State of Decay 2 har äntligen releasedatum

Robot
State of Decay 2 har äntligen releasedatum
Medlem
Fel datum :D

22 Maj kommer det, inte 22 Mars

Medlem
Skrivet av BringerOfMen:

22 Maj kommer det, inte 22 Mars

Jösses vad jag hann gå igång. "sicken supriserelease lets go!!"

Släpps det till PC och xbox samtidigt?

Redaktör
Skrivet av BringerOfMen:

22 Maj kommer det, inte 22 Mars

Hoppsan! Tack.

Skrivet av Govein:

Jösses vad jag hann gå igång. "sicken supriserelease lets go!!"

Släpps det till PC och xbox samtidigt?

Japp.


signatur
Medlem

30 dollar? Varför? Lite content? Man blir ju lite orolig..

Moderator | Testpilot
Skrivet av zevile:

30 dollar? Varför? Lite content? Man blir ju lite orolig..

Kan ha fel men tror inte originalet kostade så mycket heller och där fanns det mycket att göra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Första spelet var mkt bra , kom en eller 2 expansioner också om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av zevile:

30 dollar? Varför? Lite content? Man blir ju lite orolig..

För det inte är ett trippel A spel

Tråddemonen
Testpilot

Tack @Mortaigne satt och väntade på ett datum för spelet

Medlem

State of Decay 1 var ju ett högst mediokert spel, så lär nog inte bli något köp av tvåan för min del trots den låga prislappen.

Medlem

Varför görs nästan nu för tiden alla Co-op spel endast för 4a spelare? klarar inte spelmotorerna av mera eller är det lite "stressigt" på jobbet?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Preacher81:

Varför görs nästan nu för tiden alla Co-op spel endast för 4a spelare? klarar inte spelmotorerna av mera eller är det lite "stressigt" på jobbet?

4 har väl ändå varit standard ganska länge så länge det inte är ett "online spel".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskade ettan (spelade igenom det fyra gånger), så ser verkligen fram emot detta.
Och det släpps lagom till sommaren (som brukar vara skittråkig utan några bra spelsläpp), så det kommer sitta fint alla regniga, soliga, molniga dagar

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

4 har väl ändå varit standard ganska länge så länge det inte är ett "online spel".

Det är jag redan medveten om, frågan är fortfarande som står ovan.

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Varför görs nästan nu för tiden alla Co-op spel endast för 4a spelare? klarar inte spelmotorerna av mera eller är det lite "stressigt" på jobbet?

pga det är lättare att balansera gameplay för 4 personer än låt oss säga 64, i ett icke pvp spel.


signatur

God is dead

Medlem

THE PEPP IS REAL.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Preacher81:

Det är jag redan medveten om, frågan är fortfarande som står ovan.

Har väl bara blivit någon industristandard. Ju fler spelare desto mer optimering behövs. Banor kan behövas göras större så det inte blir grötigt och massa annat.

Är nog inte svårare än så och fyra av någon anledning blev det magiska numret.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av twilek:

State of Decay 1 var ju ett högst mediokert spel, så lär nog inte bli något köp av tvåan för min del trots den låga prislappen.

Tyckte grunden var superspännande. Perma-konsekvenser och lagom mkt management. Random egenskaper hos random survivors. Hel del spännande situationer man hamnade i. Dock var "kampanjen" lite kort och lite enkel. När dom la till svårare mode blev det mest "klara banor så snabbt som möjligt så jag låser upp svårare" tills man tröttna. Men är jättetaggad på att få uppleva något liknande i coop. Då har jag mer tålamod med att låsa upp nya svårighetsgrader om dom behåller det (lite halvdana) systemet.

Medlem

Först spelet var ju en bra grund som man blev besatt av i ca 50 timmar, men det behövdes mer av allt vilket jag hoppas uppföljaren klarar av. Köper nog MH:W över detta dock

Medlem
Skrivet av zevile:

30 dollar? Varför? Lite content? Man blir ju lite orolig..

Det var väl sagt att detta skulle vara "AAA" och fullpris när man diskuterade detta spel förut? Man kanske har insett att man inte kan ta fullpris för det man skapat?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Det var väl sagt att detta skulle vara "AAA" och fullpris när man diskuterade detta spel förut? Man kanske har insett att man inte kan ta fullpris för det man skapat?

Game Pass påverkar nog också, svårare/dummare att ta för mycket betalt när man har tillgång till spelet via den tjänsten på release. MS har nog koll på siffrorna

Sen är det inte nödvändigtvis så att priset bestämmer hur bra ett spel är, det finns en hel uppsjö med AAA som kostar/kostade $60 men inte var värt hälften. Tvärtom också för den delen, Hellblade är väl ett relativt färskt exempel.

Hursom, för mig kostar det inget extra alls. Dyker upp i mitt bibliotek via Game Pass den 22 maj!


signatur

Jump in.

MEG
Medlem

Tyckte State of Decay var helt ok, förutom en liten detalj. Basbyggandet, precis som i F4 så det inte min typ av kopp av te.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tyckte originalet var en trevlig överraskning, men bliv lite förbannade när de ville ha bra betalt för en mycket enkelt "upphottad" version utan möjlighet till någon rabatt för tidigare ägare. Dumsnålt.

eld
Medlem
Skrivet av twilek:

State of Decay 1 var ju ett högst mediokert spel, så lär nog inte bli något köp av tvåan för min del trots den låga prislappen.

Själv älskade jag det, men det tar ju emot lite att behöva ge sig in i windows 10 store för 2'an

1
Skriv svar