Hatiska kommentarer leder till ban i Rainbow Six: Siege

Robot
Hatiska kommentarer leder till ban i Rainbow Six: Siege

Bete dig schysst eller bli avstängd. Ubisoft tar tag i hatet.

#rainbow-six-siege, #ubisoft


Medlem

Hur funkar sådant här med röstchat? Har den alltid avstängd i spelet för att folk från Frankrike håller på att skrika, men ändå, sitter Ubisoft och lyssnar med tolkar?

Edit: Om det nu behövs tolkar dvs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Inaktiv

Tycker all form av "abuse" bör leda till ban.
Men oförskämda, obscena, vulgära, etiskt kränkande uttalanden? Kom igen, lite roligt måste man väl få ha?

Redaktör
Skrivet av anon_306295:

Tycker all form av "abuse" bör leda till ban.
Men oförskämda, obscena, vulgära, etiskt kränkande uttalanden? Kom igen, lite roligt måste man väl få ha?

Det får du. Bara att välja rätt plats, vilket Rainbow Six: Siege inte är.


signatur
Medlem

Kommer fortfarande att kalla folk "satans fiskpåse" och liknande om dom springer ut och spawnskjuter mig i huvudet. Får väl ta bannhammaren som en man!

Medlem

Var går gränsen för vad de anser vara olämpligt språkbruk då? Om de kommer vara 100% politiskt korrekta kan ju inte ens folk skämta med varandra utan att bli bannade.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Tycker det är rätt fånigt hur lättkränkta många är att dom inte tål små-skit som kastas i multiplayer spel (eller andra ställen för den delen). Du behöver inte ens svära för att folk hoppar direkt på vad för report-knapp som existerar i diverse spel. Räcker med att öht vara negativ på minsta lilla sätt, även om det är konstruktiv kritik. Folk bara inte tål något längre.

Skillnad är dock när det tas för långt, så som hot mm.
Men att inte tåla lite svärord? Löjligt.

Medlem

@Hipshot:

Unisoft klarar sig nog bra utan franska tolkar


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bra! har stängt av chatten tack vare de giftiga orginalen

Medlem
Skrivet av Metroid:

Var går gränsen för vad de anser vara olämpligt språkbruk då? Om de kommer vara 100% politiskt korrekta kan ju inte ens folk skämta med varandra utan att bli bannade.

antar de menar typ som ett exempel. du gör inte som idioten säger i matchen o när du dör säger han "fucking noob, fucking idiot" o sedan försöker kicka dig för att du körde på din egna "instinkt" eftersom attityden på individen är på tok för seriös. Tycker de känns helt ok att eventuellt banna såna människor. Detta är en spekulation bara tho så vi får se ;D

KoP
Medlem

Perm ban direkt för all form av otrevligt beteende så kanske folk lär sig att det inte är ok att bete sig som rövhattar online.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Var går gränsen för vad de anser vara olämpligt språkbruk då? Om de kommer vara 100% politiskt korrekta kan ju inte ens folk skämta med varandra utan att bli bannade.

"Följande gäller: säg inte saker som är olagliga, skadliga, hotfulla, oförskämda, obscena, vulgära, ärekränkande, hatiska, rasistiska, sexistiska, etiskt kränkande eller trakasserande."

Där. Exakt där går gränsen.


signatur

#PCMR

Redaktör
Skrivet av Metroid:

Var går gränsen för vad de anser vara olämpligt språkbruk då? Om de kommer vara 100% politiskt korrekta kan ju inte ens folk skämta med varandra utan att bli bannade.

Verkar handla om bedömning från fall till fall, vilket känns klokt. Inte nödvändigtvis rättvist ur någon juridisk mening, men å andra sidan - låter man bli att gapa och svära är man safe. Rätt enkelt.

"We will be tracking the frequency at which language that violates the Code of Conduct is used by individual players, and will apply the appropriate ban on a case-by-case basis.

