Henry blir en jediriddare med denna modd till Kingdom Come: Deliverance

Robot
Henry blir en jediriddare med denna modd till Kingdom Come: Deliverance
Medlem

Har lagt spelet på hyllan tills vidare. Störde mig lite för mycket på framedrops ner till 20fps med ett 1080 Ti kommer dock ta upp det igen så fort prestandan blivit bättre.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90: det e bara at stänga av fps mätaren så slipper du se dippen 👍

Medlem
Skrivet av bleken:

@marsson90: det e bara at stänga av fps mätaren så slipper du se dippen 👍

Hehe, det är inte så enkelt att ignorera när ens framerate dippar ner till 20 ibland.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90: lol, nä kanske inte.

Men i ärlighetens namn så borde inte folk ha igång en fps mätare, för det e för mycket gnällande på fps droppande i spel, och hade dom flest inte haft igång den och koncentrerat sej på spelandet istället så hade dom nog inte lagt märke till fps dippar (om dom inte vara för länge kanske) själv har jag inte märkt en enda gång att Kingdom har börjat hacka och blivit slött under en tid.

Men jag har åxå lagt det åt sidan pga dåligt gjord AI beteende..

Medlem

Ljussabel, inte ”ljussvärd” ^^

Medlem
Skrivet av Jonio:

Ljussabel, inte ”ljussvärd” ^^

Vilket i folkmun har gått över till lasersvärd...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Medlem

haha, skönt å se lite gamla hederliga lasersvärd igen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av bleken:

@marsson90: lol, nä kanske inte.

Men i ärlighetens namn så borde inte folk ha igång en fps mätare, för det e för mycket gnällande på fps droppande i spel, och hade dom flest inte haft igång den och koncentrerat sej på spelandet istället så hade dom nog inte lagt märke till fps dippar (om dom inte vara för länge kanske) själv har jag inte märkt en enda gång att Kingdom har börjat hacka och blivit slött under en tid.

Men jag har åxå lagt det åt sidan pga dåligt gjord AI beteende..

Man behöver ingen mätare för att se när det dippar under 20 FPS... Särskilt inte när man är van vid 100+.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: var ju därför jag skrev lol nä kanske inte, för den skillnaden märker man.

Men är endån onödigt att ha igång den för folk gnäller när den dippar till typ 60fps i en liten stund. Och sånt hade du inte märkt om du hade varit inne i spelet istället för fps mätaren.

Medlem
Skrivet av Jonio:

Ljussabel, inte ”ljussvärd” ^^

I filmen kallas det 'Light saber' och 'saber' betyder inte sabel.
Ljussvärdet är inte heller alls representativt för en sabel (Som på engelska heter 'Sabre'), som är ett böjt huggvapen med endast en slipad sida/egg.

I filmerna kallas ljussvärdet även för 'Laser sword' och det borde fastsälla att det faktiskt handlar om ett svärd och inte en sabel.

Medlem

@Ahris:

Hur vet du att de säger saber och inte sabre?

Medlem

Är rätt säker på att det är endast Luke i den nya filmen som säger ”lasersword” och det tror jag är en liten flik av skaparen till just denna debatt bland nördarna

Medlem

@Ahris:
Saber = sabel. Sprid inte falsk info.
Se nedan.
Se på denna översättningen tex.
Samt Merriam-Webster, stor engelsk ordbok.

Skrivet av Jonio:

Är rätt säker på att det är endast Luke i den nya filmen som säger ”lasersword” och det tror jag är en liten flik av skaparen till just denna debatt bland nördarna

De nya filmerna är skrivna av folk med noll koll på Star Wars lore. Jag är inte förvånad de skrev "Laser sword" eftersom de har noll koll.

Quake-konnässsör

Fortfarande bättre ljussabelstrider än i Battlefront hahaha

Mja går går det inte att "stänga" av svärdet och inga ikoniska ljud så e den inte värd att testa.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Medlem
Skrivet av bleken:

@Newklear: var ju därför jag skrev lol nä kanske inte, för den skillnaden märker man.

