Senaste ryktet kring GTA 6: Tillbaka till Vice City

Robot
Senaste ryktet kring GTA 6: Tillbaka till Vice City

Kan också få en kvinnlig huvudkaraktär.

#grand-theft-auto, #gta-vi, #project-americas


Medlem

Låter fantastiskt! Men det lär väl mest bli online och MP. Jag fattar att det ger mest pengar, men varför fick inte 5:an några SP DLC:s? Riktigt besviken på det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det skulle ju inte vara en stor överraskning om Rockstar bekräftade det. De har ju redan avverkat Liberty City och Los Santos i del 4 och 5. T.o.m jag skulle våga satsa en hundralapp på Vice City i GTA6.

Medlem

Ge mig en kvinnlig version av Trevor annars kan dom gärna skippa det alternativet.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Är kanske i minoritet men jag ser mycket hellre ett mer seriöst GTA i samma anda som fyran. Femman blev för mycket av allt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Tycker också det gärna får ha en seriös underton. Och de får inte glömma att ge poäng för om man gör extrema hopp med fordonen!

Men 3-4 år? Herre gud.

Medlem

Vet inte om jag har lust att lira som en kvinnlig tungt kriminell huvudperson dock. I GTA spelen vill jag lira som råbarkad snubbe. De lyckades dock bra med Elizabeta i GTA 4 som man gjorde jobb åt. Hon som bäckna cola.
Ska man behöva vänta 3-4 år till på nästa GTA är det fan skandal. Då är det alltså 8-9 år sedan GTA 5 kom. Det blir en trevlig väntan...

Skrivet av Gustav Höglund:

Är kanske i minoritet men jag ser mycket hellre ett mer seriöst GTA i samma anda som fyran. Femman blev för mycket av allt.

I agree. GTA 4 är det bästa R* har gjort med den mörkare, seriösare tonen och den fantastiska körkänslan på bilar och motorcyklar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

den fantastiska körkänslan på bilar och motorcyklar.

Haha! Skämtar du?!

Medlem

@Loxus: bättre körkänsla än 5an. Det kanske inte är realistisk körkänsla, men bra mer realistisk än 5an.

Jag tummar förresten upp för en kvinnlig version av Trevor! Lätt bästa karaktären i hela gta serien!

Medlem

Hoppas att rockstar ta med samma körkänslan som i 5:an så inte de förstör så de blir som i 4:an, bilar som sväva i luften. Ser framemot 6:an och Vice city tema grafiken dessutom också.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Vore nice om de lät folk skräddarsy bilkörningen efter egen smak. Kanske till o med modda bilarna så att de kan köras på annorlunda vis.

Medlem

Jag hoppas också på samma körkänsla som i fyran. Där hade de åtminstone lite tyngd gentemot hur det är i femman, där väger de typ 10 kg och ingen känsla alls.

Medlem

Gäller att vara PK i sviterna av metoo och allt sånt. Antar att lika = lika och man kan gå på chipn'dales och ligga med giggolos etc, annars är det ju könsdiskriminering.

Avstängd
Skrivet av Propy:

Låter fantastiskt! Men det lär väl mest bli online och MP. Jag fattar att det ger mest pengar, men varför fick inte 5:an några SP DLC:s? Riktigt besviken på det.

Ja jag spelade bara 5:an singeplayer. Storyn var bra och innehållsrik, var en riktig besvikelse att dom inte släppte ett par SP expansioner.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Laddade ner GTA 4 häromdagen.

Till min förvåning, tyckte jag att fysiken och lite annat var bättre än i 5an. Förutom att bilarna svängde som båtar så kändes körningen tyngre och faktiskt lite mer realistisk men ändå inte.

Kollade på en youtube video där man jämförde 4an och 5an.

4an vann.

Jag hoppas att de tar det bästa ifrån 4an och 5an, implementerar det i 6an OCH ger spelet en mörk allvarlig ton.

5an fick mig aldrig att känna något för grabbarna grus medans 4an fick mig att känna med Niko. (Roman! NOOO!)


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@Jaxalot: Mm, många detaljer är bättre gjorda i 4:an. Finns liknande jämförelser som visar på samma skillnader i Mafia 2 vs Mafia 3.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Laddade ner GTA 4 häromdagen.

Till min förvåning, tyckte jag att fysiken och lite annat var bättre än i 5an. Förutom att bilarna svängde som båtar så kändes körningen tyngre och faktiskt lite mer realistisk men ändå inte.

Kollade på en youtube video där man jämförde 4an och 5an.

4an vann.

Jag hoppas att de tar det bästa ifrån 4an och 5an, implementerar det i 6an OCH ger spelet en mörk allvarlig ton.

