Nya rykten – nästa Battlefield återvänder till WW2

Medlem

Gissar på ännu mindre kartor, ännu färre kartor, ännu mindre community-stöd och ännu mer "form over function".

Medlem
Skrivet av Plofgren:

@unforg0tten: BC2 är fortfarande överlägset roligast efter BF2.

Remakes på ovan titlar är det enda som skulle intressera mig.

Det som är synd med Bad Company 2 är att man inte kan lägga sig ner på marken som övriga Battlefield spel. Går ju bara att huka sig. Det är en viktig funktion för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag vill ha fullskaligt vietnam. Bästa expansionen ever till BC2. problemet med det spelet var att det inte fanns prone samt max 16v16 på alldeles för små kartor...

men hellre ww2 än ww1 om jag måste välja.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Avstängd
Skrivet av JaoL:

Hoppas de kan gå ifrån Health-regen som standard. Djävulens påfund att man ska få tillbaka liv bara genom att gömma sig en stund. Hardcore mode som de kallar det ska vara standard.
Annars vad är meningen med sjukvårdare?

Vill se en riktig 1942 remake med storskaligt krig även till sjöss. Så jäkla tråkigt utan alla fordon som fanns med i första spelet.

"Förbered dig på det värsta och hoppas på det bästa" som någon fotbollstränare sa någon gång till någon fotbollsspelare (ej till mig).

Jag är relativt säker på att Battlefield V kommer att vara långt ifrån vad Battlefield 2 var (och då struntar vi i det grafiska och ljudmässiga).

Själva spelmekaniken (animationer, rörelse, projektilers rörelsebanor, regen, osv) och balanseringen (oändligt med skott i flygplan och pansarvagnar eller måste du åka till bas för att ladda om efter antal skott? Hur lätta eller svåra är flygplan att skjuta ned? Hur lätt eller svårt har flygplan att skjuta på infanteri? Och med mera) tror jag kommer att vara moderniserat/arkadiserat.

Det som idag kallas för "hardcore" i moderna Battlefield-spel ansågs vara "standard/deal with it" på "gamla goda BF-tiden". Populära spelserier är för mainstreamade och P12-vänliga så att få väljer att refunda eller stämma företagen för för svåra spel. Det lustiga är att "hardcore"-spel var ju bara "hardcore" på grund av tekniska begräsningar.

Tänka sig att "less WAS more" förr i tiden!

Det är därför jag är beredd på en ännu besvikelse och kommer troligen bara att spela huvudkampanjen om man inte hittar något gött folk att spela med. BF2 (gamla) och BF:BC2 var spel med känsla trots sina tekniska begränsningar på sin tid! ^_^

EDIT: Jag måste bara fråga: är det verkligen standard i BF1 (nya) att regen är påslaget? Det uppmuntrar ju till arkadaktigt spelande eftersom du aldrig behöver oroa dig över att inte ha nån medic i närheten så du kan gå a la Rambo-style. Inte undra på att folk spelar SP-style i MP-läget då.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Skall de köra WW2 får de åtminstone inte lämna ur någon historia som COD gör, typ ersätta flaggor, slagord och svordomar på fältet. Helst skall Hitler själv figurera i spelet. Efterföljandet av judarna bör framställas på råaste möjliga vis också med scener i koncentrationslägren. Möjligtvis ett MP-mode där det ena laget spelar som judar i koncentrationsläger med noll förutsättningar för överlevnad bara för att visa stolpskott vad det handlar om, kan nog förhindra en och annan hjärndöd individ från att rösta på SD i valet.

Inget jävla romantiserande tack, det här här en av de mörkaste tiderna i 'modern' historia..

CQ-map i Hitlers bunker är ett måste för MP. Likaså Örnnästet.

Om de börjar tönta sig med restriktioner pga tyskarnas jävla lagstadgade censur så blir det inget köp!!

Kan väl ha ett liknande scenario där man som Sovjet sluter en deal med Nazisterna för att sedan invadera Polen, Finland och länderna i Baltikum. Sedan få stryk utav Finland, samt bli skjuten utav sina politiska officerare för att man försöker ta hand om sina soldater, sedan växla till ett scenario där man är med och tvångsförflyttar kvinnor och barn till sibirien från baltikum, lämna dom där för att lida tills dom dör. Lägg även till ett scenario där man gruppvåldtar dessa kvinnor och barn och blir påhejad utav ens medsoldater och officerare.

Eller ett scenario där man som britt/amerikan brandbombar städer tills det finns ingenting kvar.

Det var ingen sida som inte är skyldig till fruktansvärda krigsbrott, trött på att folk bara speglar en nation i kriget, Sovjet var minst lika hänsynslösa monster om inte värre.
Amerikanerna förbisåg Japanernas massmord och experiment på den kinesiska civilbefolkningen bara för att få den medicinska datan dom fått fram, data som fortfarande används idag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Gissar på ännu mindre kartor, ännu färre kartor, ännu mindre community-stöd och ännu mer "form over function".

