Trump ska diskutera spelvåld med spelindustrin

Robot
Trump ska diskutera spelvåld med spelindustrin

Presidenten har bjudit in spelföretag till Vita huset nästa vecka.

#trump, #videnskaben


Medlem

Han kan ju fråga varför det endast verkar påverka amerikanska ungdomar.

Tråddemonen
Testpilot

Kanske ska börja med att ta tag i den psykiska vården inom Amerika, innan man börjar peka finger på helt abstrakta skäl till varför skjutningen skedde.

Ambassadör
Xbox

Det är klart att det är dataspelens fel!

Det har inget att göra med tillgång till vapen överallt, otillräcklig psykvård, otillgänglig sjukvård i allmänhet eller liknande trams.


signatur

Jump in.

Medlem

Brev från Trump går direkt till pappersstrimlaren. Lika irriterande som "Boost your loans" emails som dimper ner i bland.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Allt för att skydda deras kära Second Amendment..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det är helt enkelt ett försök att skylla på precis varsomhelst som INTE går ut över vapenlobbyn.

Redaktör
Skrivet av Biggles:

Det är helt enkelt ett försök att skylla på precis varsomhelst som INTE går ut över vapenlobbyn.

Fast samtidigt har han flaggat för högre ålder och hårdare kontroller vid vapenköp. Får se om det blir något av det, förstås, men det kändes rätt otippat.


signatur
Medlem

Bjud in hollywood när dom ändå är igång ;).

Medlem

Det börjar med några rader kod, det går över i skjutspel och sedan så är dom inne i hela systemet.

Seriosly though; Det handlar till 80% om föräldrarnas uppfostran och hur bra de är på att omhänderta sina barn när motgångar som exempelvis mobbing uppstår längs vägen.

Lösning: Korkade idioter uppmanas avstå från att fortplanta sig... Jättesvårt att lära en fisk att flyga dock.. Och jag vill leva i ett så fritt samhälle som möjligt.. Amerikanska skolor borde arbeta mer mot mobbing iaf.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Får se vad det leder till, gissar på att det handlar mest om åldersgränser och hur dessa efterföljs snarare än någonting annat. Hör inte till Trumps agenda att påverka innehåller.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Han kan ju fråga varför det endast verkar påverka amerikanska ungdomar.

En riktigt bra amerikansk sajt för serier och politiska strippar, gocomics.com hade den här från Joe Heller för två veckor sedan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Skönt att han har fokus på rätt saker.

Medlem

USA. Världens sjukaste land. Usch.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

När resurserna prioriteras rätt...

Medlem

Tycker inte föräldrar ska kunna köpa ut barnförbjudna spel till minderåriga utan påföljd.

Koppla ett bankid till barnförbjudna spel som krävs varje gång spelet startar. Tänk att få slippa alla fjortisar i vuxenspel.

Medlem

@Snake Plissken:
Hahaha!
”Everybody has the right to bear arms”

eld
Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Alltså så jävla TRÖTT man blir alltså. Vad är det för jävla fel på d där landet egentligen?
Har sagt det förr o säger d igen, Inbreed gun wielding rednecks, Snowflakes and safe zones, A BLM movement som är helt retarded o ett land fullt av feminatsiz o left wing antifa terrorister tillsammans med en vapenlag som är skrattretande. Kanske dom ska sätta en "stoppknapp på internet där ändå så man slipper höra om deras jävla idiotier. Så snevridet jävla land så det är sjukt på riktigt.

Fast nu körde du en "both sides"

Medlem

alt right gamerbros måste ha det svårt nu

Skrivet av eld:

Fast nu körde du en "both sides"

Jasså? Läste nyss och förmodligen så har jag inte huvudet riktigt på skaft denna Fredag elr så är jag blind x).
Vapenlagen syftar du på som jag tycker är ett skämt elr är det något annat ?

Medlem

@Star Lord:

BankID och liknande är inte särskilt utbrett internationellt.

Medlem

Detta land alltså xD

Medlem

Undrar hur samtalet kommer gå till? Är väl inte speltillverkare som ska hålla koll på vilka som köper deras spel? Antar att diskussionen går till typ så här:

Trump: Kan vi inte göra så här då, ta bort att man kan skjuta människor från era spel... jag menar, man kan väl skjuta på andra saker? Robotar? Högafflar?


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Avstängd

Frank Underwood borde ta diskussionen istället.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Han kan ju fråga varför det endast verkar påverka amerikanska ungdomar.

Svärdmannen i Trollhättan var en gamer.

Det är på tiden att vi gamers vågar acceptera att det är en hobby som kan påverka människor väldigt negativt, mer än de flesta hobbyer. Men betyder det alla som spelar blir benägna att skjuta ner barn på skolor? Nej, självklart inte. Men spel är en gemensam nämnare bland många som attackerar skolor. Lösningen på problemet är inte att bannlysa spel för allmänheten, utan snarare bättre psykvård där man kan arbeta sig bort från spelen och våldet som kan vara triggande.

Det är viktigt att man skiljer på att bli psykisk sjuk av spel och att spela när man är psykisk sjuk. Att man skulle bli en våldsbenägen psykopat av att spela spel finner jag osannolikt. Däremot så tror jag att de flesta håller med om att någon som är psykisk sjuk bör vara försiktig med spel. Som många reagerar när spel kommer på tal i samband med dödsskjutningar är lite som att vara emot missbruksrehabilitering bara för att man själv älskar att festa och inte har något problem med spriten, så därför är det inget problem för någon.

Att USA dessutom har 2nd amendment gör ju inte saken bättre precis. Vapen är på tok för lättillgängliga. Vi får väl se vad Trump gör här. Enligt honom så ska han åtminstone se till att bannlysa bump stocks, vilket verkligen är på tiden. Det är fan sinnessjukt att det ens är lagligt. Och att man sen även ignorerar alla varningsklockor om en eventuellt farlig person är ju som att försöka släcka en redan allvarlig skogsbrand med bensin.

Medlem

@Remus: ja det är juh lätt sjukare än: nordkorea,saudiarabien, libyen,syrien,irak,iran. Bara för att ta några exempel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är på tiden att vi gamers vågar acceptera att det är en hobby som kan påverka människor väldigt negativt, mer än de flesta hobbyer. Men betyder det alla som spelar blir benägna att skjuta ner barn på skolor? Nej, självklart inte. Men spel är en gemensam nämnare bland många som attackerar skolor.

Vad har du för bevis för att det kan påverka människor negativt, och tom mer än de flesta hobbies? Skulle gärna se en källa på detta. Tala för dig själv förövrigt, jag är inte alls intresserad av att ta något ansvar för hur utövandet av en hobby, som jag också brukar, kan påverka vissa individer.

Mjölk är förmodligen också en gemensam nämnare bland många som attackerar skolor, för att inte tala om alla actionfilmer de förmodligen har sett. Men betyder det något? Nej, inget alls.

Redaktör

@jooster: det viktiga är att frågan undersöks. I nuläget landar varje sån här nyhet i en diskussion som i stort går ut på att ena sidan kallar spel farliga, och den andra säger ofarliga. Bättre att ha öppna ögon och välkomna undersökningar om det finns någon riskfaktor, hur stor den är, om åtgärder behövs osv. Studier har gjorts, men fler är inte i vägen. I slutändan måste det väsentliga vara att få slut på skolskjutningar.


signatur
Medlem

Det här har gjorts forskning om och de finner aldrig en koppling. Australien har gjort det för några år sen och inte funnit något. Arnold Schwarzenegger under sin tid som guvernör (ni vet, innan han var med i reklamer för krigsspel) drev en kampanj mot våld i spel och spenderade massor av pengar på det bara för att (så vitt jag kommer ihåg, skrev om ämnet på uni för några år sen) komma till rättegång utan någon typ av forskning för att backa honom. De som funnit en koppling mellan spelvåld och riktigt våld har varit lobbygrupper och liknande som använt oseriösa forskningsmetoder.
Får väl se om de börjar bränna pengar på det igen bara för att ha en syndabock...

Avstängd

"Däremot så tror jag att de flesta håller med om att någon som är psykisk sjuk bör vara försiktig med spel. Som många reagerar när spel kommer på tal i samband med dödsskjutningar är lite som att vara emot missbruksrehabilitering bara för att man själv älskar att festa och inte har något problem med spriten, så därför är det inget problem för någon." - Mkt bra jämförelse.

Här är en artikel med flera hänvisade forskningsartiklar skriven av en expert inom samma forskningsområde: https://theconversation.com/its-time-to-end-the-debate-about-... (TL;DR: inget orsakssamband mellan spelande av våldsamma spel och masskjutningar eller andra former av massdödningar)

En annan faktor som jag tror är viktig är just kopplat till hur lätt och snabbt det är att få vapen: du hinner aldrig, för det är så lätt att få tag på dem, tänka på vad du är på väg att göra medan du försöker att få tag på vapnen.

Om du hinner tänka före innan du handlar/agerar så kanske du börjar inse att är "fel" eller att du inser att du kommer att vara "körd för resten av livet". Någon som kanske har fått en psykos kanske hinner komma ur sin psykos innan personen har fått åtkomst till dödliga medel för att påbörja sin psykosinducerade massdödning.

En person som blivit sjukt reptiliskt förbannad (som när du tar någon på bar gärning som är otrogen mot dig; antar att det är toppen på ilska man kan utsättas för) kan hinna återhämta sig och få tillbaka logiska förnuftet istället för att agera på 100% impuls med sina snabba och billiga köpta vapen.

Sen när i princip alla republikanska toppolitiker "ägs" av NRA gör ju inte saken bättre precis att få fram nya lagar. "Only a good guy with a gun can stop a bad guy with a gun" och i detta fall så är det NRA som är "the bad guys" så därför fattar jag inte varför amerikanerna inte redan har fått det överstökat ännu??

12
Skriv svar