Nya rykten – nästa Battlefield återvänder till WW2

Robot
Nya rykten – nästa Battlefield återvänder till WW2

Läckta bilder visar namnet Battlefield V.

#battlefield, #battlefield-v, #dice


Medlem

En äkta Battlefield 2 remaster hade suttit fint, men WW2 blir nog mäktigt

Medlem

Fick skaplig avsmak från WW1 och WW2 efter BF1 respektive COD WW2. I det stora så är det ända som skiljer från tidigare titlar miljön. Annars finns allt där. Automatvapen i massor, snipers i massor, sprintande idioter överallt.

Tycker BF1 är roligt som fan fortfarande. Skulle dock vara roligt med lite nytänk i branschen.

Medlem

Nu hoppas jag på ett bra BF WW2, och sen om ett par år, så är det battlefield 2143 som gäller!

Och ett par år därefter, vietnam eller liknande

Quake-konnässsör

Vi får väl se hur det kommer göra med "Live-Services"... Skulle vara roligt om de gjorde något nytt, istället för att göra samma spel men nya skins och "bättre" grafik. Visst deras spel blir snyggare och snyggare, men har man kört ett Battlefield spel så har man kört alla.

Medlem

Jag önskar mig ett Battlefield från DICE som är mer likt Planetside. Ett stort pågående krig på en större karta.

Releasehästryttare

Skall bli kul och se gameplay om det är snyggare än nya world of tanks eller inte

Medlem

Dåligt namn. Det borde heta Battlefield 2 om det nu är ww2 så som Battlefield 1 var ww1. Det är klart, det blir väl förvirrande eftersom det finns ett Battlefield II redan, men sedan blev det ju förvirrande med alla Battlefronts med, där finns ju massor av 2or och IIor eller hur det nu blev/är.

Själv hade jag sett det som att Battlefield V blev ett modernt sandkrig eller i östeuropa, whatever.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det blir gigantiska kartor med en kvantiljon spelare på varje server så tills de bekräftat spelbarhet (dvs spelläge med mindre kartor och färre spelare) så tänker jag inte hoppa på hype-tåget.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hoppas på ett spel i lite lugnare tempo, försökte nöta Battlefield 1 men insåg efter några veckor att jag helt enkelt inte räcker till.

Gnällkuk
Skrivet av Witchfinder:

Hoppas på ett spel i lite lugnare tempo, försökte nöta Battlefield 1 men insåg efter några veckor att jag helt enkelt inte räcker till.

Så är det ju alltid om man kommer lite tvåa på bollen Du får se till att spela med folk som kan hjälpa dig istället så du lär dig lagdynamiken och får tips om bra vapen att spela med Skulle vara samma för mig om jag gav mig på CoD t ex. Inte spelat det sen första BLOPS på PS3.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hoppas på ett spel i lite lugnare tempo, försökte nöta Battlefield 1 men insåg efter några veckor att jag helt enkelt inte räcker till.

Formeln är satt, det kommer ju bli lika snabbt som bf1. Men det beror också lite på hur man väljer att spela också och med vilka.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man kanske får hoppa på å testa detta, skippade BF1 helt, lirar fortfarande BC2 jag!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Kul! Uppskattade BF1 mycket mer än CoD:WW2. Men ja, lite nymodigheter skulle inte skada, samtidigt så vill de kanske inte rucka på ett bra koncept som gör pengar...

Medlem

Förhelvete, ge oss Bad Company 3 istället.

Medlem

Hoppas de kan gå ifrån Health-regen som standard. Djävulens påfund att man ska få tillbaka liv bara genom att gömma sig en stund. Hardcore mode som de kallar det ska vara standard.
Annars vad är meningen med sjukvårdare?

Vill se en riktig 1942 remake med storskaligt krig även till sjöss. Så jäkla tråkigt utan alla fordon som fanns med i första spelet.