The type of language we will be taking action against is outlined in the following section of the Code of Conduct:

“Any language or content deemed illegal, dangerous, threatening, abusive, obscene, vulgar, defamatory, hateful, racist, sexist, ethically offensive or constituting harassment is forbidden.”


signatur
ELF
Medlem

Kan behövas i Rocket League. Där beklagas det onödigt mycket och vulgärt i chatten ganska ofta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Soolar:

"Följande gäller: säg inte saker som är olagliga, skadliga, hotfulla, oförskämda, obscena, vulgära, ärekränkande, hatiska, rasistiska, sexistiska, etiskt kränkande eller trakasserande."

Där. Exakt där går gränsen.

Det är svårt att säga att gränsen går exakt där, då flera av dom där sakerna är subjektiva. (Vilket har varit på tapeten flera gånger tidigare, både i spelvärlden och till exempel forum eller nyhetskommentarer och liknande.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vilket trams, fast alla vill ju ha sina skyddande bubblor idag så man blir ju inte förvånad.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vilket trams, fast alla vill ju ha sina skyddande bubblor idag så man blir ju inte förvånad.

Föredrar att lyssna på folk som är inte är onödigt otrevliga. Så är det för de flesta människor. Så då är det fint att det finns spelmiljöer där det är möjligt. Fortfarande fritt fram att vara en verbal idiot, men knappast något du kan kräva av speltillverkare att ge dig en plattform för eller?

Medlem
Skrivet av Soolar:

"Följande gäller: säg inte saker som är olagliga, skadliga, hotfulla, oförskämda, obscena, vulgära, ärekränkande, hatiska, rasistiska, sexistiska, etiskt kränkande eller trakasserande."

Där. Exakt där går gränsen.

Jo, jag har läst inlägget, men det är ju en definitionsfråga vad som är skadligt, hotfullt eller oförskämt. Alla har olika toleransnivåer och varierande sätt att skämta på. Vad som är harmlöst i mina ögon kan vara mycket kränkande för någon annan.

Skrivet av Tomas Helenius:

Verkar handla om bedömning från fall till fall, vilket känns klokt. Inte nödvändigtvis rättvist ur någon juridisk mening, men å andra sidan - låter man bli att gapa och svära är man safe. Rätt enkelt.

"We will be tracking the frequency at which language that violates the Code of Conduct is used by individual players, and will apply the appropriate ban on a case-by-case basis.

The type of language we will be taking action against is outlined in the following section of the Code of Conduct:

“Any language or content deemed illegal, dangerous, threatening, abusive, obscene, vulgar, defamatory, hateful, racist, sexist, ethically offensive or constituting harassment is forbidden.”

Det känns som det kommer bli svårt att definiera vad som kan uppfattas som kränkande. På vissa spelservrar där jag är stammis finns det en viss jargong som förmodligen skulle uppfattas som elakt för vissa spelare, men allihop gör det med glimten i ögat.

Man måste ju kunna skämta med folk också, även om det är lite uppkäftigt. Samtidigt är det såklart positivt att de försöker göra något åt alla som trakasserar andra spelare och är allmäna rövtroll.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Föredrar att lyssna på folk som är inte är onödigt otrevliga. Så är det för de flesta människor. Så då är det fint att det finns spelmiljöer där det är möjligt. Fortfarande fritt fram att vara en verbal idiot, men knappast något du kan kräva av speltillverkare att ge dig en plattform för eller?

Samma här, därför använder jag mig av funktioner så som "Block communication" för enskilda individer i exempelvis CS:GO. Tar knappt fem sekunder och är betydligt smidigare än att tvinga alla spelare att låtsas som att medspelarna är 5-åringar för att inte bli bannade över någon fransmans arbiträra uppfattning av vad som är olämpligt.

Medlem

Fattade fortfarande inte det där med voice chat, men det kanske inte är ett problem?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vilket trams, fast alla vill ju ha sina skyddande bubblor idag så man blir ju inte förvånad.

