkanska karaktärerna de har känns klart bättre utförda (eller så är de lika dåliga men jag missar det för jag är lika dålig koll som utvecklarna). Detta luktar bara av amerikaners dåliga koll på Sverige, detta ser man mycket av så fort en "svensk" skall porträtteras i deras filmer eller serier.

Men förhoppningsvis blir hon rolig att spela, precis som Torbjörn.

Edit, som någon annan nämnde. Wtf @ namnvalet på en person som skall vara en ung svensk.

Medlem

@FejkFejksson: Lore... jag läser bara rubriker och några rader efter det


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

@Vercadi: Lugna sig lite. Jag skrev inlägget i forumet igår, i sängen. Kopplade nyheten till den redan existerande tråden. Presto!


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av WargH:

Det känns som att de har slarvat med hennes voice lines, de borde ha lagt lite mer tid på att se till att det faktiskt är svenska och inte endast en nästan rak översättning från engelska fraser. Alla till mig fungerar, men ta lite skydd känns inte direkt svenskt, utan är endast en försvenskad version av take cover. Samma sak med jag fixar dig (den klart värsta) från I'll fix you. Torbjörns svenskhet var redan rätt meh, och de verkar inte göra det bättre i detta fall.

Flera av de andra icke-amerkanska karaktärerna de har känns klart bättre utförda (eller så är de lika dåliga men jag missar det för jag är lika dålig koll som utvecklarna). Detta luktar bara av amerikaners dåliga koll på Sverige, detta ser man mycket av så fort en "svensk" skall porträtteras i deras filmer eller serier.

Men förhoppningsvis blir hon rolig att spela, precis som Torbjörn.

Edit, som någon annan nämnde. Wtf @ namnvalet på en person som skall vara en ung svensk.

Själv tycker jag att hennes repliker funkar. Och när det gäller hennes namn förstår jag inte riktigt problemet. Hellre ett namn som passar karaktärens helhet än ett som ligger i linje med SCB:s senaste rapport.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

En bra sak iaf.... Ingen Warcraft 3 remaster. Ett jävla event för en jävla patch.... Riktigt förbannad är man.

Antar Imperius inte kommer till hots heller. Det blir Leah och Deckard Cain... Två karaktärer man inte har något som helst intresse av att spela.

Så jävla besviken och arg.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Detta är ju kul, men återigen när de ska de fixa matchmakingen? Och alla obalanserade hjältar?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ursäkta språket men helt ärligt.
Hur fan kunde de döpa henne till Brigitte och inte Birgitta?
En sådan svengelska de ska använda.
Allt med karaktären ser häftigt ut men namnet.... De klantade sig rejält på namnet imo.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

@Gustav Höglund: Eftersom du tycker "jag fixar dig" låter bra så borde du ju rimligen gilla det du försöker få fram skulle vara resultatet om man kikar på SCBs senaste rapport. 😉

Jag tycker det finns bättre alternativ som Emma eller vad som helst nästan annat än deras nuvarande val.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WargH:

@gh0glund: Eftersom du tycker "jag fixar dig" låter bra så borde du ju rimligen gilla det du försöker få fram skulle vara resultatet om man kikar på SCBs senaste rapport. 😉

Jag tycker det finns bättre alternativ som Emma eller vad som helst nästan annat än deras nuvarande val.

Torbjörn är kanske inte det mest ungdomliga namnet heller


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Men han är ju trots allt en gubbe. ☺️ Och min mamma har en vän i hans ålder som heter just Torbjörn, så det känns naturligt för mig åtminstone. Troligen inget ovanligt namn för den generationen.

Skägg.
10 Chambers

Eftersom det snackas om hennes voice lines, vad skulle ni vilja höra henna säga? Några förslag:

"För kung och fosterland!"

[Till Lucio] "Spela shoreline!"

När två hjältar tajmar sina ults: "Bulle med bulle!"


signatur
Medlem

@SilvaH:
Du kanske inte är så berest som jag, men om du hade varit i framtiden så hade du vetat att Brigitte är fett poppis då.
Skämt åsido, som nån annan påpeka, så är det en tysk som kommit med namnet.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@WargH: Min poäng är att karaktärens.. karaktär (?) (class fantasy som det ofta kallas i WoW-sammanhang) borde styra namnvalet - inte vad som är normalt för en IRL-person i samma ålder.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Eftersom det snackas om hennes voice lines, vad skulle ni vilja höra henna säga? Några förslag:

"För kung och fosterland!"

[Till Lucio] "Spela shoreline!"

När två hjältar tajmar sina ults: "Bulle med bulle!"

Kom igen nu Hanzo-Marie, kör för fa-an!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skribent

@Carl Johansson-Sundelius:

När det blir dålig stämning inom laget:

"Nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger...'We shall overcome'"


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

123
Skriv svar