Blev precis en av deltagarna i en datorspelsdiskussion som "Nordic viewpoint" har organiserat. Någon med erfarenhet?

Medlem
Blev precis en av deltagarna i en datorspelsdiskussion som "Nordic viewpoint" har organiserat. Någon med erfarenhet?

Dom ringde upp mig precis och ställde frågor om Destiny 2 som jag inte spelat sen release men spelade sönder just då och kunde frågorna relativt lätt, dom vill ha mig på plats nästa torsdag. Någon som har gått på något sådant här? Dom säger att dom kommer filma allt för "analyssyfte" vad det nu betyder. Tycker allt är lite shady, jag vill inte bli mördad. Någon som varit på något liknande haha?

Medlem

Låter som en marknadsundersökning. Det är vanligt att man låter personer testa spel under utveckling för att få feedback på vad som kan förbättras. Att man filmar är vanligt då det ger en mer genuin bild på hur spelaren reagerar vid situationer. Ser inget suspekt med just detta. Jag har haft möjlighet att deltaga i en sånhär undersökning organiserat av ett annat föertag men kunde inte pga. jobb.

Medlem

Om herr Lecter öppnar dörren med en flaska Chianti i handen så springer du därifrån. Annars ska det nog vara ofarligt.

Medlem

Låter som ett ganska standard speltest eller liknande. Har aldrig blivit uppringd för frågor utna brukar få svara via mail men filmad har jag blivit varje gång jag deltagit i någon form av test för spel eller mjukvara.

Medlem

Jag har själv hållt i liknande undersökningar.

De behöver fråga efter ditt samtycke för att spela in intervjun, vanligtvis görs detta genom att de informerar om studien, själva informationshanteringen, sektretess varpå du muntligt eller skriftligt ger ditt medgivande. Om det är skriftligt ska du få ett exemplar av kontraktet.

Video- och ljudinspelning är vanligt i intervjuer, eftersom det underlättar för personen som håller intervjun, behöver inte anteckna och komma ihåg allt. En annan fördel är att det går att hämta citat ifrån inspelningen som styrker ett behov eller önskemål för hur spelet bör omdesignas.

1
Skriv svar