Ännu mindre kartor hade ju varit stört kul, minns du BF3's Close Quarters? Hade mycket skoj där!

Men jag förstår ditt bekymmer, vore kul om det gjorde en Bad Company på banorna alltså inte bara gjorde något dekorativt men specifika banor till specifika game modes, så som förbättrat Rush läge osv.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Så länge Wake Island är med så är jag på. 😉

Medlem

@JaoL:
Hardcore mode i casual shooters är bland det värsta som finns, däremot behöver inte TTK:n (time 2 kill) vara övedrivet hög.

Att ha i princip oneshot kill med alla vapen i spel som fungerar så arkadigt är sällan kul, spelen är inte byggda för det, ingenting är "realistiskt" förutom just hälsan och då blir de förbannat skevt att ha vapen med nästan noll rekly, arkad movement/gameplay osv eftersom dessa element kvarstår som arkad.

Jag kör mycket hellre squad,ro,project reality eller något simulator där allt är anpassat för en sådan upplevelse.

Medlem

Nån här som va rejält torsk på 'Return to castle Wolfenstein' när det släpptes?

Tror det är min WW2 favorit. Kanon story, spännande moment och inte bara kulspruta regn hit och dit. Ett riktigt roligt Singleplayer spel. Man kan drömma sig till ett nysläpp eller kanske uppföljare


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

@Dumlen: Jag är tyvärr inte så påläst om hela historien. Men absolut, jag instämmer till 100%. All brutalitet från så många håll som möjligt måste skildras i en sådan här produktion, ur alla tänkbara infallsvinklar.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

@zauii89:
Det som är felet med BF-serien. Gått från riktig shooter till casual för kids som behöver health-regen.

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Jag skulle vilja se ett alternativt WWII alltså något i den stilen om vad som kunde ha hänt istället för att försöka sig på samma gren som de flesta andra/som gjorts tidigare. Kanske därav namnet Battlefield V? Låter ju mer som en fortsättning på 4:an än en återkommande av One?

Kan ju vara kul med "vad skulle hänt om" scenario (om vi tänker på samma sak).

Frågan är om det är något som skulle sälja och något dom skulle våga satsa på.

Skrivet av FRULZ:

Skall de köra WW2 får de åtminstone inte lämna ur någon historia som COD gör, typ ersätta flaggor, slagord och svordomar på fältet. Helst skall Hitler själv figurera i spelet. Efterföljandet av judarna bör framställas på råaste möjliga vis också med scener i koncentrationslägren. Möjligtvis ett MP-mode där det ena laget spelar som judar i koncentrationsläger med noll förutsättningar för överlevnad bara för att visa stolpskott vad det handlar om, kan nog förhindra en och annan hjärndöd individ från att rösta på SD i valet.

Inget jävla romantiserande tack, det här här en av de mörkaste tiderna i 'modern' historia..

CQ-map i Hitlers bunker är ett måste för MP. Likaså Örnnästet.

Om de börjar tönta sig med restriktioner pga tyskarnas jävla lagstadgade censur så blir det inget köp!!

Lär dock bli censur i Tyskland i alla fall Sen är det inte tillåtet att visa upp vissa symboler, så kan bli svårt få genom dina krav.

Hoppas du inte tänker på örnnästet som vis film? I verkligheten var det betydligt modernare byggnader (bestod av flera Km tunnlar också).

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kan väl ha ett liknande scenario där man som Sovjet sluter en deal med Nazisterna för att sedan invadera Polen, Finland och länderna i Baltikum. Sedan få stryk utav Finland, samt bli skjuten utav sina politiska officerare för att man försöker ta hand om sina soldater, sedan växla till ett scenario där man är med och tvångsförflyttar kvinnor och barn till sibirien från baltikum, lämna dom där för att lida tills dom dör. Lägg även till ett scenario där man gruppvåldtar dessa kvinnor och barn och blir påhejad utav ens medsoldater och officerare.

Eller ett scenario där man som britt/amerikan brandbombar städer tills det finns ingenting kvar.

Det var ingen sida som inte är skyldig till fruktansvärda krigsbrott, trött på att folk bara speglar en nation i kriget, Sovjet var minst lika hänsynslösa monster om inte värre.
Amerikanerna förbisåg Japanernas massmord och experiment på den kinesiska civilbefolkningen bara för att få den medicinska datan dom fått fram, data som fortfarande används idag.

Sägs ju att historian skrivs av vinnaren/vinnarna. Inte konstigt om vi inte får höra hela historien

Ryssarna hade det inte lätt, var bara ut på fältet och bli kanonmat. ett människoliv var inte värt mycket i Ryssland (som det är i Kina, det är så många och ingen värderar någon annans liv högt).

Medlem

@broken-arrow: Ja precis, ett "tänk om" scenario ala Wolfenstein typ.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

12
Skriv svar