Monster Hunter World-tråden, frågor/hjälp/spelare/allmän diskussion

Medlem

@Zimpan: Tja Zimpan jag vill gärna joina FZ squaden. Psn id: fredge

Tråddemonen
Testpilot

@Vogs: Har accepterat din friend request, men kommer inte åt PS4an på några timmar. Men ska ordna det när vi båda är online vid ett tillfälle.

Medlem

Ngn som har tips på bra lurar? Testat sonys egna och de tappar ljudet ibland tycker jag. Lånat sonens Hyper X cloud 2 nu, men då kan man inte ändra volym och muta. Bra ljud på dem annars.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Ngn som har tips på bra lurar? Testat sonys egna och de tappar ljudet ibland tycker jag. Lånat sonens Hyper X cloud 2 nu, men då kan man inte ändra volym och muta. Bra ljud på dem annars.

Jag kör med Astro A50 Gen 3 och är mycket nöjd med dom. De har en väldigt smidig funktion för att mixa ljud/chatljud direkt på höger kåpa. Man får bara se till att man inte har basstationen skymd eller för långt ifrån. Mycket bra ljud i dem dessutom 😊

Medlem

Astro låter spännande men ser dyra ut. Skall kolla på dem idag.

Hör inte när andra voicechattar. Ser uppe i högra hörnet att de gör det, men hör dem inte. Nån idé vad det kan vara?
Hyper X cloud 2 lurarna ger kanonbra ljud ifrån sig. Särskilt om jag kör dem med usb-dongeln i (uppgraderat drivers för ps4 7.1). Irriterande med kabeln dock😁

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Astro låter spännande men ser dyra ut. Skall kolla på dem idag.

Hör inte när andra voicechattar. Ser uppe i högra hörnet att de gör det, men hör dem inte. Nån idé vad det kan vara?
Hyper X cloud 2 lurarna ger kanonbra ljud ifrån sig. Särskilt om jag kör dem med usb-dongeln i (uppgraderat drivers för ps4 7.1). Irriterande med kabeln dock😁

Är inte på långa vägar tekniskt men jag har lite fiffel när jag skall få mina siberia 840 (eller vad jag har) att funka.

Mitt problem: inget ljud alls. Varje gång. Måste gå in på settings(ps4 settings, ej spelet), devices och byta till tv och sen byta tillbaka till siberia. Då kommer ljudet.

Ditt problem: vet inte, men kanske går att göra något liknande som jag gör? Finns ju även nån device setting om man håller inne ps4-knappen på kontrollen.

Medlem

Fick till ljudet. Cloud 2 lurarna ger fantastiskt ljud med sladd i ps4. Inte lika bra till dosan men helt ok.
Blir mer å mer förälskad i spelat. Spelar verkligen i min egen takt. Förmodligen för långsamt gör de allra flesta, men jag njuter verkligen. Jag som dissade spelet efter demot🤓

Medlem
Medlem
Skrivet av Govein:

Är inte på långa vägar tekniskt men jag har lite fiffel när jag skall få mina siberia 840 (eller vad jag har) att funka.

Mitt problem: inget ljud alls. Varje gång. Måste gå in på settings(ps4 settings, ej spelet), devices och byta till tv och sen byta tillbaka till siberia. Då kommer ljudet.

Ditt problem: vet inte, men kanske går att göra något liknande som jag gör? Finns ju även nån device setting om man håller inne ps4-knappen på kontrollen.

Du kan ju kolla den här videon och se om du har kopplat och ställt in det rätt i PS4an, https://www.youtube.com/watch?v=IJdmQkb2cPk. Vet att jag hade liknande problem med mitt Astro men det var jag som inte hade gjort rätt inställningar i PS4an.

Medlem
Medlem

@Zimpan: Hur är det med squaden?
Finns den? Fanns det plats för en till?
Eller är det bara å köra på med de man hittar online?

Tråddemonen
Testpilot

@ThaSchakal: Ja juste, ja det finns plats. Jag måste bara komma online vid ett tillfälle som funkar. Har nämligen inte rört min ps4 på flera dagar.

Medlem

Har folket slutat spela eller vi är bara inaktiva här nu?
Tar gärna emot en invite (PSN: HampeSlampe) om det finns folk som vill spela

Medlem

Fick äntligen platinum för 2 dagar sedan, tog runt 520timmar...
Nu har jag lagt spelet på hyllan till PC releasen tror jag, skönt att spela något annat nu:D

Medlem

@Gaara: Jag sitter också och jagar platinum just nu. Har du något "sunt" tips på hur en kan få golden crowns? Känns som alla på internet säger olika men att investigations med få fainths och lite time ger större utdelning? Eller har jag fel?

