Diablo III på väg till Switch, enligt källor

Robot
Diablo III på väg till Switch, enligt källor

Blir i så fall sjunde formatet för Blizzards klickiga actionrollspel.

#blizzard-entertainment, #diablo, #diablo-3, #switch


Medlem

Hahaha hur mycket ska dom mjölka skit spelet som är Diablo III? Kan dom inte börja fokusera på det fansen vill ha ist? T.ex. WC4 eller Diablo 4? Eller iaf en remaster av diablo 2 eller WC3?

Medlem

D3 passade fint tilm konsoll, har nog spelat det mer där än på pcn.

Medlem
Skrivet av Welo:

Hahaha hur mycket ska dom mjölka skit spelet som är Diablo III? Kan dom inte börja fokusera på det fansen vill ha ist? T.ex. WC4 eller Diablo 4? Eller iaf en remaster av diablo 2 eller WC3?

Min amatörmässiga gissning är att de har flera utvecklingsteam. De som portar till Switch är nog inte samma som filar på Diablo 4..

Jag tror D3 skulle sälja ganska bra på Switchen och mycket av utvecklingen spelmekaniskt är ju redan gjord på andra konsoller.

Geeks Gaming
Skrivet av Welo:

Hahaha hur mycket ska dom mjölka skit spelet som är Diablo III? Kan dom inte börja fokusera på det fansen vill ha ist? T.ex. WC4 eller Diablo 4? Eller iaf en remaster av diablo 2 eller WC3?

Känns som om att en diablo 2 remaster hade hamnat lite ”half life 3- syndromet”, dvs med en så stor skara hängivna fans blir det fel hur man än gör.
Diablo 3 är inte mitt favoritspel men att kalla det ”skit” är nog något överdrivet med tanke på försäljningsiffrorna och betygen det fått (efter expansionerna)

Gnällkuk
Skrivet av Welo:

Hahaha hur mycket ska dom mjölka skit spelet som är Diablo III? Kan dom inte börja fokusera på det fansen vill ha ist? T.ex. WC4 eller Diablo 4? Eller iaf en remaster av diablo 2 eller WC3?

Skitspel var det innan expansionen kom, helt annat spel idag. Spelar det själv fortfarande till och från och började kötta en ny säsong i fredags. Tycker fortfarande det är klart underhållande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan man spela som Zelda?

Medlem

Shut up and take my money!!!

Gen
Medlem
Skrivet av Welo:

Hahaha hur mycket ska dom mjölka skit spelet som är Diablo III? Kan dom inte börja fokusera på det fansen vill ha ist? T.ex. WC4 eller Diablo 4? Eller iaf en remaster av diablo 2 eller WC3?

Kan nog gissa att Nintendo lockat dem med en påse pengar för att göra denna portning samt då öppna dörrarna för framtida portningar av andra spel, tex Overwatch

Medlem

Skulle vara grymt att spela Diablo 3 på switchen!

Medlem

@Welo:
Spelet är så nerdummat att det passar bra på surfplattor och mobiltelefoner och det var nog det som tänkte på när dom utvecklade spelet. Därför passar den bra på switchen att ta med sig på dass eller när man vill spela något enklare på bussen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

D3 på switchen hade vart riktigt coolt å allt annat än RoS och Necro-pack hade vart flopp om det inte innehåller det.

Däremot så hade det ju pratats om att BLizzard har sökt folk till ett "nytt" Diablo. Alla hoppas vi ju på ett Diablo 4 men tyvärr kan det nog lika gärna vara detta som det har rört sig om hela tiden, och det är en besvikelse.

Medlem

Med risk för att låta negativ, men det känns som det lanseras fler retro-titlar till Switch än nya!

Känns som de flesta större 3:e partstillverkare av spel undviker Switch. Det har gått ett år nu och det enda av vikt som finns är Mario Odyssey, samt Zelda TBOW och Mario Kart 8 Deluxe och de två sista går att spela på Wii U med väldigt minimala skillnader!

Vet inte om man verkligen kan kalla Switch för en succé om man bara tittar på försäljningssiffror.

Wii U sålde onormalt dåligt, och Switch kanske bara säljer normalbra vs Wii U, men Switch en succe vs Wii U i försäljningssiffror!

Medlem

Har utvecklarna inte redan nekat att det är sant?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd

Kan inte tänka mig att det hade varit kul att lira på switch, måste vara oerhört begränsat.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Med risk för att låta negativ, men det känns som det lanseras fler retro-titlar till Switch än nya!

Känns som de flesta större 3:e partstillverkare av spel undviker Switch. Det har gått ett år nu och det enda av vikt som finns är Mario Odyssey, samt Zelda TBOW och Mario Kart 8 Deluxe och de två sista går att spela på Wii U med väldigt minimala skillnader!

Vet inte om man verkligen kan kalla Switch för en succé om man bara tittar på försäljningssiffror.

Wii U sålde onormalt dåligt, och Switch kanske bara säljer normalbra vs Wii U, men Switch en succe vs Wii U i försäljningssiffror!

Fast är det inte så att för perioden som switch varit ute så har det sålt bättre än vad xbox1 och ps4 gjorde under samma längd? Dessutom finns det mycket fler bra spel än dom du nämner. Finns många mindre spel för 100-250 kr som är roliga. Kvalitet framför kvantitet.

Medlem
Skrivet av dummle112:

Fast är det inte så att för perioden som switch varit ute så har det sålt bättre än vad xbox1 och ps4 gjorde under samma längd? Dessutom finns det mycket fler bra spel än dom du nämner. Finns många mindre spel för 100-250 kr som är roliga. Kvalitet framför kvantitet.

Jepp Switch sålde bättre än xb1 och ps4 under sitt första år. Det finns naturligtvis många bra spel men nu pratar jag om stora titlar som den breda massan känner till. Det är ju ett par Nintendotitlar på g. Men jag tycker det har varit väldigt många retrotitlar som släppts vs nya stora titlar.

Undrar vad som skulle hända om Microsoft eller Sony släppte någon motsvarighet till Switch, kanske en ny PS Vita från Sony vore nått.

Jag skaffade en Switch vid årsskiftet men jag har väldigt blandade åsikter om den, kan inte säga att det är någon wow faktor precis. Hoppas iaf det kommer nya versioner av Switch framöver.

Medlem

Ja D3 kommer nog inte till Switchen enligt dom själva iaf. Och man ska nog aldrig förvänta sig att en 1 år ny konsol mättar alla ens behov om man är en riktig gamer. Ha alltid 2 eller flera konsoler och räcker inte det. Så spela också på PC padda och mobil. Känns alla spel som kommer fortfarande ointressanta sök dej då till andra hobbys.

Medlem

Switch ser bättre o bättre ut, få spel har jag spelat i över 8000timmar, Diablo 3 är ett av dem. Ett spel väl värt varenda krona, så mycket bättre än vissa spel man köper för 600-700spänn o klarar av på en helg för att aldrig mer spela igen.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Switch ser bättre o bättre ut, få spel har jag spelat i över 8000timmar, Diablo 3 är ett av dem. Ett spel väl värt varenda krona, så mycket bättre än vissa spel man köper för 600-700spänn o klarar av på en helg för att aldrig mer spela igen.

VIlka fler spel har du spelat 8000h?

Medlem

Vilket var senaste Blizzard-spelet på en nintendokonsol? Var det den förvånande imponerande N64-portningen av Starcraft?

1
Skriv svar