Får vi resa till månen i nytt Prey-dlc?

Robot
Får vi resa till månen i nytt Prey-dlc?

Utvecklarna släpper ledtråd på Twitter.

#arkane-studios, #bethesda, #prey


Medlem

Prey är bland de bästa spel som producerats på senare år så ja tack, väldigt mycket ja tack.

Medlem

Tröttnade väldigt snabbt på detta spel, grafisk så var det sjukt dåligt även på max inställningar. Hade det kommit för en 4-5 år sedan hade det sett snyggt ut men för ett spel som kom förra året så såg det ut som skit.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Tröttnade väldigt snabbt på detta spel, grafisk så var det sjukt dåligt även på max inställningar. Hade det kommit för en 4-5 år sedan hade det sett snyggt ut men för ett spel som kom förra året så såg det ut som skit.

Grafiken var inte något att skryta med, men det var inte fult, och spelet tar en tillbaka till Half-life 2. Själv spelade jag på den absolut tuffaste svårighetsgraden, det rekommenderas, svårt, men kul! Spelet har en unik stil och plats. Det är nog ett av de bästa FPS singleplayer kampanjerna på länge. Tyvärr klarade jag inte spelet p.g.a. dator-byte. Om dom gör en 2:a och sätter mer fokus på fantastisk grafik så kan det bli ett bra spel det också. Vet inte ifall detta DLC erbjuder det.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Tröttnade väldigt snabbt på detta spel, grafisk så var det sjukt dåligt även på max inställningar. Hade det kommit för en 4-5 år sedan hade det sett snyggt ut men för ett spel som kom förra året så såg det ut som skit.

Detta spel gjordes i första hand för gameplay och inte grafik. Det har en system-shock 2 komplexitet vilket är rätt ovanligt inom denna genre nu för tiden. Det tar tid att sätta sig in i denna typ av spel. För mig tog det en genomspelning innan jag började uppskatta spelet på riktigt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fan, måste se till att spela klart storyn. Tycker det är ett mycket välgjort spel och Arkane Studios är en av mina favoriter idag. Så jäkla talangfulla snickrare. Jag längtar till DisHonored 3. Prey 2 hoppas jag även på.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vill gärna ha mer Prey, när man läste om hur dåligt spelet sålde så bara slog det i hjärtat med rädslan att något liknande aldrig kommer dyka upp igen. Kul om ny content kommer, ser fram emot ifall det är sant.

@WolfGrin: Styrkan i spelet är omgivningen och leveldesignen, om du väntar dig något fast-paced run n' gun titta då mot andra titlar.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Yes, Prey var mycket bättre än jag trodde, det var ett nöje att spela igenom. En polare till mig hype:ade det tills jag blev för nyfiken och det är jag glad för.

Geeks Gaming

Prey va mitt GOTY och bästa överraskningen.
Hade ingen aning om vad spelet handlade om eller hur de spelades utan köpte de bara för jag va uttråkad... Och som mega System Shock fanboy va detta något av det bästa som har hänt på spelmarknaden senaste åren.

Synd bara att Bethesda inte vågade satsa mer på de och verkligen annonsera om spelet. Enda anledningen varför jag fick syn på de va för att Jesse Cox spelade lite någon dag innan de kom ut.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Tröttnade väldigt snabbt på detta spel, grafisk så var det sjukt dåligt även på max inställningar. Hade det kommit för en 4-5 år sedan hade det sett snyggt ut men för ett spel som kom förra året så såg det ut som skit.

Så bara för att det var fult var det ett dåligt spel? PC master race?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@WolfGrin:

Spel för 4-5 årsedan såg rätt mycket bättre ut om de var AAA producerade, bf3 ? Stilen är trevlig men det är vääldigt sterilt även rent grafiskt, hade personligen knappast sagt wow för 4-5 årsedan heller.

Medlem

@Oakenborn: Nej men det var så dåligt att det störde mig rätt rejält, förväntar mig mer av ett spel från 2016.

Medlem

@zauii89: Den känslan jag fick och man såg hur dom försökt ta genvägar rent grafisk och varit sjukt lata. Ena stunden var det ok för att i nästa stund se ut som amatör gjort spelet.

Medlem

Hur fan ska dom lösa det då med tanke på hur spelet slutar?

Medlem

@WolfGrin: Haha woops. Brukar mest va PC-folk som klagar på dålig grafik. Ibland är det bara så att man inte står ut med hur ett spel ser ut.
Kommer ihåg när Dishonored kom ut och en del tyckte att det var riktigt fult medan andra tyckte att den grafiska stilen påminnde lite om en tavla. Verkar som dom valt att köra typ samma stil i Prey. Själv gillar jag stilen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Hänger inte med i klagomålen på grafiken. Inget jag direkt lagt nått märke till öht.

Sjukt bra spel. Helt klart värt att spela! Kommer det DLC är det insta-buy för min del.

Medlem

Jag var egentligen inte det minsta intresserad av spelet efter att ha sett alla trailers som enbart framhävde hur fiender kunde kamouflera sig som vardagliga objekt i miljön.. det gav mig känslan av att spelet enbart var designat runt denna gimmick. Köpte det när det var "tokbilligt" under julrean och blev enormt positivt överraskad. Fantastisk handling och trovärdiga miljöer. Visst var grafiken inte den absolut bästa (med dagens mått mätt), men den fyllde helt klart sin funktion. Jag ser detta spel som ett typexempel på vad som sker när marknadsavdelningen inte förstår sig på den produkt de skall sälja. Hade de fokuserat mer på handlingen i marknadsföringen så hade jag nog köpt det till fullpris.

Medlem

Jag gav upp efter 9 timmar då jag tyckte spelet var rätt så tråkigt, med väldigt dålig variation på fiender.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd

Njaa DLC känns lite onödigt, men teasa oss gärna med en trailer på E3 och släpp Prey 2 lagom till hösten 2019. Vi har fått lite för mycket Dishonored nu, de får gärna köra vidare med Prey.

Medlem

Dishonored på månen ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd

När FZ hade recenserat spelet försökte jag komma ihåg titeln på en novell som jag läst och som möjligen inspirerade spelutvecklarna att skapa fienderna i spelet. Nu har jag titeln på den novellen, den är av Philip K. Dick och heter "Colony" , om nu någon var nyfiken.

1
Skriv svar