Inaktiv

@Hipshot: Jag tycker det är bättre att det inte heter Battlefield 2 då det bara hade varit förvirrande. Nu fanns det inget Battlefield 1 då första som bekant hette 1942. Visst var det lite skumt med Battlefront 1 och 2 men det var ju ändå en sorts reboot.

OnT: BF1 var i praktiken ett WW2 spel i mångt och mycket ändå med alla automatvapen men ett WW2 kanske kan vara kul men hade nog hellre sett ett modernare Battlefield. Eller varför inte göra ett baserat på modden Silent Heroes?

Medlem

Vågar man ens tänka att det inte kommer bli P2W gambling lootbox fest i det spelet också?

Medlem

BF1 är det bästa spelet i serien sedan BF2 (spelnumrering lever i sin egna värld) och vad de än gör, så hoppas jag att de tar vara på de saker som de förbättrade iochmed det spelet. Dedikerade fordonsklasser måste behållas, pretty please DICE!

Releasehästryttare
Skrivet av Cybersoul:

Vågar man ens tänka att det inte kommer bli P2W gambling lootbox fest i det spelet också?

Vad menar du? Vill du inte stå på en strand och öppna loot lådor framför andra /sarcasm

Medlem

Om de ska göra en ww2-version så hoppar jag verkligen verkligen verkligen att de gör ett helt gäng med upphottade versioner av BF1942-banorna. Hade varit så sjukt najs att få lira de gamla klassikerna igen

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Man kanske får hoppa på å testa detta, skippade BF1 helt, lirar fortfarande BC2 jag!

spelar folk fortfarande bc2 på pc? har abslout bäst minnen av det, ska nog ladda ned det igen och se om det finns nåt fölk på g där.

Medlem

@fredo: Jag spelar till och från när jag tröttnar på PUBG, du kan ju lägga till Unforgotten i din friends list i spelet så kanske vi ses online?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Hade föredragit Vietnam eller 2143 men WW2 funkar väl också. Hoppas bara dom fyller spelet lite mer än BF1. Vietnams djungler med deras nuvarande grafiska kapacitet hade varit ljuvligt dock.

Medlem

Är det bara jag som hade velat se ett kalla-kriget tema? Jag menar WW2 har vi ju sett så många gånger redan


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Ambassadör
Xbox

Det känns ju lite "meh" för att vara ärlig. Det lär vara mer "hela kriget utspelades 1944 på västfronten"-tema.

Men jag blir gärna överraskad.


signatur

Jump in.

Medlem

@unforg0tten: BC2 är fortfarande överlägset roligast efter BF2.

Remakes på ovan titlar är det enda som skulle intressera mig.

Medlem

Jag skulle vilja se ett alternativt WWII alltså något i den stilen om vad som kunde ha hänt istället för att försöka sig på samma gren som de flesta andra/som gjorts tidigare. Kanske därav namnet Battlefield V? Låter ju mer som en fortsättning på 4:an än en återkommande av One?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Skall de köra WW2 får de åtminstone inte lämna ur någon historia som COD gör, typ ersätta flaggor, slagord och svordomar på fältet. Helst skall Hitler själv figurera i spelet. Efterföljandet av judarna bör framställas på råaste möjliga vis också med scener i koncentrationslägren. Möjligtvis ett MP-mode där det ena laget spelar som judar i koncentrationsläger med noll förutsättningar för överlevnad bara för att visa stolpskott vad det handlar om, kan nog förhindra en och annan hjärndöd individ från att rösta på SD i valet.

Inget jävla romantiserande tack, det här här en av de mörkaste tiderna i 'modern' historia..

CQ-map i Hitlers bunker är ett måste för MP. Likaså Örnnästet.

Om de börjar tönta sig med restriktioner pga tyskarnas jävla lagstadgade censur så blir det inget köp!!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Bad Company 3 Please. 12 mot 12. Älskade det mesta med Bc2. Några av de banorna hade grym design, och jag har aldrig spelat nåt spel där multiplayern va så kul. (särskilt rush)

12
Skriv svar