Det tramsiga är att företag ska behöva bygga skyddande bubblor för att en så stor del folk har dålig impulskontroll och inte kan låta bli att spy galla över folk efter minsta lilla motgång. Att lägga ansvaret på mottagaren istället för avsändaren är dessutom både ologiskt och fegt. Du är ansvarig för ditt beteende, inte andra.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Det tramsiga är att företag ska behöva bygga skyddande bubblor för att en så stor del folk har dålig impulskontroll och inte kan låta bli att spy galla över folk efter minsta lilla motgång. Att lägga ansvaret på mottagaren istället för avsändaren är dessutom både ologiskt och fegt. Du är ansvarig för ditt beteende, inte andra.

Du är ansvarig över vad du blir förolämpad av. Spelar jag ett spel med högre åldersgräns har jag ingen som helst anledning att gå på äggskal med silkesvantar i kommunikationen. Ser inte hur det är vare sig ologiskt eller fegt att låta användarna forma och filtrera innehållet själva snarare än att massbanna mängder av konsumenter baserat på den lättkränkta minoriteten.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Du är ansvarig över vad du blir förolämpad av. Spelar jag ett spel med högre åldersgräns har jag ingen som helst anledning att gå på äggskal med silkesvantar i kommunikationen. Ser inte hur det är vare sig ologiskt eller fegt att låta användarna forma och filtrera innehållet själva snarare än att massbanna mängder av konsumenter baserat på den lättkränkta minoriteten.

Du fokuserar fortfarande på mottagaren. Om jag slår dig så är inte frågan om du kan ta smällen eller inte. Avsändaren är ansvarig för sitt beteende och därför är mottagaren totalt irrelevant. Som argument är mottagarens reaktion ologiskt och därmed irrelevant.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Du fokuserar fortfarande på mottagaren. Om jag slår dig så är inte frågan om du kan ta smällen eller inte. Avsändaren är ansvarig för sitt beteende och därför är mottagaren totalt irrelevant. Som argument är mottagarens reaktion ologiskt och därmed irrelevant.

Varför försöker du likställa ord med våld? Spelar jag som en idiot och blir kallad idiot är det upp till mig hur jag reagerar på det. På samma sätt är det upp till mig hur kränkt jag blir av hård jargong i ett spel för vuxna. Är väl självklart att situationen är annorlunda i ditt exempel med misshandel, håll dig till ämnet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför försöker du likställa ord med våld? Spelar jag som en idiot och blir kallad idiot är det upp till mig hur jag reagerar på det. På samma sätt är det upp till mig hur kränkt jag blir av hård jargong i ett spel för vuxna. Är väl självklart att situationen är annorlunda i ditt exempel med misshandel, håll dig till ämnet.

Jag likställer ingenting. Det var en liknelse för att påvisa den bakomliggande principen. Inte svårt att förstå och helt till ämnet. Bra försök att attackera argumentet istället för att möta det. Och om du nu ska envisas med att fokusera på mottagarens reaktion, trots logisk irrelevans, istället för avsändaren så tänk åtminstone på hur du påverkar dem istället för hur de påverkar dig. Nu låter jag kanske som en gammal gubbe men hyfs och fason handlar inte om dig. Det handlar om andra. Något som folk verkar ha glömt i dagens egocentrerade samhälle.

Medlem

Ähh stäng av dom från att chatta eller använda VOIP i 1 månad åt gången

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

Du är ansvarig över vad du blir förolämpad av. Spelar jag ett spel med högre åldersgräns har jag ingen som helst anledning att gå på äggskal med silkesvantar i kommunikationen. Ser inte hur det är vare sig ologiskt eller fegt att låta användarna forma och filtrera innehållet själva snarare än att massbanna mängder av konsumenter baserat på den lättkränkta minoriteten.

Är man orolig över att det kommer påverka en så bör man se över hur man faktiskt beter sig med sina vänner. Grabbigheten och skämt som anses vara helt harmlösa i grabbig miljö har ju byggt upp hela det exkluderande spelcommunityt.

Jag har ju själv varit en sån person, och nu när jag ser tillbaka på det så var ju även jag en del av det problemet.

1
Skriv svar