Men är endån onödigt att ha igång den för folk gnäller när den dippar till typ 60fps i en liten stund. Och sånt hade du inte märkt om du hade varit inne i spelet istället för fps mätaren.

Dippar (och när det går upp igen) märks i många scenarion tydligt, vet inte varför du tror motsatsen. Att man vill se sin prestanda är inte bara för att kunna klaga över dipparna.

Skrivet av Makkapakka:

De nya filmerna är skrivna av folk med noll koll på Star Wars lore. Jag är inte förvånad de skrev "Laser sword" eftersom de har noll koll.

Vilket struntprat


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: så du kan utan fps mätaren märka att den sjunker ner på 70 eller 68 och märka kvalité skillnaden under den korta tiden!!! Applåder 👏 till din syn.

Personligen så tror jag att folk inte klagat såyclet på dps dippar i spel om dom inte haft den igån...

@Dunder: men om dipparna märks så tydligt så ser man ju en mätning av prestandan där, och då behövs ju inte fps mätaren (om man nu inte skriver loggar på den)


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sablar va gött!
Nu saknas bara Topgun modden så är spelet komplett.

Medlem
Skrivet av bleken:

@Newklear: så du kan utan fps mätaren märka att den sjunker ner på 70 eller 68 och märka kvalité skillnaden under den korta tiden!!! Applåder 👏 till din syn.

Personligen så tror jag att folk inte klagat såyclet på dps dippar i spel om dom inte haft den igån...

Ja, när det sjunker från 143 till 60 så märker man skillnad.

Tack, antar jag.

Skrivet av Snake Plissken:

@Newklear: men om dipparna märks så tydligt så ser man ju en mätning av prestandan där, och då behövs ju inte fps mätaren (om man nu inte skriver loggar på den)

Att det blir en dipp innebär inte att man kan avgöra storleken på dippen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

@Dunder: ok, förstår inte varför man ska avgöra storleken på en dipp faktiskt, gör ju inget för spelandet att veta storleken. Men alla är vi olika personer..

Och från 143 till 60, du har fan en super nice dator som håller den på stabila 143 i snitt, redigt nice, blir lite avis där..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@Makkapakka:
Hur bra koll hade originalmakarna då, när de döper hugg/skärverktyget med laserdrivning efter ett vapen med böjd och enkelsidig slipning? Snacka om noll koll.

Medlem

@bleken:
Varför går du inte och tittar ner i marken när det är AI i närheten då, då märker du inte att den är dålig.

Medlem

@Sabel1: De kan kalla det vad de vill - deras universum. Det är så mycket annat som inte är logiskt där ändå.

Samt: hur vet du det är laserdrivning? Det är bara ett antagande baserat på en kommentar i sista filmen (enda gången de nämner lasersword i filmerna).

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

@Newklear: ok, förstår inte varför man ska avgöra storleken på en dipp faktiskt, gör ju inget för spelandet att veta storleken. Men alla är vi olika personer..

Och från 143 till 60, du har fan en super nice dator som håller den på stabila 143 i snitt, redigt nice, blir lite avis där..

För att man vill veta vilken prestanda man har, och för att det kan vara kul att jämföra mellan olika områden, är två exempel. Extremt vanligt vid överklockning, t.ex.

Ja, den är väl okej, men eftersom det inte nämns något spel är ju siffrorna helt ointressanta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Sabel1: va?? Vad har AI beteende med att kolla ner i marken att göra?? Du vet vet väll om att AI beteende inte är om utseende??

Medlem

@Makkapakka: lasersword används åxå i episode 1 av en ung liten Anakin.. Och tror att Luke använder det i ett syfte hur fel folk har om Jedi runt om i galaxen då det snackas om Jedi och deras magi och lasersword. Han själv vet ju nog att det inte är ett lasersword.

12
Skriv svar