5an fick mig aldrig att känna något för grabbarna grus medans 4an fick mig att känna med Niko. (Roman! NOOO!)

Mörk och allvarlig ton i Vice City blir nog svårt

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Loxus:

Mörk och allvarlig ton i Vice City blir nog svårt

För min del får det gärna vara hur pulver- och neonstinn stämning som helst, så länge det inte blir Michael Bay-filmer av varje uppdrag. Gillade fyran betydligt mer än femman på den fronten.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Haha! Skämtar du?!

Nej verkligen inte, jag älskar känslan R* fick till med den mera tunga styrningen på bilar o hojarna. GTA 5 är bilarna ok som bäst och motorcyklarna katastrofala att köra. Ingen tyngd alls eller nöje att styra. De enda fordonen som funkar o köra för egen del är 70 tals jänkarna som har lite mera sladd i sig.

Jag önskar att R* gör som likt Mafia spelen har, att låta spelaren ställa in "Arcade--GTA 5" eller "Simulation--GTA 4" i deras kommande spel (GTA 6) så kan de göra båda lägren nöjda. Detta i Single Player storyn så klart. Multi-P skulle ju inte funka.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja jag spelade bara 5:an singeplayer. Storyn var bra och innehållsrik, var en riktig besvikelse att dom inte släppte ett par SP expansioner.

Framförallt eftersom The Ballad of gay Tony var t o m bättre än huvudstoryn. Sanslöst rolig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ser framemot sexan, men hoppas att de satsar mera på singleplayer och släpper expansioner. Det var intressant att uppleva Liberty City ur andra vinklar i TLaD och TBoGT. Online bryr jag mig inte om och jag tycker nästan bättre om online i GTA 4, bara köra omkring i freeroam utan att behöva bry sig om något annat.

På tal om bilfysiken i GTA 4 jämfört med GTA 5:
Min åsikt är ganska delad. Bilarna i GTA 4 känns som båtar, men har tyngd. I GTA 5 väger de ingenting (känns fånigt i stora hoppar då bilen flyger långt och är styrbar), men å andra sidan tycker jag att själva styrningen känns bättre.
Men kanske fyran ändå vinner.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Vilket spel som har bäst bilfysik kan ju diskuteras i evigheter, men personligen föredrar jag nog den lekfulla arkadigheten i GTA5 före den misslyckade realismen i GTA4. Med misslyckad realism menar jag att de verkar siktat på en mer realistisk bilfysik men inte direkt träffat målet.

Plus att femman har överlägset bäst känsla i skjutandet, när man väl lämnar bilen och plockar fram sina vapen.

Medlem

För att inte tala om hur mycket mer man kan ramponera en bil i IV jämfört med V där de har gjort mittendelen av fordonen som att de var tillverkade av diamant, går endast att göra små bucklor och repor medan i IV kan man totalt knyckla ihop fordonen.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Framförallt eftersom The Ballad of gay Tony var t o m bättre än huvudstoryn. Sanslöst rolig.

Detta påminner mig om att jag inte spelat varken TBOGT eller TLAD! Ska man vänta 5-10 år på remaster till nästa Playstation eller starta igång PS3 igen är frågan..

Medlem

Hoppas verkligen det blir Vice City. Om inte 6:an så kanske nästa spel.

Medlem

Tänker mig att en spelbar karaktär i stil med Elizabeta torres från GTA IV hade passat väldigt bra in på temat. Hade gärna sett mer av mörkret i GTA IV igen också, tänker mig ett glättigt Vice City med neon och vita kostymer på ytan och jävligt skitigt under den, vore fint. Helst fokus på SP igen också.

Medlem

Om det är sant, yes! Drömscenariot för mig är 80-tal & att huvudkaraktären är korrupt polis. Får väl hoppas!

Medlem

@Loxus: Måste hålla med Cartman. Det var väldigt bra i GTA IV med körkänslan. Man behöver inte ens tänka när man spelar GTA V vilket fordon det än handlar om. Nedskalad fysik och väldigt identitetslös design och inget bra intryck av hur AI:n verkar. Väldigt ytligt spel och för mycket av allt. Soft-body fysiken var så mycket bättre i GTA IV tycker jag också. Även över hur människor reagerade då något hände. Finns tyvärr absolut ingen utmaning med GTA V.

Medlem

@Loxus: nu menar jag inte Hannibal mörker.

Utan lite mer dramatik som Mafia 1 eller 2 fast i gta anda. Gillade hur gta 4 gjorde.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@Nioreh: exakt. Mafia 2 slog 3 med hästlängder. Gillade dock hur npcer kasta sig när de blev skjutna.


signatur

Ordo Ab Chao

12
Skriv svar