Xbox våruppdatering lägger till Remote Play via Mixer

Robot
Xbox våruppdatering lägger till Remote Play via Mixer

Ta kontroll över någon annans spel.

#spring-update, #xbox-one


Medlem

Coolt. Gillar det. En smidig funktion som säkert kommer att bli uppskattad ibland streamers som t.ex vill spela co-op med sina tittare.

Medlem

fan va dom satsar stort på xboxen nu. bill gates gillade väl inte att förlora.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

fan va dom satsar stort på xboxen nu. bill gates gillade väl inte att förlora.

Förlora?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Xbox gör så jäkla mycket rätt just nu. Det tog några år för Spencer o Co att vända skutan efter Mattricks grundstötning men nu ångar det på.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av UggleMannen:

fan va dom satsar stort på xboxen nu. bill gates gillade väl inte att förlora.

Det var efter Phil Spencer som de riktiga förändringarna började genomsyra hur de tänker kring Xboxen och sitt community runt det. Detta har även börjat märkas på resten av Microsofts grenar som har börjat bli mycket mer lyhörda kring användarnas feedback, tex hur Windows 10 har utvecklats med nya funktioner.

Lite synd bara att detta inte hade skett under utvecklingen av Xbox One för det hade varit spännande att se vilken konsol vi hade fått om Phil var med och bestämde redan då. Kanske nästa riktiga generationsbyte kanske.

Backloggens befriare

Låter väl lite som en dröm att det inte skulle påverkas av lagg, eller? Ska dock bli spännande att se hur det utvecklas!


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd

Ett steg i rätt riktning. Synd bara att funktionen är låst till Windows 10. Borde kunna gå mellan Xbox till Xbox istället. Rätta mig gärna om jag har fel?

eld
Medlem
Skrivet av keffkebab:

Låter väl lite som en dröm att det inte skulle påverkas av lagg, eller? Ska dock bli spännande att se hur det utvecklas!

det är en hård gräns, det kan inte bli bättre latency än tiden det tar för din knapptryckning att nå den andra personen och sen en bild tillbaka, som att spela på en tv med jättemycket input lag i bästa fallet till helt ospelbart om du försöker spela mot en person på en annan kontinent.

De jämför med andra streaming services som ligger på kanske 10-20 sekunder.

Medlem

Ps4 har haft detta sedan release.
Grymt bra sätt att få med sig vänner på ett spelköp. Koppla upp dig på min ps4 och börja spela. Fått vänner att köpa både dead ny daylight, the hunter och GR wildlands.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Kul med nya fubktioner, men har svårt att förstå hur Xboxen kan vara den förmodligen enda enheten i världen utan HDMI-CEC

1
Skriv svar