Chrono Trigger till Steam avskys, utvecklarna säger sig lyssna

Robot
Chrono Trigger till Steam avskys, utvecklarna säger sig lyssna

Man slarvar inte ostraffat med älskade SNES-rollspel.

#chrono-trigger, #square-enix, #steam


Medlem

Verkar vara ett ganska vanligt problem när man kollar på SE hanterande utav spelsläpp på steam av deras äldre RPG. Att de är rena mobilportar som inte förbättras på något sätt

Moderator | Testpilot

Tråkigt att de gör ett sådant slappt jobb. Med tanke på hur älskade deras äldre titlar är så tycker man ju någonstans att man kan lägga ned lite mer tid på det. Tyvärr väljer de att vara giriga och gör snabba portar av deras tråkigare och sämre mobilversioner istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

*sniffar* Luktar Destiny nivå på detta, *we are listening*.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Den stora gåtan är hur de trodde att det var okej att lägga ut spelet på steam i detta skick?

Medlem

Förstår mig inte på Square Enix. I många fall verkar de vara en hur grym utvecklare som helst som gör enormt bra spel med mycket djup. Och i en del fall verkar de inte bry sig alls. I dun geddit.

Medlem

Förstår mig inte på Squares behandling av Chrono Trigger. Ett så otroligt älskat spel, så lite görs för att att tjäna pengar på det. Vilken annan utvecklare som helst skulle släppt en riktig uppföljare till det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Eight08:

Förstår mig inte på Squares behandling av Chrono Trigger. Ett så otroligt älskat spel, så lite görs för att att tjäna pengar på det. Vilken annan utvecklare som helst skulle släppt en riktig uppföljare till det.

Du har ju en uppföljare i Chrono Cross, men många gillar det inte för att det är så annorlunda.

Personligen avgudar jag båda spelen. Nästan så att Cross är min favorit bara för hur annorlunda och faktiskt bra det är.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du har ju en uppföljare i Chrono Cross, men många gillar det inte för att det är så annorlunda.

Personligen avgudar jag båda spelen. Nästan så att Cross är min favorit bara för hur annorlunda och faktiskt bra det är.

Spelade det för första gången för några år sedan och måste säga att jag var väldigt skeptisk när jag började men efter ett par timmar så fastnade jag, det var bra mycket bättre än vad jag trodde att det skulle vara. Däremot hade jag sett en mera "riktig" uppföljare i stilen med Trigger, dvs med tidsresor och en bra story... men det är ju Square-Enix som äger licensen så vem försöker jag lura :/.

Medlem

De tyckte att det var okej att släppa en piss-slarvig port av ett mobilspel och sedan påstår att de lyssnar på spelarna, som av naturliga skäl tycker att det är oacceptabelt? De visste mycket väl vad de gjorde. Det är skrattretande att de försöker få det att se ut som om de bryr sig.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Ingen är förvånad av att en port eller remaster av ett gammalt spel blev dålig. Ingen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ingen är förvånad av att en port eller remaster av ett gammalt spel blev dålig. Ingen.

Det är som är förvånande är att så många har köpt det och inte läst de negativa kommentarerna om det, som dök upp i princip omedelbart när det släpptes på Steam.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det är som är förvånande är att så många har köpt det och inte läst de negativa kommentarerna om det, som dök upp i princip omedelbart när det släpptes på Steam.

Jag gissar att det är samma människor som fortfarande inte fattat att man inte ska förhandsboka spel.

#StopPreorderingVideoGames

Medlem
Skrivet av Pinnen:

Jag gissar att det är samma människor som fortfarande inte fattat att man inte ska förhandsboka spel.

#StopPreorderingVideoGames

Förmodligen. Jag försöker prata med folk om det här varenda gång ett nytt spel ska komma ut. Lik förbannat bokar de spelen och sitter där och gnäller när det inte lever upp till förväntningarna. Varenda jävla gång. Helt otroligt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

1
Skriv svar