Calles första intryck av Build-motorspelet Ion Maiden

Robot
Calles första intryck av Build-motorspelet Ion Maiden

Spring till kullarna! Det här var ju riktigt roligt.

#ion-maiden


Medlem

Skulle du säga att detta är bättre än dusk och strafe? Funderar på att stödja detta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers

Mycket bättre!


signatur
Medlem

Såg riktigt nice ut. Gillar speciellt hur du skjuter på allt av glas för att se om det går sönder, och hur du springer fram till random texturer på väggen för att undersöka om det är en knapp. Det är ju två tecken på en bra old school fps.

Jag kommer troligtvis att köpa det när det är färdigt.

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle du säga att detta är bättre än dusk och strafe? Funderar på att stödja detta

Jag har bara testat Strafe av de här spelen, och det var efter den stora uppdateringen som släpptes efter release. Kort sagt, Strafe är tråkigt. Det kändes poänglöst och själva striderna och banorna var aldrig roliga. Dessutom var spelet så jäkla fokuserat kring brist på vapen/ammunition, vilket känns helt bakvänt i en old-school shooter.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mycket bättre!

Så du tyckte inte om Dusk så mycket eller? Jag har hört ganska mycket gott om det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Såg riktigt nice ut. Gillar speciellt hur du skjuter på allt av glas för att se om det går sönder, och hur du springer fram till random texturer på väggen för att undersöka om det är en knapp. Det är ju två tecken på en bra old school fps.

Jag kommer troligtvis att köpa det när det är färdigt.

Haha, man föll in i de gamla vanorna oväntat snabbt.

Skrivet av Rafner:

Jag har bara testat Strafe av de här spelen, och det var efter den stora uppdateringen som släpptes efter release. Kort sagt, Strafe är tråkigt. Det kändes poänglöst och själva striderna och banorna var aldrig roliga. Dessutom var spelet så jäkla fokuserat kring brist på vapen/ammunition, vilket känns helt bakvänt i en old-school shooter.

Så du tyckte inte om Dusk så mycket eller? Jag har hört ganska mycket gott om det.

Näe, tyckte Dusk var trist. Med handen på hjärtat var ju Duke 3D en klart bättre singleplayerupplevelse än Quake någonsin varit.


signatur
Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Kul att du klarade bossen där på slutet, synd att ingen som såg det live backseatade och sa att du hade 5 portabla hälso kit med dig

Spelade det själv en stund, men oavsett vilken grafik inställning jag tog så flöt det inte bra på min dator så returnerade det, får la se när det är klart om de får spelet att flyta bättre på äldre maskiner.

Medlem

Gött, själv fastnade jag för länge i arcadspelet Doom i Wolfenstein II... Är något visst med det enkla.


signatur

- pixelfantast

Skägg.
10 Chambers

@Devan: Haha, såg den där ikonen, men var för uppslukad för att orka kolla vilken knapp. Sen glömde jag bort det när raketerna började hagla.


signatur
Medlem

Man blir nyfiken, men jag väntat tills det släpps.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Den väsentliga frågan är ju ändå, körde du på Heart of Darkness?

Skämt åsido, men hur var prestandan och hur fungerade kontrollerna? Det ser ju ut att fungera och flyta på smidigt men har hört en del om musrörelser och build motorn inte kommer riktigt bra överens alltid.


signatur

Nämen!

ELF
Medlem

Älskar att de har rotat fram Duke 3D motorn och hotat till den lite lätt. Ser riktigt snyggt och härligt ut detta. Kommer verkligen bli ett köp.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Den väsentliga frågan är ju ändå, körde du på Heart of Darkness?

Skämt åsido, men hur var prestandan och hur fungerade kontrollerna? Det ser ju ut att fungera och flyta på smidigt men har hört en del om musrörelser och build motorn inte kommer riktigt bra överens alltid.

Körde det på en burk med 1070-kort, så ing som helat problem med prestanda och kontrollerna kändes tighta!

Skrivet av ELF:

Älskar att de har rotat fram Duke 3D motorn och hotat till den lite lätt. Ser riktigt snyggt och härligt ut detta. Kommer verkligen bli ett köp.

Vad jag förstått baseras detta på EDuke32, en opensource-vidareutveckling av klassiska Build-motorn.


signatur
ELF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad jag förstått baseras detta på EDuke32, en opensource-vidareutveckling av klassiska Build-motorn.

Hittar ingen info om det på varken EDuke32 eller 3D Realms sida eller forum. Har förvisso inte sökt allt för noggrant, men enligt Wikipedia så är det som du skriver.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ion_Maiden

Är förövrigt första gången jag hör talas om EDuke32. Låter som en riktigt trevlig mordenisering av Build motorn utan att förstöra original känslan allt för mycket.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar