Torbjorns dotter nästa Overwatch-hjälte!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Kom igen nu Hanzo-Marie, kör för fa-an!

När hon dödar Tracer: "Kom igen Lena!"

Medlem

Har nog aldrig sett stavningen "Brigette"

Hade dock varit guld om hon vore ha hetat "Birgit"

Medlem

@PhilipK: klete


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

ELF
Medlem
Skrivet av Hipshot:

https://svenskanamn.alltforforaldrar.se/visa/Brigitte
BRIGITTE är ett franskt kvinnligt förnamn med betydelsen "den upphöjda, den höga".


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av naess91:

Åh, tack!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Jag tror inte att det finns så många svenska steam punk dvärgar i Sverige? Så jag misstänker att Brigitte också är en steam punk dvärg?! Alltså är inte någon av dom riktiga utan karaktärer med svenskt dvätgiskt steam punk tema. Så namnet passar nog bättre när man tänker på det ett tag. Hur många steam punk dvärgar som heter Sara eller Anna känner du?

Medlem
Skrivet av ELF:

https://svenskanamn.alltforforaldrar.se/visa/Brigitte
BRIGITTE är ett franskt kvinnligt förnamn med betydelsen "den upphöjda, den höga".

Det är den franska stavningen av det Keltiska namnet Brighid (Birgitta är den svenska formen).

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har nog aldrig sett stavningen "Brigette"

Hade dock varit guld om hon vore ha hetat "Birgit"

Skrivet av Ahris:

Det är den franska stavningen av det Keltiska namnet Brighid (Birgitta är den svenska formen).

Det stavas "Brigitte". Det är också den tyska versionen av namnet. Hon fick namnet av Reinhardt. Så svensk tjej med tyskt namn. Simpelt.

Medlem

asså de är lite lustigt med svenska som ska envisas med att bara köra hel ren svenska. t,ex ta lite skydd, finns nog vissa som säger så men pga alla låne ord så hade det vart kanske mer normalt om hon sa "ta lite armor"

för jag menar vi säger inte nät designer utan vi säger vadå? ja just det, webb designer.

men jag bryr mig faktiskt inte jag tycker hon är perfekt, jag har alltid gillat flails som ett vapen och nu har jag på de senaste haft rpg feber så jag har spelat igenom ett par spel och insett att jag verkligen gillar paladins, och vad är inte brigitte om något om inte en hel ren svensk paladin?

tack blizz

(ps. testat henne på ptr servern halva dan nu och haft kul och kan säga att hon funkar bra med reinhardt)

Avstängd

@b_bob: Skillnaden är att webb är ett vedertaget ord som finns i SAOL sen länge.

Medlem

Sånt bullshit alltså... visst kul, men Brigitte är inget svenskt namn ens, det är mera franskt/tyskt... Om dom ville skapa en svensk karaktär kanske dom kunde forskat lite efter svenska namn. Anna? Lisa? Kajsa? Johanna... Vad som helst hade varit bättre än Brigitte! Och hade varit mycket roligare att välja en karaktär i spelet som hette Lisa Lindström (eller vad hon sa i video) än Brigitte. Gör om gör rätt... Även om Torbjörn har lite vikinga inslag gör inte namnet Brigitte det bättre. Agna, Björnhild, Agnhild, Britta osv. det är Nordiska namn på vikingatiden.

Medlem

ALLA TILL MEJ!

Medlem
Skrivet av robbis:

Sånt bullshit alltså... visst kul, men Brigitte är inget svenskt namn ens, det är mera franskt/tyskt... Om dom ville skapa en svensk karaktär kanske dom kunde forskat lite efter svenska namn. Anna? Lisa? Kajsa? Johanna... Vad som helst hade varit bättre än Brigitte! Och hade varit mycket roligare att välja en karaktär i spelet som hette Lisa Lindström (eller vad hon sa i video) än Brigitte. Gör om gör rätt... Även om Torbjörn har lite vikinga inslag gör inte namnet Brigitte det bättre. Agna, Björnhild, Agnhild, Britta osv. det är Nordiska namn på vikingatiden.

Hon fick namnet av Reinhardt. Så klart att det är blev tyskt.

Medlem

@PrinceToadstool: webb är ett lånord som vi mer eller mindre bara tagit,
det är bara ett försvenskat ord från web. samma sak som att säga att man ska "mejla" en kompis.

men jag sa också att ja inte direkt brydde mig så mycket för att heron i sig är precis de ja ville ha och en sån liten petitess stör mig inte. iaf om vi ska jämnföra med torbjörn som får mig att vilja facepalma varje gång jag hör honom.

Medlem

"Ta lite skydd" tycker jag passar utmärkt när man får armor från henne. Tycker alla hennes voicelines funkar mycket bra!

Quake-konnässsör

Hur många spelbara karaktärer är de uppe i, 200?

Medlem

@almblad: 27?
dom har släppt en ny hero ungefär en gång per halvår sen de släpptes.
men dom siktar väl på kanske ca: 100st om dom försöker nå moba siffror.

Medlem

@Zidious G:
Själv tycker jag att det är en klockren lek med ord/meningsuppbyggnad då man brukar säga "ta skydd" om man behöver slänga sig i skydd eller liknande. Att ta "lite" skydd och syfta på att plocka upp armor är ju väldigt fnisskompatibelt då.

Medlem
Skrivet av Sabel1:

@Zidious G:
Själv tycker jag att det är en klockren lek med ord/meningsuppbyggnad då man brukar säga "ta skydd" om man behöver slänga sig i skydd eller liknande. Att ta "lite" skydd och syfta på att plocka upp armor är ju väldigt fnisskompatibelt då.

Håller med. När jag såg det skrivet tyckte jag att det var lite skämskudde men efter att ha hört det i spelet är jag ombord. Helt klart hjälten med bäst repliker än så länge.

Medlem

Tycker det osar otrohetsaffär, eller kanske surrogatförälder? Reinhardt som lagt sig i?
Jag menar, är inte Torb av rasen dvärg, såsom dom i t.ex Wow. Borde väl sätta lite spår iallafall.


signatur

- pixelfantast

123
Skriv svar