Det är nu du skulle köpt SNES Classic

Robot
Det är nu du skulle köpt SNES Classic

Nintendos retrokonsol är nu 600 kronor billigare än vid premiären.

#nes-classic, #nintendo, #retro, #snes, #snes-classic-mini


Medlem

Hoppas de tar slut nu. 🙂

Medlem

Vill minnas att ni lovade att försöka gå till botten med snes classic-priset. Blev det inget med den?

Medlem

Jag var i Berlin när den släpptes, så jag plockade upp den för €97 på releasedagen.

Redaktör

@Nioreh: Jo, här. Högre inköpspris var en orsak, sa Inet. Bergsala sa att det är upp till butikerna att sätta priserna. Ingen sa hur mycket SNES Classic kostar butikerna i relation till NES Classic. Men helt uppenbart har minst en av de båda parterna (Bergsala, butikerna) passat på att lägga på en rejäl slant.


signatur
Medlem

"skulle" kanske nu man ska plocka upp en


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Tack för tipset! Trodde SNES Classic var lika slutsålt som NES Classic.

Medlem

Funderar på att köpa en i reserv, kontrollerna går inte att köpa löst å har man två kids hemma så är risken överhängande med misshandel av kontroller.

Fast sen kan jag tycka att utbudet av spel på SNES inte var i klass med NES och därmed en lite utebliven succe som med NES. Finns många spel på SNES som man egentligen inte har något större intresse av och många stora titlar saknas kan jag tycka.

Medlem

Jag köpte min mini SNES första releasedagen och betalade runt 1600 kr mest pga man kommer ihåg hur det gick med mini NES som tog slut på en dag! Man vill ju inte riskera att behöva vänta i flera månader!

Nu vet man att Nintendo pumpar ut stora mängder av deras kommande mini konsoler så nu vet man att de inte kommer ta slut nästa gång när mini 64 släpps, då behöver man inte förboka eller betala dubbelpriser. Nintendo verkar ha lärt sig att det är en enorm efterfrågan på deras retrokonsoler, så jag tror detta var sista gången det blev såhär höga priser.

Bara inte Bergsala utnyttjar detta till nästa släpp och bara släpper ut ett litet antal i taget och höjer priserna (och håller massa mini 64 på lager)!

Medlem

Köpte faktiskt min här i dagarna och ska hämta ut den innan jobbet tänkte jag!

Medlem

Köpte min på releasedagen i England. Kostade 800 med frakt om jag inte minns fel.

Skrivet av delli:

Fast sen kan jag tycka att utbudet av spel på SNES inte var i klass med NES och därmed en lite utebliven succe som med NES. Finns många spel på SNES som man egentligen inte har något större intresse av och många stora titlar saknas kan jag tycka.

Jag har inte köpt snes classic då jag tycker att 21 spel är snålt ,och jag blr irriterad över att många av mina favoritspel "fattas".

Medlem

Jag beställde faktiskt 1 förra veckan för 930:- i Sverige. Angående att det är för lite spel så verkar den har blivit knäckt. Så jag skall prova det när jag får den på posten denna vecka.

Medlem

@Erocz Engelitz:

Ja jag hade hellre sett denna lösning:
Släpp Nes och snes med wifi/nätverkskabel samt hårddisk med access till VC.
Ev dom andra konsolerna också men att man själv hade kunnat mata in från VC. Tror Nintendo tjänat mer på den lösningen faktiskt för dom hade kunnat ta betalt för konsolerna ändå men kanske 2-300kr mindre MEN tjänat på försäljningen på VC.

Medlem

Här hade jag tur som avbokade min förbokade.

Inaktiv

Nu i efterhand när man har både mini nes & snes så inser man hur mycket pengar för så lite man fick. Speciellt mini snes, besviken på att så många titlar saknas. Förstår att det handlar om rättigheter, men detta gör att jag inte kommer köpa fler nintendo retro's framöver i alla fall.

Avstängd

Den har en delay som gör spel som megaman typ omöjliga att spela.

Medlem

Ni som köpte vid lanseringen kan ju göra en fin hacka nu när SNES Classic går på 4500kr.

1
Skriv svar