Medlem

Har själv precis gått över till Gunlance som vapen och har nästan fått ihop den gear som rekommenderas, tycker fortfarande spelet är riktigt roligt! Spelat mellan 60-70 h skulle jag tro.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

@Gaara: vad innebär platinum? Att du gjort allt?

Medlem

@Kvarn: Vilket gear skulle du/ni säga är bäst?
Spelar charge blade och har svårt att hitta ett annat vapen som matchar det.

Spelar i otroligt långsamt tempo. Gör investigations å samlar på mig en massa material. Förmodligen spelar jag inte optimalt, men kul har jag.
Dock svårt hitta material till att uppgradera vapen tycker jag😁

Medlem

@ThaSchakal: jag googlade efter de, det finns folk som är så mycket mer insatta än vad jag är som har koll på detta. Tror du har fastnat lite, efter ett tag så finns inte meterials som du behöver för du har inte kommit dit i rank än vilket du får av att köra main q.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ska beställa ett ps4 till helgen samt monster hunter har inte spelat på playstation sen första konsolen kom ut 96.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Tråddemonen
Testpilot

@Govein: Platinum innebär att alla Trophies eller även såkallad achievements har uppnåtts inom spelet på Playstation 4.

Tråddemonen
Testpilot

@magma: Hoppa på tåget bara! De arga monsterkonduktörerna lär slänga av dig från tåget ett antal gånger, men då är det bara att kalla på hjälp via SOS eller här på tråden. Hör av dig om du vill komma med i FZ squaden, det kan ta några dagar innan jag lyckas att skicka en invite då jobbet ofta kommer i vägen.

Ber om ursäkt till övriga som ännu inte har fått en invite, det har varit ganska hektiskt på jobbet de senare dagarna.

Medlem
Skrivet av Stumpen:

@Gaara: Jag sitter också och jagar platinum just nu. Har du något "sunt" tips på hur en kan få golden crowns? Känns som alla på internet säger olika men att investigations med få fainths och lite time ger större utdelning? Eller har jag fel?

Försök fixa Elder Dragons först då jag misstänker att de inte kommer vara med på de här event questarna då man dödar 4-5monster i en zone med högre chans för crowns. Sen kan du hålla koll på "event calender" för att se när de här events kommer med lätta crowns om du inte vill "jobba så hårt/lägga ner så mycket timmar"

Jag körde i slutet enbart investigations som hade minst 1silver och 1 guild reward, ju fler desto bättre. De brukade ha 3 eller 5 försök, de där investigations med 8 försök är skräp de har bara brons och silver i reward, bara deleta dem direkt. Får du slut på investigations för det monster du jagar kan det vara najs att ha en annan med stor reward i samma zone då kan man ju kolla om din mob är med där o sen bara "return from quest" när du är klar. Greater hunts eller va de heter (de där man dödar 2-3monster) verkade ge bättre utdelning för mig.

Vissa monster är lättare än andra att sig se storleken på, du tjänar enormt med tid på att lämna en quest om du kan se att monstret inte är stort eller litet nog.

Få fainths och lite time är inget jag tänkte så mycket på, jag kollade som sagt efter silver/gold rewards.

Tråddemonen
Testpilot

Nu är det dags igen!

Medlem

@Zimpan: finns det nån aktiv squad lr så numera? Kommer nytt tjosan monster på torsdag, verkar vara en 16 man raid typ!

Tråddemonen
Testpilot

@oxarion: Var inne häromdagen, då var det folk online. Men vill du ha en invite så lägg till mig på PSN "Still-Alive". Ska försöka invitea dig när jag har tid vid PS4an. Du får skicka iväg ett meddelande, om jag inte svarar så är det nog fästmön som kollar på netflix på PS4an.

Tråddemonen
Testpilot

Ny Elder dragon på G!

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Medlem

Har själv köpt Iceborne redan men tycker att det är lite tråkigt att inte FZ, Gamereactor eller annan svensk spelmedia recenserat det när det säkerligen finns yngre spelare som håller sig till dessa sidor och expansionen verkar vara löjligt bra samt stor som ett medelstort spel

Skriv svar